Læringsmiljøsenteret tilbyr en bachelor og flere videreutdanninger.
Skolefritidspedagogikk - bachelor
På SFO kan barn oppleve vennskap, trivsel, mestring, lek og glede. 150 000 elever tilbringer mange timer på SFO hver eneste dag, og derfor er det svært viktig med høy kvalitet i SFO. Ved å bli student på Norges eneste bachelor i skolefritidspedagogikk, kan du være med og løfte feltet til det nivået det fortjener.
Les mer om SFO-studiet
Videreutdanninger
Barnehage- og skolemiljø og ledelse
Videreutdanning for ledere i barnehage og skole som ønsker økt kunnskap og ferdigheter for å fremme trygge og gode læringsmiljø. Studiepoeng: 15.
Les mer om miljø- og ledelsesestudiet
Mobbing - forebygging og håndtering i skole og barnehage
Videreutdanning for deg som ønsker å bli bedre til å håndtere mobbeproblematikk i praksis. Studiepoeng: 15.
Les mer om mobbestudiet
Sosial og emosjonell utvikling og livsmestring blant de eldste barna i barnehagen
Videreutdanning for ansatte i barnehage som ønsker å styrke sin kompetanse i arbeid med de eldste barna i barnehagen innen det sosiale og emosjonelle området og innen livsmestring. Studiepoeng: 10.
Les mer om studiet om sosial og emosjonell utvikling og livsmestring
CLASS - Observasjon av kvalitet i barnehage og skole
Gjennom CLASS får kursdeltakeren forskningsbasert innsikt i hvordan voksne i barnehagen og skolen kan samhandle enda bedre med barnehagebarn og elever slik at de opplever trygghet, livsmestring og støtte til utvikling og læring i sin hverdag. Studiepoeng: 0
Les mer om Class-kurset
Mikromemner
Heldigitale mikroemner om utfordrende atferd kan kombineres eller tas enkeltvis. De gir 5 studiepoeng.
Mikroemne: Utfordrende atferd i barnehage og skole – stress og regulering
Hvordan påvirker stress hjernens fungering og kapasitet? – Og hvordan påvirker det igjen atferden til barn og unge? Det vil du lære mer om i dette mikroemnet.
Les mer om mikroemnet stress og regulering
Mikroemne: Hvordan forstår og møter vi barn og unge som viser utfordrende atferd?
Hvordan kan vi håndtere det når barn og unge viser utfordrende atferd? Hvordan spiller individfaktorer og konteksten inn, og hvilke risiko- og beskyttelsesfaktorer finnes det? Det vil du lære mer om i dette mikroemnet.
Les mer om mikroemnet om å forstå og møte utfordrende atferd
Mikroemne: Utfordrende atferd – autoritativ rolle, sosial emosjonell læring og inkludering
I dette mikroemnet skal vi fortelle om hva en autoritativ rolle er og hvordan den kan utvikles i team og organisasjon. Vi tar opp tema som sosiale og emosjonelle ferdigheter og kommer i tillegg inn på tilhørighet, deltakelse, medvirkning og utbytte.
Les mer om mikroemnet om autoritativ rolle, sosial emosjonell læring og inkludering