Institutt for barnehagelærerutdanning (IBU) tilbyr bachelor i barnehagelærarutdanning, masterstudium i barnehagevitskap og ei rekke etter- og vidareutdanningar, i tillegg til doktorgradsprogrammet i utdanningsvitskap.
675
60
5
Våre utdanningstilbod
- Barnehagelærarutdanning heiltid. Som ein av få utdanningsstader tilbyr UiS heiltidsstudentar ved barnehagelærarutdanninga å søkje seg til ein profil som gjer det mogleg å gå djupare inn i einskilde temaer.
- Barnehagelærarutdanning deltid. Ta utdanninga over fire år.
- Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning. Dette er ein barnehagelærarutdanning retta mot deg som er assistent eller barne- og ungdomsarbeider og jobber i barnehage. Utdanninga går deltid over fire år og størstedelen av studiet legges til eigen arbeidsplass.
- Barnehagepedagogikk. Påbyggingsstudium som gjev kompetansen du treng for tilsettjing som pedagogisk leiar dersom du er pedagog, men ikke barnehage- eller førskolelærer. Deltidsstudie over 2 år.
- Barnehagevitenskap master Mastergradsstudium i barnehagevitskap er disiplin- og profesjonsbasert. Du får undervisning av dyktige fagfolk som har fokus på kvalitet og utvikling, og som er del av og sitt tett på eit aktivt forskingsmiljø på barnehagefeltet.
- Etter- og vidareutdanningar. UiS har eit bredt samansett tilbod til deg som er tilsett i barnehagen. Vidareutdanningane er tilpassa arbeidskvardagen din, og mange har gunstige finansieringsordningar.
- Instituttet er også ansvarlege for Comparative Educational Studies, som er eit tilbod til utvekslingsstudentar frå utlandet.
Barnehageforsking på UiS
Ved UiS forskar vi på barnehagen ved mange ulike einingar. Ein samla oversikt over barnehageforskinga ved universitetet får du ved å vitje Filiorum - Senter for barnehageforsking.
Tilsette ved Institutt for barnehagelærarutdanning står for ei rekke forskings- og utviklingsaktivitetar, mellom anna innanfor desse tema:
- Berekraft i barnehagen (utdanning for bærekraftig utvikling i barnehagelærerutdanninga, barns utforsking av natur og nærmiljø, uteundervisning og naturfag)
- Kommunikasjon (Matematikk, språk og digital teknologi, teknologi, pedagogikk og fag som integrerte einingar i barnehagen, barns lek med klossar, verktøy for vurdering e-bøker i barnehagen)
- Estetiske og kreative læreprosessar (musikk og lyd i barnehagen, samspelet mellom gamle og unge, musikalsk identitet hos tilsette i barnehagen, barnehagens offentlige kunstneriske utsmykking)
- Verdiar, demokrati og mangfald i barnehagen (tilhørighet, fellesskap og mangfald, profesjonell omsorg, profesjonsetiske dilemma i barnehagen)
- Profesjon og leiing (kva utgjer gode barnehagar? Kompetanseheving for personalet)
Universitetsbarnehagesatsinga og kompetanseutvikling i partnarskap
Instituttråd IBU
Instituttrådet gir instituttleiar råd i følgjande saker:
- Strategiske planar på instituttet sine fagområde
- Instituttet sine studietilbod
- Område for satsingar på forskning, innovasjon og formidling
- Instituttrådet skal også høyrast i ad hoc-saker som har strategisk betydning for instituttet.
Fakultetsstyret utnemner eksterne rådsmedlemmer etter forslag frå instituttråda, og dei velgjer leiaren sjølve.
Medlemmer i instituttrådet for IBU
Eksterne medlemmer
- Erlend Norheim
- Monica Drozdic
- Tom Ove Eskeland (vara)
Vitskapleg tilsette
- Kirsten Halle
- Tuula Helka Skarstein
- Gunnar Magnus Eidsvåg
Teknisk/administrativt tilsette
- Karin Berner
- Anlaug Åsnes (vara)
Studentrepresentant velges for ett år om gangen.
Aktuelt frå Institutt for barnehagelærarutdanning
Ledige stipendiatstillinger tilknyttet FILIORUM
Universitetet i Stavanger har to ledige stipendiatstillinger i utdanningsvitenskap - en innen profesjonsfaglig digital k...
STEAM Upgrade - et Erasmus+-prosjekt
Oppgradering av digitale ferdigheter for lærerstudenter og utdannede lærere gjennom praktiske STEAM-opplæringsmoduler ...
Fremtidens klasserom
Podkast laga av ansatte i DDV om temaer som kunstig intelligens, bruk av Minecraft i skolen og kva vi gjere på DDV
Norsk barnehageforskningskonferanse 2024
Norsk barnehageforskningskonferanse vert arrangert 23-24. oktober i Bergen. I år er det BARNkunne - Senter for barnehage...
Sjenerte barn og deres trivsel i barnehagen
Det kan være ekstra utfordrende for sjenerte barn å begynne i barnehagen. For å støtte og hjelpe dem til å trives best m...
Sats på gode veilederordninger for nyutdannede barnehagelærere
Det er ikke i alle yrker man går rett fra studier og over til å ha lederansvar. Slik er det for mange nyutdanna barnehag...
Forskningsprosjekt skal bidra til innsikt i hvordan vi kan forberede barnehager på framtidige pandemier
Forskningsprosjektet EXPECT har som mål å utvikle kunnskap om erfaringene og konsekvensene av koronapandemien, slik at n...
Barnehagepedagogikk
Barnehagepedagogikk er et tilleggsutdanningstilbud på 60 studiepoeng som kvalifiserer til fast stilling som pedagogisk l...
Kultur og kommunikasjon i den mangfoldige barnehagen
Hvordan skape en inkluderende barnehage hvor alle kjenner seg ivaretatt? Hvordan jobber du som barnehagelærer eller -sty...
Har utviklet praksissimulator for kommende barnehagelærere
Praksis er en avgjørende del av barnehagelærerutdanningen, men uforutsette hendelser, som en pandemi, kan resultere i at...
Forskningsprosjekt skal undersøke hva som skaper godt samarbeid mellom barnehager og flerspråklige foreldre
Hvilke faktorer gjør at forholdet fungerer bra mellom barnehagen og flerspråklige foreldre? En kommende, systematisk kun...
Kjersti Velde Helgøy er ny førsteamanuensis ved KSU
Skal arbeide med NB-ECEC-prosjektet og se nærmere på behov for kunnskapsoversikter om høyere utdanning.
FILIORUM-forskere del av nytt nordisk forskningssamarbeid
FILIORUM blir en sentral partner i et nytt prosjekt som skal gi kunnskap om hvilke barnehagepraksiser som bidrar til høy...
Vellykket gjennomføring av jubileumsutgaven av Norsk barnehageforskningskonferanse
Nærmere 200 deltakere fra hele Skandinavia deltok på den årlige barnehageforskningskonferansen i Stavanger 24.-26. oktob...
Bærekraftdidaktisk verksted (BDV)
BDV er en tverrfaglig læringslab for bærekraftstenkning og grønn omstilling ved UH-fakultetet. Som et møtested med fokus...
50 år med barnehagelærerutdanning i Stavanger
Det begynte med undervisning i mørke kjellerlokaler. I dag har Universitetet i Stavanger et av landets ledende kompetans...
Bevegelseslek i barnehagen
Bevegelseslek handler om fysisk aktivitet i en lekende kontekst. Deltakelse i allsidig bevegelseslek skaper et godt grun...
Nytt tilbud til studenter med norsk som andrespråk
Nå skal studenter som har norsk som andrespråk få tilbud om ekstra oppfølging. Ordningen tar sikte på å gi studentene et...
Problemløsning i barnehagen
Problemløsning handler om å finne løsninger på komplekse situasjoner. Det kan sees som en grunnleggende strategi for å k...