
Én felles rammeplan. Overordnet styring av lærerutdanningene
Endelig rapport fra ekspertgruppen om styring av lærerutdanningene. Sekretariat ved Senter for...

Norsklærerens kompetanser, roller og ansvar
Rapport etter spørreundersøkelse om skriveopplæringen i grunnskolen, der det vises til...

Sluttrapport for evaluering av grunnskolelærerutdanningene
Dette er den første, store evalueringen av grunnskolelærerutdanningene for trinn 1-7 og 5- 10, etter...

Rapport om norsk, særleg nynorsk, i lærarutdanningane
Rapporten skal gje eit oversyn over korleis særleg norskfaglege utdanningar dokumenterer og korleis...

Evaluering av seksårsreformen - sluttrapport
Sluttrapporten fra evaluering av seksårsreformen ble gjennomført på oppdrag fra...
Profesjonsnære utdanningar over heile landet
Melding til Stortinget, Meld. St. 19 (2023–2024). Tilråding frå Kunnskapsdepartementet 5. april 2024...

Eksempler på utvidet praksis i lærerutdanninger
Rapport med eksempler på utvidet praksis i lærerutdanninger og en tematisk oversikt over studerte...

Arbeid med bachelor- og masteroppgåver i lærarutdanningane
Rapport som er ein del av arbeidet til Fagleg råd for Lærerutdanning 2025.

Årsrapporter for Lærerutdanningsportalen
Her finner du årsmeldinger for hvert år Lærerutdanningsportalen har vært aktiv.

Rapporter om partnerskap i lærerutdanningene
To rapporter fra Faglig råd for Lærerutdanning som er relevante for lærerutdannere.

Den Magiske Fabrikken: Lærerstudenter som innovatører for læring om bærekraftig utvikling
Et forsknings- og utviklingsprosjekt om konstruksjon av opplevelsesbaserte undervisningsopplegg på...

NOKUT-rapport: Slik kan lektorutdanningene videreutvikles
NOKUT har evaluert lektorutdanningen for trinn 8–13, og den sakkyndige komiteen peker ut fire...

NOU: Med videre betydning
Et helhetlig system for kompetanse- og karriereutvikling i barnehage og skole.

NOKUT: Evaluering av lektorutdanningene
NOKUT gjennomfører en evaluering av lektorutdanningene for trinn 8-13. Her kan du lese rapportene...

Slik kan barnehagelærere være medforskere
Et eksempel på partnerskap innen lærerutdanning, mellom Bergen kommune og Høgskulen på Vestlandet.

Evaluering av ny kompetansemodell – desentraliserte ordninger for skole og yrkesfag samt oppfølgingsordningen
Temanotat 1: Programteori, foreløpige funn og videre forskningsspørsmål.

Lokal kompetanseutvikling
Evaluering av implementeringen av ny tilskuddsordning i grunnopplæringen

Meld. St. 7
En verden av muligheter — Internasjonal studentmobilitet i høyere utdanning