Finn innhold
Filtrer etter kategori
Vis 5 treff
Grunnskolelærerstudenter utforsker nye læringsmetoder med simulering som pedagogisk verktøy. Realistiske klasseromssituasjoner med markører i elevroller utvikler praktiske ferdigheter og styrker utviklingen av profesjonell dømmekraft hos studentene. Alt for å bli bedre rustet til lærerrollen.
Lærerstudenter engasjeres i prosessen med å utvikle skikkethet for yrket, spesielt i forhold til kommunikasjon, samarbeid og konflikthåndtering. Undervisningsopplegget planlegges og gjennomføres i et samarbeid mellom faglærere på campus og praksislærere i universitetsskolene.
Nyhet
Hvordan kan lærere utnytte det pedagogiske potensialet i data- og videospill? Nå utvikles et kurs hvor lærere får opplæring i Minecraft, hvor dataspillet forankres inn mot pedagogiske prinsipper, teori og forskning.
Nyhet
Førsteårsstudentene ved lærerutdanningen får undervisning om tematikken 'vurdering' på Lunde ungdomsskole. Lærere fra skolen er også med og underviser studenter på campus. Målet er å bidra til en tett og tydelig kobling mellom teori og praksis.
Fakultetet for utdanningsvitenskap og humaniora har et utvidet partnerskap med utvalgte skoler og barnehager. Målet er å styrke samarbeidet om kvalitet i lærerutdanningene og praksisopplæringen. Så langt er fem skoler og tre barnehager med i satsingen.