Ph.d.-nettverk innen grønn omstilling

UiS har etablert et tverrfaglig ph.d.-nettverk innen grønn omstilling som fungerer som et forum for nettverksbygging, idéutveksling og samarbeid på tvers av disipliner, med mål om å styrke kandidatens forskningsprosjekter. Nettverket ønsker doktorgradskandidater fra alle fagområder velkommen!

Publisert Sist oppdatert

Grønn omstilling er sentralt i strategien for UiS. UiS skal bidra til omstillingen av samfunnet gjennom forskning, kunstnerisk utvikling, utdanning og innovasjon. Grønn omstilling er et tverrgående initiativ som har betydning for alle områder på universitetet.

Samling av studenter på campus
Fra kick-off med nettverket våren 2024

Universitetet har etablert et tverrfaglig ph.d.-nettverk for kandidater som arbeider med temaer knyttet til grønn omstilling. Hensikten med nettverket er å skape et forum der kandidater kan bygge nettverk, utveksle ideer og samarbeide med andre doktorgradskandidater i en tverrfaglig kontekst om temaer innen grønn omstilling. Dette nettverket vil gjøre det mulig for studentene å delta i faglige diskusjoner og få et bredere perspektiv på forskningen sin, noe som til slutt vil bidra til en vellykket gjennomføring av doktorgraden.

Nettverket ønsker medlemmer fra alle faglige bakgrunner velkommen, uansett akademisk felt! Nettverket arrangerer gjesteforelesninger, skriveopphold, paneldiskusjoner, debatter, seminarer og månedlige sosiale treff.

Informasjon om arrangementer, oppdateringer, kunngjøringer og annen informasjon deles gjennom en Teams-gruppe og e-postliste. Dette fungerer som et knutepunkt der medlemmene kan delta i diskusjoner, dele ideer og søke råd.

Ta kontakt med nettverkskoordinator Angela Subedi (angela.subedi@uis.no) eller koordinatoren for grønn omstilling, Rebecca Briedis (rebecca.l.briedis@uis.no), hvis du ønsker å motta informasjon og oppdateringer om hva som skjer i nettverket.

Du kan også sjekke ut nettverkets LinkedIn-side her.