Tid for lesing: Planleggingsdag med Nasjonalt lesesenter

Vi inviterer til skolestartswebinar! Bli med på to korte webinarer og sett lesing på dagsorden på din skole for å bedre elevenes leseferdigheter. Disse webinarene er korte og tilrettelagte for at dere skal kunne delta i forbindelse med planleggingsdager før og etter skolestart.

Publisert Sist oppdatert

Tid for lesing-logo - Lærer leser sammen med barn på barneskole

Hvordan planlegge undervisningen for å jobbe med å bedre elevenes leseferdigheter? Og hvorfor er akkurat lesing viktig å sette på dagsorden?

Bli med på første webinar den 15. august kl. 13.00. Se gjerne webinaret sammen på storskjerm i kollegiet, og det vil bli lagt opp til at dere kan jobbe med konkret planlegging i fellesskap etterpå. Underveis og etter sendingen vil forskere være tilgjengelige for spørsmål og innspill.

Opptak vil bli lagt ut i etterkant, men meld deg gjerne på i dette nettskjemaet. Vi sender vi deg en påminnelse om når webinarene blir sendt live og hvor du vil finne de tilgjengelige i ettertid.

Hvert webinar vil vare i rundt 15 minutter, og vi anbefaler at dere setter av litt tid etterpå til gruppe- og refleksjonsoppgavene vi presenterer for å planlegge for god leseopplæring i det kommende skoleåret.

Innholdet vil være særlig relevant for dere som jobber i barneskolen og på tidlig ungdomstrinn. Alle lærere er viktige for å bidra inn i arbeid med lesing, så det vil være tilpasset lærere i alle fag.

Andre webinar sendes tirsdag 20. august kl. 13.00. Dette vil også bli gjort tilgjengelig i etterkant.

Vel møtt til planleggingsdag!

Webinarer til planleggingsdager

Webinar 1

Torsdag 15. august, klokken 13.00

Webinar 2

Tirsdag 20. august, klokken 13.00

Varighet

45 minutter per webinar: 15 minutter presentasjon, 30 minutter refleksjonsoppgaver som kan benyttes i kollegiet etterpå.

Se i opptak

Vi legger ut webinaret i opptak i etterkant. Ved å delta i nettmøtet vil forskere fra Nasjonalt lesesenter kunne svare på spørsmål underveis.

Påmelding

Bli med på webinarene ved å melde deg på her:

Vi sender deg en påminnelse om din påmelding i forkant av webinaret med informasjon om hvordan du kobler deg til møtet.