Novembertema i SFO: Snille og skumle monstre!

Bli med og marker monstermåned i SFOen deres. Se filmen og gjør aktivitetene, før dere sender inn bidragene deres til oss.

Publisert Sist oppdatert
Trykk på pilene nede til høyre for å se filmen i fullskjerm.

I november markerer vi monstermåned i SFO!

I aktivitetsheftene under finner du som SFO-ansatt forslag til aktiviteter som dere kan løse sammen i SFO. Last ned heftet på bokmål eller nynorsk og prøv ut aktivitene!

Tekstene og tegningene fra hvert månedstema kan bli valgt ut til den store SFO-boka! Alle som deltar blir premiert med ekte forfatter- og illustratørdiplom som du kan dele ut til barna.

Slik leverer du bidrag fra din SFO til oss:

- Send barnas tekster og tegninger samlet til sfo-tidforlesing@uis.no.
- Merk hvert bidrag med navn på barn, alder og klassetrinn.
- Oppgi hvilken SFO dere tilhører, navn på en kontaktperson, samt postadresse.

Frist for å levere tekster og tegninger vil stå under hvert månedstema.

SFO-boka

Hver SFO som i løpet av året har sendt oss bidrag, vil få en bok tilsendt når alle månedstemaene er gjennomført og boka er klar høsten 2025.

Vi gleder oss til å se hva barna på din SFO tegner og skriver!

Tegnemal

Trenger dere litt ekstra starthjelp for å komme i gang med monstertegningene? Da kan dere prøve ut tegnearkene med ulike øyne. Print ut ark med ut øynene dere liker best for å tegne et kult monster!

Tips til de voksne

1. La barna bruke så lang tid de vil på aktivitetene.
2. Det gjør ingenting å dele opp aktivitetene og fortsette en annen dag.
3. Bruk hele rommet! Det er helt i orden å skrive og tegne på andre steder enn sittende ved en pult
4. Bruk farger og ha det gøy!
5. Dra på biblioteket og lån bøker om monstre, kanskje de vil inspirere til flere tegninger og fortellinger?
6. Støtt barna dersom de selv har lyst på hjelp i de kreative prosessene, enten det er med tegning eller skriving.

Vi har allerede fått inn flere kule monstertegninger og -fortellinger!