Her finner du en alfabetisk oversikt over avsluttede prosjekter med lenker til prosjektsidene. Klikk på "les mer" for å få opp lenke til det enkelte prosjektets nettsider.
Agderprosjektet - en god start for alle
Agderprosjektet er et forsknings- og utviklingsprosjekt som sikter mot å frembringe ny kunnskap om hva som er viktig innhold for femåringene i barnehagen.

CIESL-prosjektet tar klasseleiing frå teori til praksis
CIESL-prosjektet ville utvikle kunnskap om korleis lærarar vidareutviklar interaksjonen med elevane i klasserommet gjennom deltaking i ein intervensjon som fokuserer på klasseleiing.

Lekbasert læring
Prosjektet Lekbasert læring (tidligere RogaBarn) undersøkte om et førskoleopplegg for femåringer i barnehagen kan bidra til at barna får et likere og bedre læringsgrunnlag ved skolestart.

MOVE-P – motivasjon og mestring i videregående skole
Hvordan kan skolefaglig motivasjon stimuleres gjennom å fremme et mestringsorientert læringsmiljø?

ROBUST – trivsel og motivasjon i ungdomsskolen
ROBUST er et undervisningsopplegg hvor målet er å øke trivsel og motivasjon blant elever i ungdomsskolen gjennom å fremme sosial og emosjonell kompetanse.

Se videre – motivasjon og fullføring i vgs
Hvordan påvirker elevenes opplevelse av læringsmiljøet deres motivasjon, psykiske helse og evne til å fullføre videregående opplæring? Er det noen psykososiale faktorer som kan identifiseres som særlig viktige? Det prøver vi å finne ut at i forskningsprosjektet Se videre.

VITE – Videobased Improvement for TEachers
Prosjektets hovedmål er å utvikle og pilotere et tiltak for profesjonell utvikling for lærere.
