Adnana Osmanbasic studerer til å bli siviløkonom og har valgt spesialiseringen "Ledelse i en digital økonomi". Hun mener utdanningen vil gi henne verktøyene hun trenger for å løse fremtidens utfordringer.
Alder: 25 Studieprogram: Master i økonomi og administrasjon Spesialisering: Ledelse i en digital økonomi Her bor jeg i Stavanger: Ullandhaug Hjemsted: Halden
I vår jobbet vi med å finne ut hvordan man best mulig kan bruke ledelse og organisasjonsendring for å skape bærekraftig produksjon og forbruk.
Jeg studerer master i økonomi og administrasjon ved UiS fordi:
Jeg studerer master i økonomi og administrasjon på Handelshøgskolen ved UiS på grunn av den interessante retningen Ledelse i en digital økonomi. Jeg leste litt om forskningsprosjektene på UiS, og dette vekket en interesse for å komme tettere på kunnskapsproduksjonen ledet av forskningssterke forelesere. Interessant forskning vil kunne gi meg gode forutsetninger for faglig utvikling. I tillegg hadde jeg hørt veldig mye fint om Stavanger som by, og at studentmiljøet også var til å skryte av.
Jeg valgte spesialiseringen Ledelse i en digital økonomi fordi:
Først og fremst synes jeg samspillet mellom ledelse, strategi og teknologi er spennende og praktisk nyttig for å kunne bli konkurransedyktig. Dybdekunnskap på dette feltet vil kunne gi meg de rette verktøyene for å ta de beste forretningsbeslutningene og løse utfordringer i fremtidens digitale økonomi.
Spesialiseringen lar meg kombinere mine analytiske ferdigheter med mine gode kommunikasjons og relasjonsbyggende egenskaper. Jeg håper denne kombinasjonen vil åpne døren for å jobbe innenfor spennende bransjer og fagfelt.
Slik ser en typisk studiehverdag ut for meg:
En typisk studiehverdag for meg består av en kombinasjon av teoretisk forarbeid, forelesninger, arbeid i kollokviegrupper og sosialisering. Den digitale økonomien byr på komplekse problemstillinger som vi samarbeider om å løse.
Derfor blir det brukt mye tid på å løse problemstillinger i team og mye av studiehverdagen min går til arbeid i kollokviegruppen i biblioteket på UiS. Dette skaper rom for faglige debatter og innovasjon for å finne frem til de beste løsningene. I vår jobbet vi for eksempel med å finne ut hvordan man best mulig kan bruke ledelse og organisasjonsendring for å skape bærekraftig produksjon og forbruk.
Fortell om noe du husker spesielt godt fra studiet:
Jeg husker spesielt godt prosjektene som jeg har fått jobbet med. For eksempel da jeg var med på å organisere «Leadership Challenge» og da jeg deltok på webinaret for å promotere studieprogrammet for nye studenter.
LES OGSÅ: – Lærte at ledelse er noe man gjør, ikke noe man er
Studiemiljøet på utdanningen kan beskrives slik:
Studiemiljøet ved UiS vil jeg beskrive som inkluderende og med godt engasjement for læring. I tillegg finnes det et stort utvalg av studentorganisasjoner som er med på å bygge opp det gode studiemiljøet, både faglig og sosialt.
Dette er min drømmejobb:
Min drømmejobb er en jobb som utfordrer meg ved å la meg arbeide med komplekse problemstillinger. Den bygger gjerne på min faglige kompetanse og tillater faglig utvikling i et godt arbeidsmiljø. I tillegg er det viktig for meg at jeg får bruke både mine analytiske og relasjonsbyggende ferdigheter.