Stillinger for studenter

Vi ser etter en lærevillig og motivert trainee til vårt finansteam

Algeco Norway AS
Nøkkelinfo
Søknadsfrist
Stavanger
Antall stillinger
Stillingstype
Trainee
CFO Nordics

Om stillingen

Ønsker du å jobbe i en ledende modulvirksomhet som utvikler og driver salg og utleie av rom hvor folk ønsker å arbeide, lære, leke og bo, med høyt fokus på bærekraftige løsninger, så kan vi tilby et bredt spekter av utfordringer i finansteamet vårt.

Vi søker en nyutdannet kvikk person som ønsker å lære mer innen finans, økonomi og regnskap i et dynamisk internasjonalt miljø med vekt på Norge og Norden. Du har et godt grunnlag gjennom utdannelsen din, og du er lærevillig, nøyaktig og trives med å arbeide i team. Du vil få opplæring i mange ulike retninger, inkludert investeringer, prosjekt kontroll, rapportering, regnskap og annet.

Vi er et lag med trivelige, dyktige og dedikerte kollegaer i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stavanger, samt i Modulaire Group med hovedkontor i London som ønsker å dele vår erfaring med den rette kandidaten.

TRAINEE PROGRAMMET

Programmet går over 24 måneder med følgende inndeling som kan justeres underveis, da dette er første gang programmet kjøres.

Oppstartsåret er ved finansteamet for Norden

6 mnd. med investeringer, investeringsanalyse, håndtere investeringsprosessen inkludert å sikre riktig dokumentasjon og oppfølging både mot datterselskap og morselskap inkludert månedlig rapportering.

6 mnd. med prosjektkontroll, som en fortsettelse av investeringsarbeidet, lære seg prosjektstyring og prosjektkontroll inkludert kost kontroll, prognoser, regnskapsavslutning av prosjekter, rapportering .

Andre året er i finansteamet for Norge

Regnskap fra A – Å, fra transaksjoner til rapportering og analyse inkludert rapportering til myndigheter og aktiv deltakelse i arbeid mot revisjon samt årsavslutning og årsregnskap. Deltakelse i budsjett og prognosearbeid samt intern kontroll SOX kontroll, avstemminger, med mer.

Krav til søker

UTDANNING OG EGENSKAPER

• Krav til Bachelor eller Master innenfor økonomi / regnskap / finans/ business eller tilsvarende, uten vesentlig arbeidserfaring.
  • Godt kjent med Excel.
  • Interessert i å lære deg nye ERP-systemer. I dag benyttes Axapta og Navision, I tillegg til rapporteringssystemene i HFM og Power BI, samt avansert Excel.
  • Nøyaktig og motivert til å stå på i perioder med høy aktivitet.
  • Beherske norsk og engelsk, skriftlig og muntlig.
  • Evne å kommunisere og formidle på ulike plattformer.
  • Tilpasningsdyktig til ulike lands forretningskultur, lover og Groups policy, samt respektere mangfold.

Vi kan tilby

• Konkurransedyktig betingelser
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Mulighet for personlig utvikling
  • Vi kan tilby deg betydelige påvirkningsmuligheter i et selskap i sterk vekst
  • Bredt fagmiljø og høyt kompetansenivå
  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kollegaer
  • Koselig kontor i moderne lokaler på Forus med god kantine, treningsrom og parkering.

Ikke vent med å søke, vi intervjuer kandidater fortløpende.

Om bedriften

Vi i Algeco bygger en bærekraftig, sterk og modulær fremtid i Norden.

Modulbygg til skoler, barnehager, sykehus, eldresenter, kontorer, hotell/overnattingssteder, og restauranter. Sammen med boligrigger, brakke løsninger, forskalingssystemer og bygg utsyr. Containere til alle formål fra offshore, forsvar, frysere og festivaler med flere.

Algeco er en del av Modulaire Group, som er verdensledende innen tilpassede modulære løsninger. Med hovedkontor i London og virksomheter i 25 land, 5500 ansatte - og med over 250 000 moduler og containere i flåten.

Gruppen er fordelt over 6 strategiske grupper «Strategic Business Unit» hvor SBU Nordics har bedrifter i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Estland, samt team i Kina og Polen. De ulike landene er organisert som «Operational Business Units». Nordics har ca 400 egne ansatte og like mange gjennom underentreprenører som lever logistikk, løfteoperasjoner, byggfag etc.

Det inkluderer en stor moderne fabrikk i Tallin i Estland.

Algeco Nordics omsatte i 2023 for i underkant av 2 milliarder hvor av ca 1 milliard i Norge.

Vår forpliktelse /Our commitment

At Algeco, we respect and value differences and are passionate about our people, our customers and the planet. We nurture an environment where all differences are valued, practices are equitable, and everyone experiences a sense of belonging. We are committed to building a culture that brings together the very best of our people and their unique skills, experiences, abilities and where they can flourish.

In joining the Algeco team, you will be able to apply and develop your skills and knowledge as part of a collaborative team that is helping to innovate and play a part in building a better future and creating value for our customers, our people, society and the planet.

Flere ledige stillinger

Se alle ledige stillinger for studenter