Bacheloroppgåve (BBLBAC)

Bacheloroppgåva skal bidra til at studenten blir medviten den profesjonelle identiteten sin som barnehagelærar.


Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2025-2026. Merk at det kan komme endringer.

Fakta

Emnekode

BBLBAC

Versjon

2

Vekting (stp)

15

Semester undervisningsstart

Haust

Antall semestre

1

Vurderingssemester

Haust

Undervisningsspråk

Norsk

Innhald

I dette emnet skal studenten få erfaring med å planleggje og gjennomføre eit sjølvstendig arbeid i tråd med faglege, metodiske og forskingsetiske krav og retningslinjer. Gjennom arbeidet med bacheloroppgåva skal studenten få grunnleggjande erfaringar med framgangsmåtar og problemstillingar knytt til forsking innanfor barnehagefeltet. Undervisinga skal gi studenten ei innføring i relevante vitskapsteoretiske perspektiv og metodar. Studenten skal byggje arbeidet på innsikt frå tidlegare delar av studiet og knyta det til eitt eller fleire av kunnskapsområda i utdanninga. Bacheloroppgåva skal løfte fram spørsmål som er viktige for arbeidet som barnehagelærar og for profesjonen sitt samfunnsoppdrag.

Læringsutbytte

Etter å ha gjennomført emnet skal studenten ha tileigna seg følgjande læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om vitskapsteori, forskingsmetodar og forskingsetikk med relevans for studiar av barnehagen si verksemd
  • har kunnskap om korleis problemstillinga legg grunnlaget for den metodiske tilnærminga i oppgåva
  • har kunnskap om prosessar knytt til innsamling og analyse av datamateriale
  • har inngåande kunnskap innan det temaet som er valt for oppgåva

Ferdigheiter

Studenten

  • kan planleggje og gjennomføre eit sjølvstendig arbeid på ein fagleg, akademisk og etisk forsvarleg måte
  • kan vurdere og nytte vitskapsteoretisk og metodisk kunnskap når hen utformar bacheloroppgåva si
  • kan identifisere og drøfte ei barnehagefagleg problemstilling
  • kan reflektere kritisk og etisk rundt temaet, metoden og datagrunnlaget i oppgåva

Generell kompetanse

Studenten

  • har innsikt i korleis det valde temaet for bacheloroppgåva er relevant for arbeidet som barnehagelærar og for profesjonen sitt samfunnsoppdrag
  • viser forståing for samanhengen mellom forsking og barnehagen si verksemd

Forkunnskapskrav

Bestått praksis på forrige trinn.

Anbefalte forkunnskaper

Gjennomført og godkjent første og andre trinn av barnehagelærarutdanning heiltid.

Eksamen / vurdering

Vurderingsform Vekting Varighet Karakter Hjelpemiddel
Bacheloroppgåve 1/1 Bokstavkarakterar Alle

Lengda på den ferdige bacheloroppgåva skal vera 8000 ord (+/- 10%). Dette gjeld anten oppgåva er skriven av éin student åleine eller ei gruppe. Studenten skal levere bacheloroppgåva i Inspera. Det blir gjennomført plagieringskontroll. Viss ei bacheloroppgåve ikkje blir levert innan fristen, blir det rekna som eit forsøk på prøving (jf. forskrift om eksamen ved UiS). En kandidat har som hovedregel ett forsøk på en bacheloroppgave. En kandidat som ikke har bestått bacheloroppgaven kan etter søknad innvilges et 2. forsøk. I slike tilfeller kan oppgaven leveres inn i bearbeidet form eller det kan leveres en helt ny oppgave (Forskrift om studier og eksamen § 3-10 pkt. 4). KI-verktøy som skriveroboter er lovlige hjelpemidler ved innleveringsoppgaver og eksamen hvor alle hjelpemidler er tillatt. Det henvises til reglement på studentnettsidene - eksamen.

Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering

Obligatoriske krav

Studenten må

  • delta på minst to rettleiingstimar
  • delta på prosjektseminar
  • levere og få godkjent ei prosjektskisse

Studenten må ha gjennomført og fått godkjent alle desse obligatoriske krava før hen kan gå opp til eksamen i emnet (dvs. å levere bacheloroppgåva).

Fagperson(er)

Studiekoordinator:

Karin Berner

Arbeidsformar

Arbeids- og undervisingsformene på emnet vil variere mellom førelesingar, diskusjon, seminar, rettleiing, gruppearbeid, studentframlegg, respons og sjølvstendig arbeid på campus så vel som digitalt.

Åpent for

Barnehagelærar - bachelorstudium

Emneevaluering

Det skal vere ein tidlegdialog mellom emneansvarleg, studenttillitsvald og studentane. Formålet er tilbakemelding frå studentane for endringar og justering i emna inneverande semester.I tillegg skal det gjennomførast ein digitalt emneevaluering minimum kvart tredje år. Den har som formål å innhente studentane sine erfaringar med emnet.

Litteratur

Søk etter pensumlitteratur i Leganto