Strategic Decision Making E-MBA130

I den dynamiske ledelsen er det å ta informerte og strategiske beslutninger nøkkelen til å drive suksess. "Strategic Decision Making" tilbyr en omfattende utforskning av kjernebedriftsøkonomiske prinsipper og deres praktiske anvendelse.

Publisert Sist oppdatert
Studiepoeng

Nivå

Master

Undervisningsmetode

Samlingsbasert med mulighet til å følge undervisning på Zoom.

Undervingsspråk

Engelsk

Neste oppstart

Vår 2025

Søknadsfrist

20.01.2025

NOK 23000 + semesteravgift+ pensum Påmeldings- og betalingsvilkår

"This course teaches you how to leverage strategic decision-making methods to maximize productivity and expand growth opportunities, using AI and Excel tools for practical application and hands-on practice."

Professor Robert Krauzbauer

Kursinnhold

3 people standing around a table with papers and pens

Dette kurset er en del av det norske programmet Executive MBA. Kursene undervises hovedsakelig på norsk. I dette kurset vil du lære å bruke verktøy som Excel og ChatGPT for å modellere og analysere disse beslutningene, og hjelpe deg med å gå fra intuisjon til modellbasert beslutningstaking. Gjennom engasjerende casestudier og praktiske øvelser får du praktisk erfaring uten å trenge forkunnskaper innen koding, dataanalyse eller avansert matematikk. Forbered deg på å forbedre dine beslutningsferdigheter med praktiske verktøy og innsikt, slik at du kan takle komplekse forretningsutfordringer effektivt.

Dette kurset vil guide deg gjennom viktige beslutninger som målmarkedsvalg, produktfunksjonsbestemmelse, prisstrategier, effektiv markedskommunikasjon og organisasjonsdesign.

• Markedsprognoser: Teknikker for å forutsi markedsetterspørsel og avgrense strategiske planer.
  • Konkurranseanalyse: Identifisere konkurrenter og differensiere tilbud.
  • Prisstrategier: Utvikle effektive prismodeller for ulike kundesegmenter.
  • Annonsetildeling: Optimalisering av markedsføringsbudsjetter for best mulig avkastning.
  • Ta-eller-kjøp-beslutninger: Vurdere om det skal produseres internt eller outsource.
  • Organisasjonsdesign: Skape effektive strukturer og insentivsystemer.
  • Effektiv markedskommunikasjon: Strategier for å forbedre merkevareposisjonering og engasjement.

Du kan lese mer om kurset her: Strategic Decision Making E-MBA130 | University of Stavanger (uis.no)

Foreleser

Professor i strategi
51831975