Bli kjent med museet som UiS-student fra høsten 2024

Tilbud og muligheter på Arkeologisk museum og Jernaldergården som student.

Publisert Sist oppdatert

I Stavanger er du tett på forhistorien

Gratis inngang, studenttilbud og studentjobbmuligheter

Jernaldergården

Museumsvert Karina ønsker velkommen på Jernaldergården på Ullandhaug

Velkommen, studenter kommer inn gratis på Jernaldergården og Arkeologisk museum!

Besøk Jernaldergården på Ullandhaug

• Besøk Jernaldergården med familie i helg og feriesesonger, møt guider i tidsriktige drakter og delta i aktiviteter.
  • Turtips! Flott utsiktspunkt fra toppen av Ullandhaug.
  • Kafé Ask og Embla har utsikt til langhusene på tunet og egenprodusert mat, stor museumsbutikk.

Besøk Arkeologisk museum på Våland (åpner fra 12.9.24)

• Besøk utstillingene, 12,000 år med lokalhistorie! Se hjemmesiden for ulike publikumsarrangement og siste nytt.
  • Fagbibliotek og leseplasser på Arkeologisk museum sentralt på Våland, bare fem minutter fra byterminalen.
  • Kafé Ask og Embla har romslige lokaler og egenprodusert mat, stor museumsbutikk.

Studentjobb? Ha oss i tankene! Følg med på utlysning via våre kanaler.

Er du historieinteressert og liker å jobbe med mennesker kan en studentjobb  som museumsvert på museet eller Jernaldergården være ideelt for deg. Vi ansetter museumsverter etter behov og sesong, følg med på utlysninger via Jobbnorge og våre sosiale mediekanaler som Facebook og Instagram.

Isbjørnen fra Finnøy