Vitenskapelige publikasjoner
Sæbbe, Per Einar
(2021)
Forholdet mellom barnehagelærers faglige arbeid
og en taus undervisningsforståelse i barnehagen.
I: Fagdidaktikk for SRLE : Barnehagens fagområder kunnskapsgrunnlag og arbeidsmåter.
Cappelen Damm Akademisk.
ISBN 9788202651510.
s.245-257.
Sæbbe, Per-Einar;
Mosvold, Reidar
(2016)
Initiating a conceptualization of the professional work of teaching mathematics in kindergarten in terms of discourse.
Nordisk matematikkdidaktikk.
ISSN 1104-2176.
Volum 21.
Hefte 4.
s.79-93.
Mosvold, Reidar;
Sæbbe, Per-Einar
(2015)
Tasks of teaching mathematics in kindergarten.
I: Nordic research in mathematics education – Proceedings of NORMA14, Turku, June 3-6, 2014.
ISBN 978-952-5993-17-2.
s.339-348.
Sæbbe, Per-Einar;
Mosvold, Reidar
(2015)
Asking productive mathematical questions in kindergarten.
I: Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.
European Society for Research in Mathematics Education.
ISBN 978-80-7290-844-8.
s.1982-1989.
Formidling
Sæbbe, Per Einar
(2024)
Hvordan dele kunnskap for at den skal «vare» - hvordan lære sammen i barnehagen?.
Felles planleggingsdag Sola kommune;
2024-01-02.
Sæbbe, Per Einar
(2024)
Hvordan dekke behovet for barnehagelærere i Rogaland?.
Stavanger Aftenblad.
ISSN 0804-8991.
Sæbbe, Per Einar
(2024)
Omdømme og rekruttering til barnehagelærerutdanningen.
NHO Geneo årskonferanse;
2024-04-16.
Sæbbe, Per Einar
(2024)
Vi må snakke varmt om yrket for å rekruttere til utdanningen.
Erfaringskonferanse;
2024-09-16.
Sæbbe, Per Einar
(2024)
Deltaker i NRK Helgemorgen på NRK1 og P2 Radio.
Sæbbe, Per Einar
(2024)
Barnehagen trenger flere menn, og forskjellige menn.
Wadel, Carl Cato;
Sæbbe, Per Einar
(2024)
Omdømme og rekruttering til barnehagelærerutdanningen og yrket.
Norsk barnehageforskningskonferansne;
2024-10-23 - 2024-10-24.
Sæbbe, Per Einar
(2024)
Kvalitet og bemanning - når vi må tenke nytt.
LUB Ledersamling for Norlandia og KIDSA barnehager;
2024-11-05.
Sæbbe, Per Einar
(2024)
Ikke alle menn går i Norrønabukse og kniv i beltet.
Sæbbe, Per Einar
(2024)
DEBATTINNLEGG: Avkrefter myter for å øke antall søkere til barnehagelærerutdanningen.
Sæbbe, Per Einar
(2024)
Barnehagelærerutdanningen i dag (Berge, Berner, Grøsvik, Halle, Jernes, Junge og Sæbbe).
I: Lærerutdanningene ved UiS gjennom 70 år..
ISBN 978-82-8439-272-1.
s.32-41.
Berge, Anita;
Berner, Karin;
Grøsvik, Kristin;
Halle, Kirsten;
Jernes, Margrethe;
Junge, June;
Sæbbe, Per Einar
(2024)
Barnehagelærerutdanningen i dag.
I: Lærerutdanningene ved UiS gjennom 70 år..
ISBN 978-82-8439-272-1.
s.32-41.
Wadel, Carl Cato;
Sæbbe, Per Einar
(2023)
Flere pedagoger = bedre kvalitet?.
Barnehagefolk.
ISSN 1500-6905.
Hefte 1.
s.92-98.
Reikerås, Elin Kirsti Lie;
Sæbbe, Per Einar;
Grøsvik, Kristin;
Granone, Francesca
(2023)
Forskningsperspektiver på hverdagen i barnehagen - et bokprosjekt.
oppstartssamling bokprosjekt;
2023-06-06 - .
Wadel, Carl Cato;
Sæbbe, Per Einar
(2023)
Kommunikasjon i en endringsprosess der to små barnehager skal bli til en stor.
Norsk Barnehageforskningskonferanse 2023;
2023-10-24 - 2023-10-26.
Wadel, Carl Cato;
Sæbbe, Per Einar
(2022)
Reform uten oppskrift: Organisering av pedagoger etter innføringen av ny pedagognorm.
Norsk Barnehageforskningskonferanse 2022. Paperpresentasjon;
2022-10-26 - 2022-10-28.
Emilsen, Kari;
Sæbbe, Per Einar;
Slåtten, Mette Vaagan
(2021)
Vi trenger flere menn i barnehagen, Trettebergstuen!.
Adresseavisen.
ISSN 0805-3804.
Sæbbe, Per Einar;
Gythfeldt, Max;
Berner, Karin
(2019)
Utfordringer med å endre mottaket av nye studenter på programnivå.
Studenter som inkluderes lykkes bedre;
2019-12-09 - 2019-12-10.
Sæbbe, Per Einar
(2019)
Forbilder.
Solaseminaret;
2019-04-09.
Sæbbe, Per Einar
(2019)
Språk og "matematikkundervisning".
Nasjonal konferanse om lesing;
2019-04-10.
Sæbbe, Per-Einar
(2018)
Hvordan underviser barnehagelærere? Eller gjør man ikke det i barnehagen?.
Solaseminaret;
2018-04-17.
Sæbbe, Per-Einar;
Mosvold, Reidar
(2018)
Teaching mathematics in Kindergarten and School - similar or different?.
POEM 2018;
2018-05-29 - 2018-05-30.
Sæbbe, Per-Einar
(2018)
Undervisning i barnehagen? .
Praksislærersamling;
2018-09-12.
Sæbbe, Per-Einar
(2017)
Myter om å rekruttere menn til barnehagen.
Sandnesposten.
Sæbbe, Per-Einar;
Mosvold, Reidar
(2015)
Asking productive mathematical questions in kindergarten.
9th Congress of European Research in Mathematics Education;
2015-02-04 - 2015-02-08.
Sæbbe, Per-Einar
(2015)
Voksenrollen i lek og inkludering.
Fagdag Sandnes kommune, avdeling styrka barnehagetilbud;
2015-08-27.
Sæbbe, Per-Einar
(2015)
Teaching mathematics in Norwegian kindergartens.
The 25th EECERA conference;
2015-09-07 - 2015-09-10.
Aaserud, Geir;
Sæbbe, Per-Einar
(2015)
Norwegian educational institutions ”marketing” the kindergarten teacher education and profession.
The 25th EECERA conference;
2015-09-07 - 2015-09-10.
Sæbbe, Per-Einar
(2014)
Pre-school teacher`s mathematical competences.
NAFOL-konferanse;
2014-05-21.
Sæbbe, Per-Einar
(2014)
Fra barnehagelærer i Egersund til verdenspresident i OMEP.
Barnehagen : tidsskrift for barnehagefolk.
ISSN 1501-9667.
Volum 04.
Hefte 2014.
s.2-4.
Mosvold, Reidar;
Sæbbe, Per-Einar
(2014)
Tasks of teaching as a foundation for investigating kindergarten teachers’ mathematical competence.
The Seventh Nordic Conference on Mathematics Education;
2014-06-03 - 2014-06-06.
Sæbbe, Per-Einar
(2014)
Norwegian preschool teacher's mathematical competence - The role of mathematical questions.
EECERA 2014;
2014-09-07 - 2014-09-10.
Sæbbe, Per-Einar
(2014)
Barnehage for resten av livet. http://prosjekt.hib.no/barnehagepionerene/ressurser/artikler-2/.