Kari Stamland Gusfre

Førstelektor i pedagogikk

Kari Stamland Gusfre

Kontakt

Telefon: 51834572

E-post: kari.s.gusfre@uis.no

Sted: Læringsmiljøsenteret, avd. Porsgrunn

Organisasjonsenhet

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning

Avdeling Porsgrunn

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Gusfre, Kari Stamland; Yanagida, Takuya; Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn

(2024)

Teacher Bullying—Does It Have an Impact on Peer Bullying Victimization?.

International Journal of Bullying Prevention.

ISSN 2523-3653.

DOI: 10.1007/s42380-024-00273-2

Gusfre, Kari Stamland; Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn

(2022)

Bullying by Teachers Towards Students—a Scoping Review.

International Journal of Bullying Prevention.

ISSN 2523-3653.

DOI: 10.1007/s42380-022-00131-z

Bøker og kapitler

Sjursø, Ida Risanger; Gusfre, Kari Stamland

(2021)

Trygt og godt på SFO.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 978-82-02-68738-0.

Gusfre, Kari Stamland

(2018)

Aktivitetsplikten i praksis.

Pedlex Norsk Skoleinformasjon.

ISBN 9788283720587.

Formidling

Gusfre, Kari Stamland; Yanagida, Takuya; Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn

(2024)

Downward bullying transmission - how does teacher bullying relate to peer bullying?.

EARA 2025;

2024-09-25 - 2024-09-28.

Sjursø, Ida Risanger; Gusfre, Kari Stamland

(2024)

Episode 22: Trygt og godt på SFO.

Gusfre, Kari Stamland

(2024)

Podcast: Hvordan lykkes med skole-hjem samarbeidet?.

Gusfre, Kari Stamland

(2024)

Arendalsuka: Kan elever virkelig bli mobbet av sin egen lærer?.

Eikeland, Synnøve; Gusfre, Kari Stamland; Lunde, Svanaug; Kvalø, Silje Eikanger; Ofstad, Gunn Helen; Rangnes, Brita Strand; Skaaren, Mona

(2023)

From idea to creation – establishing a new education in ‘Extended education pedagogy’​.

ICSEI ;

2023-01-10 - 2023-01-13.

Støen, Janne; Gusfre, Kari Stamland; Baraldsnes, Dziuginta; Finne, Johannes Nilsson; Caravita, Simona Carla Silvia

(2023)

Learning Environment Survey, Grades 1-4 .

World Anti-bullying Forum;

2023-10-25 - .

Gusfre, Kari Stamland

(2023)

Krenkelser fra voksne.

Læringsmiljøprosjektet pulje 5 - oppfølgingssamling;

2023-11-15.

Gusfre, Kari Stamland

(2023)

Fagsamling i Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.

Fagsamling Nome videregående skole;

2023-10-06 - 2023-11-15.

Gusfre, Kari Stamland; Andresen, Anne Kristin Hansen

(2023)

Fagsamling i Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.

Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis;

2023-09-01 - 2023-11-15.

Gusfre, Kari Stamland; Bostrøm, Helene Jeanette

(2023)

Fagsamling Læringsmiljøprosjektet pulje 6.

Fagsamling 3 Notodden;

2023-08-16.

Gusfre, Kari Stamland; Østby, Nora

(2023)

Fagsamling i Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis - Sande vgs.

Fagsamling i KO-løftet;

2023-08-15.

Gusfre, Kari Stamland; Lunde, Unni

(2023)

Fagsamling i KO-løftet for PP-tjenesten.

Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis - PP-tjenesten;

2023-11-09.

Gusfre, Kari Stamland

(2023)

Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.

Fagsamling for Elevtjenestene i videregående opplæring, Vestfold og Telemark;

2023-06-12.

Gusfre, Kari Stamland; Roland, Erling Georg; Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn

(2023)

Peer and Teacher Bullying. Victims’ academic motivation..

World Anti Bullying Forum 2023;

2023-10-24 - 2023-10-27.

Gusfre, Kari Stamland

(2023)

Podcast: Vaksne som mobbar eigne elevar.

Gusfre, Kari Stamland; Sølvik, Randi M.

(2021)

The Coach training - supporting the implementation of an observation-based coaching intervention .

Systematic observation seminar;

2021-09-21 - 2021-09-22.

Gusfre, Kari Stamland

(2021)

Opplæring av Skolens Innsatsteam mot Mobbing (SIM).

Skolens Innsatsteam mot Mobbing;

2020-09-21 - 2021-04-06.

Gusfre, Kari Stamland

(2021)

Styrk barns rettigheter til å varsle.

Utdanningsnytt.no.

Gusfre, Kari Stamland

(2021)

Hva er vel skolen uten SFO?.

Fagsnakk fra Cappelen Damm.

Gusfre, Kari Stamland

(2021)

Rektors rolle i skolemiljøsaker.

Skolelederkonferansen 2021 ;

2021-10-25.

Gusfre, Kari Stamland

(2021)

Downwards Bullying Transmission.

World Anti-Bullying Forum 2021;

2021-11-01 - 2021-11-03.

Byrkjedal-Sørby, Liv Jorunn; Gusfre, Kari Stamland

(2019)

The Schools Internal Resource Team against bullying.

World Anti-bullying Forum;

2019-06-04 - 2019-06-06.

Gusfre, Kari Stamland

(2018)

Foreldresamarbeid.

Fagdag;

2018-02-02.

Gusfre, Kari Stamland

(2018)

Rektors rolle i mobbesaker.

Innsatsteam mot mobbing;

2018-01-24 - 2018-01-25.

Gusfre, Kari Stamland; Tveitereid, Kirsti

(2018)

Hvorfor går ikke mobbetallene ned? Mobbing er mer enn det som skjer mellom den som mobber og den som utsettes for mobbing. Presentasjon av innhold i boken Stemmer i mobbesaker (2018).

www.læringsmiljøsenteret.no.

Gusfre, Kari Stamland; Støen, Janne; Fandrem, Hildegunn

(2018)

Teacher bullying - a literature review.

23. Workshop on aggression 2018;

2018-11-01 - 2018-11-03.

Støen, Janne; Gusfre, Kari Stamland

(2017)

Foreldresamarbeid.

Samlinsbasert innsats;

2017-05-10 - .

Støen, Janne; Gusfre, Kari Stamland

(2017)

Det viktige foreldresamarbeidet.

Samling i Læringsmiljøprosjektet pulje 3;

2017-09-12 - .

Gusfre, Kari Stamland

(2017)

Rektors rolle i mobbesaker.

Innsatsetam mot mobbing;

2017-04-26 - 2017-04-27.

Grini, Nina; Gusfre, Kari Stamland

(2017)

§ 9A Aktivitetsplikten - Brosjyre.