Fiona van Schaik

Ekstern tilknyttet UiS

Fiona van Schaik

Kontakt

Telefon: 51831441

E-post: fiona.vanschaik@uis.no

Organisasjonsenhet

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

van Schaik, Fiona; Skarstein, Frode; Skaftun, Atle

(2024)

Objects of uncertainty in gameplay: An analysis of lower secondary school students’ talk during a climate change board game and a digital game.

Acta Didactica Norden (ADNO).

ISSN 2535-8219.

Volum 18.

Hefte 2.

DOI: 10.5617/adno.10521

van Schaik, Fiona

(2023)

What happens if …? Uncertainty in games and climate change education.

Environmental Education Research.

ISSN 1350-4622.

DOI: 10.1080/13504622.2023.2225811

Bøker og kapitler

van Schaik, Fiona

(2024)

Playing Wicked Games: Climate Change-Related Uncertainty in Games and Education.

ISBN 978-82-8439-283-7.

Formidling

van Schaik, Fiona

(2024)

Discuss the institutional opportunities and challenges involved in climate change education, paying particular attention to (1) normative assumptions and (2) interdisciplinary dimensions.

Disputas: Prøveforelesning;

2024-10-11 - .

van Schaik, Fiona

(2024)

Playing Wicked Games: Climate Change-Related Uncertainty in Games and Education.

Disputas;

2024-10-11 - .

van Schaik, Fiona; Skarstein, Frode

(2022)

Pre-service teachers' views on human-induced climate change and how to teach it.

11th World Environmental Education Congress;

2022-03-14 - 2022-03-18.

van Schaik, Fiona

(2022)

Klimarelatert usikkerhet og bruk av brettspill: Lærerstudenter relaterer usikkerheter i spill til utfordringer i klimaproblematikken.

NABUs årskonferanse: Bærekraft og utdanning i krisetider;

2022-11-21 - 2022-11-22.

Scarbocci, Paolo Haaland; van Schaik, Fiona

(2022)

Perspektiver på elevmedvirkning i en urolig verden .

Planleggingsdag;

2022-08-15 - .

van Schaik, Fiona

(2022)

Spill i skolen.

Fagdag;

2022-02-08 - .

van Schaik, Fiona; Scarbocci, Paolo Haaland

(2022)

Koding i Minecraft Education Edition & Algoritmisk tenkning.

Fagdag;

2022-03-29 - .

van Schaik, Fiona

(2022)

Bærekraft og spill.

Gjesteforelesning;

2022-09-22 - .

Mossige, Margunn; van Schaik, Fiona

(2021)

Hvordan få til profesjonsfaglig utvikling?.

Utvidet nettverk BS3 ;

2021-04-13 - .

van Schaik, Fiona

(2021)

Playing wicked games: Climate change uncertainty in games for environmental education. SYMP 15981 Addressing risk in science education - contemporary approaches to science | environment | health through the lenses of risk.

ESERA 2021;

2021-08-30 - 2021-09-03.

Skarstein, Frode; van Schaik, Fiona

(2021)

Pre-service teachers' attitudes towards climate change and how to teach it.

Nordisk forskningskonferanse for bærekraft i utdanning;

2021-10-21 - 2021-10-22.

van Schaik, Fiona

(2021)

Playing wicked games: Usikkerhet i spill-basert klimaundervisning.

Programområdeseminar Transforming Education;

2021-09-20 - 2021-09-21.

van Schaik, Fiona

(2021)

Playing wicked games: Usikkerhet i spill og klimaundervisning.

Instituttmøte ;

2021-10-05.

van Schaik, Fiona

(2021)

Hva skjer hvis...? Usikkerhet i spill og klimaundervisning.

Hell-seminaret 2021;

2021-11-17 - 2021-11-18.

van Schaik, Fiona

(2020)

Playing with questions in climate change education.

Bærekraftseminarets Pecha Kucha-ettermiddag;

2020-12-01 - .