Fiona van Schaik
Ekstern tilknyttet UiS
Kontakt
Telefon: 51831441
E-post: fiona.vanschaik@uis.no
Organisasjonsenhet
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
Ekstern tilknyttet UiS
Telefon: 51831441
E-post: fiona.vanschaik@uis.no
Organisasjonsenhet
Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
van Schaik, Fiona; Skarstein, Frode; Skaftun, Atle
(2024)
Objects of uncertainty in gameplay: An analysis of lower secondary school students’ talk during a climate change board game and a digital game.Acta Didactica Norden (ADNO).
ISSN 2535-8219.
Volum 18.
Hefte 2.
DOI: 10.5617/adno.10521
van Schaik, Fiona
(2023)
What happens if …? Uncertainty in games and climate change education.Environmental Education Research.
ISSN 1350-4622.
van Schaik, Fiona
(2023)
In-Game Uncertainties and Climate Change Challenges as Identified by Pre-Service Teachers.Simulation & Gaming.
ISSN 1046-8781.
van Schaik, Fiona
(2024)
Playing Wicked Games: Climate Change-Related Uncertainty in Games and Education.
ISBN 978-82-8439-283-7.
van Schaik, Fiona
(2024)
Discuss the institutional opportunities and challenges involved in climate change education, paying particular attention to (1) normative assumptions and (2) interdisciplinary dimensions.
Disputas: Prøveforelesning;
2024-10-11 - .
van Schaik, Fiona
(2024)
Playing Wicked Games: Climate Change-Related Uncertainty in Games and Education.
Disputas;
2024-10-11 - .
van Schaik, Fiona; Skarstein, Frode
(2022)
Pre-service teachers' views on human-induced climate change and how to teach it.
11th World Environmental Education Congress;
2022-03-14 - 2022-03-18.
van Schaik, Fiona
(2022)
Klimarelatert usikkerhet og bruk av brettspill: Lærerstudenter relaterer usikkerheter i spill til utfordringer i klimaproblematikken.
NABUs årskonferanse: Bærekraft og utdanning i krisetider;
2022-11-21 - 2022-11-22.
Scarbocci, Paolo Haaland; van Schaik, Fiona
(2022)
Perspektiver på elevmedvirkning i en urolig verden .
Planleggingsdag;
2022-08-15 - .
van Schaik, Fiona
(2022)
Spill i skolen.
Fagdag;
2022-02-08 - .
van Schaik, Fiona; Scarbocci, Paolo Haaland
(2022)
Koding i Minecraft Education Edition & Algoritmisk tenkning.
Fagdag;
2022-03-29 - .
van Schaik, Fiona
(2022)
Bærekraft og spill.
Gjesteforelesning;
2022-09-22 - .
Mossige, Margunn; van Schaik, Fiona
(2021)
Hvordan få til profesjonsfaglig utvikling?.
Utvidet nettverk BS3 ;
2021-04-13 - .
van Schaik, Fiona
(2021)
Playing wicked games: Climate change uncertainty in games for environmental education. SYMP 15981 Addressing risk in science education - contemporary approaches to science | environment | health through the lenses of risk.
ESERA 2021;
2021-08-30 - 2021-09-03.
Skarstein, Frode; van Schaik, Fiona
(2021)
Pre-service teachers' attitudes towards climate change and how to teach it.
Nordisk forskningskonferanse for bærekraft i utdanning;
2021-10-21 - 2021-10-22.
van Schaik, Fiona
(2021)
Playing wicked games: Usikkerhet i spill-basert klimaundervisning.
Programområdeseminar Transforming Education;
2021-09-20 - 2021-09-21.
van Schaik, Fiona
(2021)
Playing wicked games: Usikkerhet i spill og klimaundervisning.
Instituttmøte ;
2021-10-05.
van Schaik, Fiona
(2021)
Hva skjer hvis...? Usikkerhet i spill og klimaundervisning.
Hell-seminaret 2021;
2021-11-17 - 2021-11-18.
van Schaik, Fiona
(2020)
Playing with questions in climate change education.
Bærekraftseminarets Pecha Kucha-ettermiddag;
2020-12-01 - .