Agnes Wigestrand Hoftun

Stipendiat i nordisk språkvitenskap

Agnes Wigestrand Hoftun

Kontakt

Telefon: 51834512

E-post: agnes.w.hoftun@uis.no

Organisasjonsenhet

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Institutt for kultur- og språkvitenskap

Kort om meg

Eg er lingvist og tilsett som doktorgradsstipendiat i nordisk språkvitskap. 

Eg har fleire års erfaring innan nynorskundervisning, undervisning i språkstruktur og språkvariasjon, og andrespråksundervisning.

Faglege interesser

  • grammatikk
  • nynorsk rettskriving og normering
  • ordbokbruk (dictionary use, consultation behavior)
  • metaspråk og metalingvistisk forståing (metalanguage, metalinguistic understanding)
  • vurdering av språkferdigheiter og prøveutvikling

Dette forsker jeg på

PhD-prosjektet mitt har eit mixed methods-design, med éin kvalitativ og éin kvantitativ studie. I den kvalitative studien undersøker eg koss eit utval studentar bruker digitale hjelpemiddel (særleg ordbøker) når dei gir språkleg rettleiing på ein autentisk tekst og snakkar høgt om det dei tenker og gjer i teksten. Dessutan granskar eg den metalingvistiske forståinga deira som kjem til syne i dette arbeidet. I den kvantitative studien kartlegg eg normkompetansen og normrettleiingskompetansen hos master- og lektorstudentar i nordisk frå fleire norske universitet. 

Innsiktene frå prosjektet kan vera nyttige i normeringsarbeidet, i utviklinga av norske ordbøker og andre hjelpemiddel, og i undervisning.

Akademisk bakgrunn

Eg er utdanna master i nordisk og lesevitskap frå UiS, med ein bachelor i nordisk og engelsk frå UiS og fleire andrespråksemne frå både UiS og UiB.

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Hoftun, Agnes Wigestrand; Helset, Stig Jarle

(2024)

Nynorskkompetanse og normrettleiingskompetanse hos master- og lektorstudentar i nordisk.

Maal og Minne.

ISSN 0024-855X.

Volum 116.

Hefte 2.

s.203-242.

Hoftun, Agnes Wigestrand

(2022)

Consultation behavior in L1 error correction. An exploratory study on the use of online resources in the Norwegian context. I: Dictionaries and Society Proceedings of the XX EURALEX International Congress,12-16 July 2022, Mannheim, Germany.

ISBN 978-3-937241-87-6.

s.522-539.

Bøker og kapitler

Hoftun, Agnes Wigestrand; Ragnhildstveit, Silje

(2017)

«Det hele norske samfunnet»: Ein korpusbasert studie av substantivfrasar i innlærartekstar frå vaksne med norsk som andrespråk sett i lys av Det felles europeiske rammeverket for språk.

Universitetet i Stavanger.

Formidling

Hoftun, Agnes Wigestrand

(2022)

Language teachers’ cognition on the Norwegian Nynorsk norm and digital dictionaries. What do pre-service teachers know, believe and do?.

Doktorandenkolloquium;

2022-05-25.

Hoftun, Agnes Wigestrand

(2022)

Consultation behavior in L1 error correction. An exploratory study on the use of online resources in the Norwegian context .

XX EURALEX International Congress;

2022-07-12 - 2022-07-16.

Hoftun, Agnes Wigestrand

(2021)

Intranorm optionality in Nynorskordboka.

NoSLiP2021 5th Norwegian Graduate Student Conference in Linguistics and Philology;

2021-03-11 - 2021-03-12.