UiS arrangerer konferanse om læringsteknologi

Hvordan klarer Ukraina å holde utdanningssystemet i live under en fullskala krig? Ved hjelp av digitale verktøy, selvsagt. Kunstig intelligens er på full fart inn i klasserommet – men hvordan skal lærere og elever bruke det?

Publisert Sist oppdatert
Bilde av smilende kvinne med rød bluse.
Olha Bershadska, konsulent ved utdanningsdepartementet i Ukraina deltar på KnowHow EdTech.

Og hvordan klarer tradisjonsrike University of Edinburgh å levere mer en 70 konkurransedyktige nettstudier – uten at det går ut over det faste studietilbudet?

Dette er noen av spørsmålene du får svar på under årets KnowHow EdTech, med innlegg fra blant andre Olha Bershadska, som er konsulent ved utdanningsdepartementet i Ukraina og Stuart Nicol fra University of Edinburgh.

Kunstig intelligens (KI/AI) er ikke lenger science fiction, men på full fart inn i klasserom og utdanning. Kreativ koder Andreas Refsgaard og AI-entusiast og doktorgradsstipendiat Rebekka Olsson Omslandseter forklarer hvordankunstig intelligens kan brukes som et kreativt og nyttig verktøy.

Hovedtema for konferansen

• Nettbasert utdanning – seriøst?
  • Legg frykten til side og se AI rett i øynene

UiS' egen Tom Ryen, leder for institutt for data- og elektroteknologi og Stavanger AI Lab, leder en panelsamtale om kunstig intelligens i utdanning, med en rekke spennende deltakere:

• Tom Ryen, Leder for Institutt for data- og elektroteknologi ved Universitetet i Stavanger og Stavanger AI Lab
  • Andreas Refsgaard, kreativ koder og digital artist
  • Lisa Stornes, lærer og spesialist på bruk av IKT i skolen
  • Niels-Peder Hjøllund, sjefskonsulent ved Københavns Professionshøjskole.
  • Rebekka Olsson Omslandseter, AI-entusiast, doktorgradsstipendiat, konsulent og foreleser

Det blir også et musikalsk innslag – med musikks skapt LIVE med kunstig intelligens. Moderator for kvelden er Helene Gram, prosjektleder for Kunnskapsbyen Stavanger.

Les hele programmet og meld deg på her.

Merk at mesteparten av programmet gjennomføres på norsk, bortsett fra et par innlegg fra internasjonale bidragsytere som går på engelsk og dansk.

• Dato: 28. september
  • Klokkeslett:  16.00 - 21.00 (Mat serveres 16.00 og frem til programmet starter 17.00)
  • Sted:  Tou Scene, Stavanger
  • Pris:  NOK 350,- (Inkluderer et lett måltid - drikke kan kjøpes i baren.)

Påmelding:  https://www.knowhowedtech.eu/conference

NB! Det er begrenset plass i lokalet, og billetter selges etter førstemann-til-mølla-prinsippet.

Om KnowHow EdTech

• Årlig konferanse om læringsteknologi
  • Nytt nettsted som sprer informasjon om læringsteknologi gjennom hele året https://www.knowhowedtech.eu/
  • Arrangeres av Universitetet i Stavanger, og gjort mulig med økonomisk støtte fra Stavanger kommune, Rogaland Fylkeskommune og UiS
  • Samarbeid med Nordic Edge Expo, Time kommune og Playful Learning

Målet med konferansen er å spre kunnskap, inspirasjon og tips om læringsteknologi.

Relevant for lærere, rektorer, politikere, myndigheter – og alle andre som jobber eller er interessert i skole og utdanning. Vi håper du har lyst til å delta!

Konferansesal med diskusjonspanel med sju personer foran publikum.
Paneldebatt under fjorårets KnowHow EdTech-konferanse.