Ekspertliste sosialt arbeid og velferdstjenester

Trenger du en forsker som kan kommentere og forklare saker i media? Sjekk våre eksperter innen barnevern, sosialt arbeid og velferdstjenester.

Publisert Sist oppdatert

Barnevern, sårbare barn og ungdom, velferdstjenester

Ingunn Studsrød – professor i sosialt arbeid
Kompetanseområder: barnevernsforskning, sosialt arbeid med familier, samarbeid med foreldre og barn, vold og overgrep.
Kontakt: 94 88 59 66

Ingunn Tollisen Ellingsen – professor i sosialt arbeid
Kompetanseområde: Barnevern og familie, oppfølging etter omsorgsovertakelse, unge i fosterhjem, barn og unges medvirkning i forskning og praksis, aldersvennlig samfunn, velferd og velferdsforskning.
Kontakt 51 83 42 37

Marte Tonning Otterlei – førsteamanuensis i barnevern
Kompetanseområder: barnevern, barnevernforskning, omsorgsovertakelser, samhandling mellom barnevernsansatte og foreldre.
Kontakt: 51 83 36 29

Hulda Mjøll Gunnarsdottir – førsteamanuensis i sosialt arbeid
Kompetanseområder: Ledelse og endringsledelse, barnevern og sosialt arbeid, emosjoner i organisasjoner, krisehåndtering.
Kontakt: 51 83 15 21

Sosialfag

Brita Gjerstad – førsteamanuensis i sosialt arbeid
Kompetanseområder: Familievold, teknologi, omsorg og etikk.
Kontakt: 51 83 27 99

Anne Katrine Folkman – førsteamanuensis sosiologi
Kompetanseområder: tverrprofesjonelt samarbeid og ledelse, profesjonelle roller, samskaping og ledelse i helse- og velferdstjenester, samt i skole- og høyere utdanning.
Kontakt: 51 83 18 70

Sarah Hean – professor i sosialt arbeid
Kompetanseområder: mental helse blant kriminelle og innsatte. Samarbeid mellom rettsvesenet og velferdstjenestene. Mangfold, sårbarhet og gjenforening av barn etter separasjon fra foreldre, søskenforhold.
Kontakt: 95 49 33 13

Morten Tønnessen – professor i filosofi
Kompetanseområder: Bærekraftig velferd, livskvalitet, vekstproblematikk, velferdsøkonomi, dyrevelferd og One Welfare.
Kontakt: 94 23 70 93

Aleksandar Bozic – førsteamanuensis i sosialt arbeid
Kompetanseområder: innovasjon innen sosiale tjenester, frivillige organisasjoner og sosiale tjenester, etterkonfliktskontekst og sivile samfunn/internasjonale donororganisasjoner, samfunnsarbeid, tverrfaglig samarbeid mellom det sivile samfunn og offentlig sektor, migrasjon (skolemobbing og migrasjon, og barn og ungdommer i transnasjonale familier) og internasjonalt forskningssamarbeid.
Kontakt: 51 83 20 18

Esther Eradajaye – universitetslektor i sosialt arbeid
Kompetanseområder: Klinisk psykologi, psykisk helse og rus, samarbeidsforskning, recovery, personorientert helsearbeid.
Kontakt: 51 83 19 98