Hva gjør oljefondet med norsk økonomi?

Onsdag 23. oktober 2024 kl. 12:15-14:30,
Arne Rettedals hus, UiS Campus,
AR G-001.

Årets KÅKÅnomics fagseminar tar for seg hva det gjør med norsk økonomi å ha et så stort oljefond?

Publisert Sist oppdatert
Oljefondets markedsverdi i tall

Kan det hemme produktiviteten? Og kunne vi tenkt annerledes om bruken? Burde vi f. eks brukt mer penger i utlandet? Eller mer til skattelettelser - la folket få pengene? Kan det å gi bort mer penger tjene landet på lang sikt? "Keep what ya got by giving it all away", som Ian Brown synger.

Er det ikke på tide å revidere selveste handlingsregelen for norsk oljepengebruk?

I panelet:
  • Steinar Holden, professor, Universitetet i Oslo
  • Erika F. Damsgaard, analysesjef i svenske Riksgälden
  • Gisle J. Natvik, professor, BI
  • Programleder: Ola Kvaløy, professor og dekan, Handelshøgskolen UiS

Arrangementet er åpent for alle og gratis for de som løser ut fribillett via denne lenken til KÅKÅnomics.

• Dato: Tirsdag 23. oktober 2024
  • Tid: 12.15 - 14.00
  • Sted: Arne Rettedals hus, UiS Campus Ullandhaug, auditorium AR G-001

KÅKÅnomics arrangeres av KÅKÅ kverulantkatedralen og Handelshøgskolen UiS. For mer informasjon og billetter til årets program klikk på denne lenken.