Foredrag om bruk av spillteknologi i industrien

Onsdag 23. oktober 2024 kl. 18:00-20:30,
Jernaldergården besøkssenter, Ullandhaug.

Spillteknologi baner vei for innovative løsninger i industrielle anvendelser innen opplæring, motivasjon, nettbaserte fellesskap, visualisering og kommunikasjon av følelser.

Publisert Sist oppdatert

I dette foredraget utforsker vi bruken av dyp VR-teknologi og 3D-animasjon, og hvordan implementeringen av følelser i virtuell virkelighet kan skape mer engasjerende og effektive opplevelser. Ved å integrere avanserte spillmekanikker i profesjonelle sammenhenger, åpner vi døren for nye måter å motivere, lære og samarbeide på i en stadig mer digitalisert verden.

Erik Geslin er CEO og grunder av Asterion VR,  som utvikler og distribuerer VR applikasjoner for politiet og militære anvendelser. Han er også Assosiate Professor ved UCO University, ParisTech - ENSAM.

Erik Geslin har 30 års erfaring innen spillindustrien, og innen virtuell virkelighet har han en omfattende bakgrunn, som dekker alle aspekter av utvikling. Som senior UX-konsulent og designer har han arbeidet på AAA-produksjoner for å fremkalle spesifikke følelser i VR. For tiden er han forsker ved Noroff NUC, og har koordinert brukerforskningsprosjekter om emosjonell gaming med Ubisoft.

Med en PhD fra ParisTech ENSAM University på temaet "Prosessen for induksjon av følelser i videospill og virtuell virkelighet", er han en aktiv internasjonal foredragsholder om brukeropplevelse og følelser i VR.

Møtet arrangeres av NTVA, i samarbeid med Tekna. Det serveres kaffe, te og lapper før og etter presentasjonen.