Arendalsuka: Klarer oljenasjonen Norge å oppnå klimamålene?

Torsdag 15. august 2024 kl. 15:00-15:45,
Rygerelektra, Arendal.

Bli med i debatten til Handelshøgskolen UiS som tar for seg ulike problemstillinger knyttet til landets olje- og klimapolitikk.

Publisert Sist oppdatert

I løpet av arrangementet vil også viktigheten av olje- og gassnæringen for den norske økonomien diskuteres. Samtidig skal panelet prøve å finne ut om det vil koste Norge for mye å bli et lav-utstlippsamfunn.

Norsk oljemuseum
Oljemuseet i Stavanger sentrum.

Panelet består av Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap) som sammen med professor og medlem av klimautvalget 2050, Ola Kvaløy og klimaaktivist Gina Gylver skal bidra til en grundig og nyansert drøfting av de ulike emnene.

Seansen ledes av Silje Haus-Reve som er professor og avdelingsleder for avdeling for innovasjon, ledelse og markedsføring på Handelshøgskolen UiS.

Bli med når Universitetet i Stavanger tar debatten på Arendalsuka.

Medvirkende

• Andreas Bjelland Eriksen, Klima- og miljøminister, Arbeiderpartiet
  • Gina Gylver, Klimaaktivist
  • Ola Kvaløy, Professor og medlem av klimautvalget 2050, Handelshøgskolen UiS
  • Ordstyrer: Silje Haus-Reve, professor, Handelshøgskolen UiS

Gå til arrangementet på Arendalsukas nettside.