Rapport: Noe vi kan være sammen om

Evaluering av Være Sammen i Ringeriksbarnehagene. Rapporten er ført i pennen av Ida Holth Mathiesen.

Publisert Sist oppdatert
Fakta

Tittel: Noe vi kan være sammen om: evaluering av Være Sammen i Ringeriksbarnehagene

Forfatter: Ida Holth Mathiesen

År: 2023

Sider: 40

Være Sammen i Ringerike ser ut til å ha bidratt til positive endringer i barnehagene knyttet til kollektiv kapasitetsbygging i form av felles språk og felles forståelse.

De ansatte opplever at det har vært en stor og viktig endring i hvordan de kollektivt og individuelt arbeider med voksenrollen i barnehagene og at det autoritative perspektivet nå er godt etablert i barnehagene.

De opplever at både barnehagene og laget rundt i større grad drar i samme retning og at mye tilsier at de har utviklet et tryggere og bedre barnehagemiljø som følge av endringsprosessene gjennom Være Sammen.

Metodisk har evalueringen blitt gjennomført ved hjelp av digitale fokusgruppeintervjuer med styrere, pedagoger, assistenter og fagarbeidere, kompetansemiljøet ved UiS og styringsgruppen.

Til sammen 23 personer har blitt intervjuet.