Hvordan kan lærerutdanningene gi oss nok lærere også om 20 år?

Opptak av debatt om læreryrkets fremtid og hvordan lærerutdanningene kan bidra til å gi kunnskap og ferdigheter til morgendagens lærere. Debatten var en del av Arendalsuka i høst.

Publisert Sist oppdatert

Hva slags kunnskap og ferdigheter trenger de som skal være lærere i barnehage og skole de neste 20 årene? Klarer lærerutdanningene å gi dem dette? Og hvordan får vi «de rette» søkerne?

Debatt under Arendalsuka 2024
Fra debatten om læreryrkets fremtid under Arendalsuka i august i år. (Skjermbilde)

Dette var spørsmål som ble stilt under en debatt på Arendalsuka i år, og her finner du opptak av denne viktige debatten.

Opptak fra debatten under Arendalsuka 2024, i regi av Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier ved OsloMet, i samarbeid med Kunnskapssenter for utdanning ved Universitetet i Stavanger.

Medvirkende: Elaine Munthe, Sølvi Mausethagen, Geir Røsvoll, Tine Prøitz, Lise Selnes, Marit Knutsdatter Strand, Emma Lind, Geir Aaserud, Anna Hagen Tønder, Gørill Warvik Vedeler og Roger André Federici.

Opptaket er drøyt 45 minutter langt, og ble spilt under årets Arendalsuka, 15. august 2024.

Mer informasjon om arrangementet finner du på Arendalsukas nettsider.