Oppsummert kunnskap: What is meta-analysis and why do we need it?

I denne episoden av podkasten Oppsummert kunnskap får du høre om hva meta-analyse er og hvordan det kan være nyttig og nødvendig å bruke innen forskning. Senterleder for Kunnskapssenter for utdanning (KSU), Elaine Munthe, i samtale med Terri Pigott, professor 2 ved UiS og KSU. Samtalen foregår på engelsk.

Publisert Sist oppdatert

Oppsummert kunnskap: What is meta-analysis and why do we need it?

Oppsummert kunnskap

Dette er en podcast for deg som er interessert i forskning fra utdanningssektoren. Her oppsummerer smarte folk relevant forskning for deg, slik at du kan holde deg oppdatert – enklest mulig.

Du kan høre episoden her, eller søke etter Oppsummert kunnskap der du pleier finne podkaster.

Fakta

Meta-analyser refererer til et sett av statistiske metoder som brukes for å sammenstille og analysere kvantitative resultater fra et utvalg studier. Meta-analyse kan hjelpe forskerne i deres undersøkelser av konsistens og variasjon mellom resultater på tvers av forskjellige vitenskapelige studier.

De som er med:

Senterleder