Oppsummert kunnskap: Forskning i bruk

I denne episoden av podkasten Oppsummert kunnskap diskuterer to erfarne forskerne og en stipendiat hvordan skoler og barnehager på best mulig måte kan være med og utvikle og ta i bruk forskningsbasert kunnskap.

Publisert Sist oppdatert
Oppsummert kunnskap

Dette er en podkast for deg som er interessert i forskning fra utdanningssektoren. Her oppsummerer smarte folk relevant forskning for deg, slik at du kan holde deg oppdatert – enklest mulig.

Du kan høre episoden her, eller søke etter Oppsummert kunnskap der du pleier finne podkaster.

Om episoden

Kunnskapssenter for utdanning står bak prosjektet «Forskning i bruk» og arrangerte tidligere i sommer seminar i både Oslo og Stavanger om dette temaet. Hva innebærer det å utvikle et felles forskningsbasert kunnskapsgrunnlag? Hvordan kan skoler og barnehager effektivt arbeide mot dette målet? Dette var problemstillinger som sto sentralt på seminarene, og som blir diskutert videre i denne podkasten. Samtalen foregår på engelsk.

Deltakere:

Mark Rickinson, forsker og leder for forskningsprosjektet QURE ved Monash University i Australia

Camilla Gramstad Hagevold, offentlig sektor ph.d.-stipendiat, Stavanger kommune.

Programleder:

Elaine Munthe, professor og senterleder ved Kunnskapssenter for utdanning