Forskere fra Kunnskapssenter for utdanning og Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger (UiS) har gjort en systematisk kartlegging på dette feltet.

Her finner du den systematiske kunnskapsoversikten som er utarbeidet av UiS-forskerne Serap Keles ( ), Elaine Munthe (KSU) og Dieuwer ten Braak (Læringsmiljøsenteret) om kartlegging av nordisk forskning på inkludering av elever med særskilte behov: «Inclusion of students with special education needs in Nordic countries: a systematic scoping review.»
Denne vitenskapelige artikkelen er publisert i Scandinavian Journal of Educational Research og er skrevet på engelsk.
Kunnskapssenter for utdanning (KSU) har utarbeidet et forskningsnotat av denne systematiske kunnskapsoversikten. Forskningsnotatet er på norsk.
REFERANSE:
Keles, S., ten Braak, D. & Munthe, E. (2022). Inclusion of students with special education needs in Nordic countries: a systematic scoping review. Scandinavian Journal of Educational Research. DOI: https://doi.org/10.1080/00313831.2022.2148277