Forskning på elever med særskilte behov i Norden - en systematisk kartlegging

Forskere fra Kunnskapssenter for utdanning og Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger (UiS) har gjort en systematisk kartlegging på dette feltet.

Publisert Sist oppdatert

Elev ved pult, lærer står ved siden av
Den «Inclusion of students with special education needs in Nordic countries: a systematic scoping review» er publisert i Scandinavian Journal of Educational Research. (Illustrasjonsfoto: Getty Images)

Her finner du den systematiske kunnskapsoversikten som er utarbeidet av UiS-forskerne Serap Keles ( ), Elaine Munthe (KSU) og Dieuwer ten Braak (Læringsmiljøsenteret) om kartlegging av nordisk forskning på inkludering av elever med særskilte behov: «Inclusion of students with special education needs in Nordic countries: a systematic scoping review.»

Denne vitenskapelige artikkelen er publisert i Scandinavian Journal of Educational Research og er skrevet på engelsk.

Kunnskapssenter for utdanning (KSU) har utarbeidet et forskningsnotat av denne systematiske kunnskapsoversikten. Forskningsnotatet er på norsk.

Forskningsnotatet finner du her.

REFERANSE:

Keles, S., ten Braak, D. & Munthe, E. (2022). Inclusion of students with special education needs in Nordic countries: a systematic scoping review. Scandinavian Journal of Educational Research. DOI: https://doi.org/10.1080/00313831.2022.2148277