Me forskar på tema knytt til lesing og skriving, litteratur og litteraturundervisning, tekstskaping, fleirspråklegheit, norskfaget si historie, multimodalitet, kunstig intelligens, digitale tekstar, berekraftig utvikling, lesevanskar, begynneropplæring, litterære samtalar og meir.
Faggruppa i norsk har ei variert forskingsprofil. Me forskar på tema knytt til lesing og skriving, litteratur og litteraturundervisning, tekstskaping, fleirspråklegheit, norskfaget si historie, multimodalitet, kunstig intelligens, digitale tekstar, berekraftig utvikling, lesevanskar, begynneropplæring, litterære samtalar og meir. Me samarbeider med skular i regionen gjennom universitetsskulesatsinga og lokal kompetanseutvikling, samt med fagmiljø ved andre universitet, både nasjonalt og internasjonalt.
Fagmiljøet er tilknytt Fakultet for utdanningsvitskap og humaniora ved UiS.
Forskinga vår er organisert i hovudfelta:
- Litteratur og litteraturundervisning
- Tekstar, tekstskaping, multimodalitet og det digitale
- Språkleg mangfald, fleirspråklegheit og andrespråkslæring
- Lesevanskar, kartlegging, engasjement og begynneropplæring
- Norskfaget si historie og læreplanar
- Berekraft i norskfaget
Finn ein fagperson innan eitt eller fleire av desse felta:
Litteratur og litteraturundervisning
- Helklassesamtalar om krevjande litterære tekstar: Margrethe Sønneland
- Environmental Affordances in Travel Literature: Magne Ivar Drangeid
- Litterære samtalar: Åsmund Hennig
- Estetiske perspektiv i litteraturundervisning: Margrethe Sønneland
- Dialogisk litteraturundervisning: Åsmund Hennig
- Problemorientert litteraturundervisning: Margrethe Sønneland
- Etiske og moralske perspektiv i litteraturundervisning: Margrethe Sønneland
- Barnelitteratur: Åsmund Hennig og Sofija Christensen
- Fleirspråklege perspektiv på litteratur og interkulturell kompetanse: Sofija Christensen
- Leselyst: Åsmund Hennig
Tekstar, tekstskaping, multimodalitet og det digitale
- Dataspel, multimodalitet og tekstskapingsoppgåver: Briten Russdal-Hamre
- Tekstsamtalar: Hanne Egenæs Staurseth
- Multimodalitet: Hanne Egenæs Staurseth
- Literacy: Hanne Egenæs Staurseth
- Akademisk skriving: Hanne Egenæs Staurseth
- KI og norskfaget: Margrethe Sønneland
- Digital lesing i norskfaglege læremiddel: Magne Ove Rogne
Språkleg mangfald, fleirspråklegheit og andrespråkslæring
- Andrespråkslæring og grammatikk: Gølin Christine Kaurin Nilsen
- Andrespråksskriving: Ingri Dommersnes Jølbo
- Fleirspråklegheit: Gølin Christine Kaurin Nilsen og Ingri Dommersnes Jølbo
- Lærarstudentar og nynorsk rettskriving: Briten Russdal-Hamre
- Utforskande grammatikkundervisning: Gølin Christine Kaurin Nilsen
Lesevanskar, kartlegging, engasjement og begynneropplæring
- Tiltak for elevar med lese- og skrivevanskar: Oddny Judith Solheim
- Kartlegging av leseforståing: Oddny Judith Solheim
- Engasjerande tekstarbeid: Oddny Judith Solheim
- Engasjement i stadbasert lesing og skriving: Magne Ivar Drangeid
- Undervisningsplanlegging: Hanne Egenæs Staurseth
- Begynneropplæring: Ingri Dommersnes Jølbo
Norskfaget si historie og læreplanar
- Norskfaget og læreplanar i norsk: Magne Ove Rogne
Berekraft i norskfaget
- Affordances of joy and hope: post-critical approaches to sustainable environmental education: Magne Ivar Drangeid
- Aliveness, Wonder, Hope: Soil Making and Soil Mapping in Primary and Secondary School: Magne Ivar Drangeid
- Poetry in "the metamorphic zone": The "more-than-human" in Inger Hagerup’s That Summer (1971/2019): Magne Ivar Drangeid
- Å avkolonisere ein stad: Lærarstudenten som vandrar og økopoet: Magne Ivar Drangeid
- Berekraftig utvikling i litteraturundervisning: Ingrid Hilmer