Faggruppa i norsk ved Institutt for grunnskulelærarutdanning, idrett og spesialpedagogikk

Me forskar på tema knytt til lesing og skriving, litteratur og litteraturundervisning, tekstskaping, fleirspråklegheit, norskfaget si historie, multimodalitet, kunstig intelligens, digitale tekstar, berekraftig utvikling, lesevanskar, begynneropplæring, litterære samtalar og meir.

Publisert Sist oppdatert

Faggruppa i norsk har ei variert forskingsprofil. Me forskar på tema knytt til lesing og skriving, litteratur og litteraturundervisning, tekstskaping, fleirspråklegheit, norskfaget si historie, multimodalitet, kunstig intelligens, digitale tekstar, berekraftig utvikling, lesevanskar, begynneropplæring, litterære samtalar og meir. Me samarbeider med skular i regionen gjennom universitetsskulesatsinga og lokal kompetanseutvikling, samt med fagmiljø ved andre universitet, både nasjonalt og internasjonalt.

Fagmiljøet er tilknytt Fakultet for utdanningsvitskap og humaniora ved UiS.

Forskinga vår er organisert i hovudfelta:

  • Litteratur og litteraturundervisning
  • Tekstar, tekstskaping, multimodalitet og det digitale
  • Språkleg mangfald, fleirspråklegheit og andrespråkslæring
  • Lesevanskar, kartlegging, engasjement og begynneropplæring
  • Norskfaget si historie og læreplanar
  • Berekraft i norskfaget

Finn ein fagperson innan eitt eller fleire av desse felta:

Litteratur og litteraturundervisning

Tekstar, tekstskaping, multimodalitet og det digitale

Språkleg mangfald, fleirspråklegheit og andrespråkslæring

Lesevanskar, kartlegging, engasjement og begynneropplæring

Norskfaget si historie og læreplanar

Berekraft i norskfaget

  • Affordances of joy and hope: post-critical approaches to sustainable environmental education: Magne Ivar Drangeid
  • Aliveness, Wonder, Hope: Soil Making and Soil Mapping in Primary and Secondary School: Magne Ivar Drangeid
  • Poetry in "the metamorphic zone": The "more-than-human" in Inger Hagerup’s That Summer (1971/2019): Magne Ivar Drangeid
  • Å avkolonisere ein stad: Lærarstudenten som vandrar og økopoet: Magne Ivar Drangeid
  • Berekraftig utvikling i litteraturundervisning: Ingrid Hilmer