Barnehagelærerens rolle i aktiviteter med roboter

En forskningsbasert ressurs utviklet av forsknigsprosjektet DiCoTe for kunnskapsområdet STM (språk, tekst og matematikk) til bruk i barnehagelærerutdanningen. Dette er modul 3.

Publisert Sist oppdatert
Innhold

Barnehagelærerens rolle er sentral i planlagte aktiviteter med roboter. I filmen får vi høre Francesca Granone, førsteamanuensis ved UiS snakke om barnehagelærerens rolle. Deretter forklarer Kristel Smørsgård Kjøraas og Unni Tørstad fra Strandvegen barnehage i Melhus kommune om hvordan de jobber med koding i barnehagen. Vi får også møte fire barn i alderen 4-6 år.

Modul 3

Mål: å bevisstgjøre barnehagelærerstudenter (og barnehageansatte) på hvordan de kan bruke roboter sammen med barn i barnehagen for å utfordre barna i Telling og Lokalisering

Barnehagelærerens rolle i aktiviteter med roboter

I fagfilmen forklarer Kristel Smørsgård Kjøraas og Unni Tørstad fra Strandvegen barnehage i Melhus kommune om hvordan de jobber med koding i barnehagen. Takk til barna og barnehagelærerne for deres deltakelse.

Barnehagelærerens rolle i aktiviteter med roboter - en fagfilm av Francesca Granone ved Institutt for barnehagelærerutdanning, UiS