Disputas for Tine Sizov Handeland

Onsdag 23. oktober 2024 kl. 10:00-15:30,
Kjølv Egelands hus,
E-164.

Tine Sizov Handeland disputerer for graden philosophiae doctor ved Universitetet i Stavanger.

Publisert Sist oppdatert

Onsdag 23. oktober forsvarer Tine Sizov Handeland doktorgradsavhandlingen sin ved Universitetet i Stavanger, Kjølv Egelands hus, rom E-164.

Prøveforelesning kl. 10:00:

Tildelt emne for prøveforelesning:

What role does carbon capture and storage in the Norwegian seabed play in the discursive struggle over Norwegian petroleum policy, and which theoretical frameworks are best suited to explain this discourse?

Disputas kl. 12:00:

Tittel på avhandlingen:

Challenging the hegemonic regime of the petroleum state? The governmental and public discourses on fossil-fuel production and climate risk in Norway.

Både disputas og prøveforelesning er åpne for interesserte.

Vurderingskomité:

• Førsteopponent: Professor Eva Lövbrand, Linköpings universitet, Sverige
  • Andreopponent: Forskningsleder / Forsker I, Brigt Dale, Nordlandsforsking
  • Administrator: Førsteamanuensis Carlo Knotz, UIS

Hovedveileder: Professor Oluf Langhelle, UIS

Medveileder: Førsteamanuensis Liv Sunnercrantz, UIS

Leder av disputasen: Raul Ferrer Conill, professor i journalistikk, Institutt for medie- og samfunnsfag ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet.