Gjesteforelesning med Thomas Skovholt: Hazards of Practice and Tips for Professional Resiliency

Tirsdag 24. september 2024 kl. 12:30-13:30,
Arne Rettedals hus,
Rom Ø-110.

Velkommen til en åpen forelesning med professor emeritus Thomas Sovholt. Forelesningen er aktuell for både studenter og ansatte innenfor helse, velferd og utdanning.

Publisert Sist oppdatert
Portrett av Thomas Skovholt

Thomas Skovholt er professor emeritus i utdanningspsykologi ved University of Minnesota. Han har i sin forskning hatt et særlig fokus på hvordan å stimulere slitestyrke og forebygge utbrenthet i relasjonsintense yrker (helse, omsorg, skole o.l).

Skovholt, som selv har lang erfaring som terapeut, har publisert internasjonalt anerkjente bøker om emnet, blant annet boken The resilient practitioner, som i disse dager kommer i sitt fjerde opplag.

Forelesningen er aktuell for både studenter og ansatte.

Arrangør: Forskergruppen Profesjonelle relasjoner i helse og velferdsyrker ved Det helsevitenskapelige fakultet, UiS