Søk om å bli vår neste ECIU-studentambassadør

Er du interessert i en spennende mulighet til å representere UiS innen et internasjonalt konsortium av europeiske universiteter (ECIU)? Da er dette noe for deg!

Publisert Sist oppdatert

Fem unge studenter i hvite t-skjorter oppstilt foran en blå vegg med skrift og kart over Europa.
Nerijus Ketrys (f.v.), Celia Ploye, Jean Pelissier, Ali Makki og Lancelot Tostain.
  • Ønsker du å reise og møte studenter fra 12 forskjellige europeiske universiteter?
  • Å jobbe med spennende gruppeprosjekter om ulike emner fra sosiale medier til erfaring innen internasjonal utdanning?

Vi søker etter to -studentambassadører for studieåret 2024-25.

står for European Consortium of Innovative Universities. University er det første europeiske universitetet hvor studenter, lærere og forskere samarbeider med byer og bedrifter for å løse ekte utfordringer.

UiS er en av de tretten partnerinstitusjoner over hele Europa som er en del av . Derfor er alle UiS-studenter også -studenter og kan delta i læringsmuligheter over hele nettverket.

Ansvarsområder

• Deltakelse kvartalsvis på nettmøter og to fysiske møter per år arrangert av en -partner.
  • Bli med i minst én av prosjektgruppene og delta aktivt i minst ett prosjekt.
  • Arrangere ett lokalt -arrangement i løpet av året.
  • Veilede det nye kullet med studentambassadører.
  • Bistå med rekruttering av nye studentambassadører.

Hvilke prosjektgrupper kan jeg bli med i?

Noen eksempler på prosjekter inkluderer:

• Merkevarebygging og branding.
  • Skape et «green travel network».
  • Forbedre ECIUs brukeropplevelse.

Hva får jeg tilbake?

• Mobilitetsstipend: Du vil få dekket reise- og oppholdskostnader for de to årlige fysiske møtene, noe som forbedrer mulighetene for nettverksbygging og samskaping.
  • «Student Leadership Development Program Training» med fysisk mobilitet/reise: Du vil også bli invitert til å delta i dette programmet.
  • Ambassadørtilgang: Du vil få eksklusiv tilgang til studentambassadøraktiviteter inkludert invitasjoner til opplæringsmuligheter med -ansatte og sjansen til å representere universitetet ditt på -arrangementer.
  • Merkevarer: Du vil motta University T-skjorter, notatbøker og annet materiale for å hjelpe til med å øke synligheten av blant dine medstudenter.
  • Anerkjennelsesbevis: Du vil motta et anerkjennelsesbevis som formelt anerkjenner dine bidrag.
  • Anerkjennelse på .eu nettsiden: Ditt ansikt vil være på ECIUs nettside som viser hvem du er og hvilket universitet du representerer sammen med -teamet.

Søknadstekst og søknadsfrist

Vennligst skriv en kort søknad (ikke lengre enn 150 ord) med følgende informasjon:

• Navn
  • Studieår
  • Studieprogram

Deretter ber vi deg beskrive din motivasjon for å bli en -ambassadør, dine lidenskaper og interesser. Fortell oss hvorfor vi skal velge deg!

Søknadsfristen er 1. september 2024

For ytterligere spørsmål, vennligst kontakt: