PhD Prosjektemne i kjemi (MLJ907)
Emnet omhandler temaer på avansert nivå innen fagfeltet kjemi. Emnet skal bringe kandidaten til forskningsfronten innen hans eller hennes ph.d. område.
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2024-2025. Merk at det kan komme endringer.
Fakta
Emnekode
MLJ907
Versjon
1
Vekting (stp)
10
Semester undervisningsstart
Vår, Høst
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Vår, Høst
Undervisningsspråk
Engelsk
Innhold
Emnet skal gi kandidaten en faglig fordypning innen en valgt tematikk innen kjemi på ph.d. -nivå. Dette kan eksempelvis være fordypning av et instrument, eller innen aktuelt fagområde. Fagplanen settes sammen individuelt i samråd med faglærer og veileder for ph.d. kandidaten.
Læringsutbytte
Etter å ha gjennomført emnet skal kandidaten ha tilstrekkelig kunnskap til å være i forskningsfronten innenfor den delen av kjemien som er definert av hans eller hennes ph.d. område, og være i stand til å gjøre grundig forskning og utvikling innen feltet.
Forkunnskapskrav
Ingen
Anbefalte forkunnskaper
I samsvar med opptakskrav til ph.d. innen Kjemi og Biovitenskap. Emnet kan også tas av siste års masterstudenter i samråd med og etter godkjenning av veileder.
Eksamen / vurdering
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel |
---|---|---|---|---|
Oppgaver og muntlig eksamen | 1/1 | Bestått/ Ikke bestått |
Fagperson(er)
Emneansvarlig:
Kåre Bredeli JørgensenFaglærer:
Mohamed Fawzy Hamed Attia MadyFaglærer:
Magne Olav SydnesFaglærer:
Malcolm Andrew KellandArbeidsformer
8 timer prosjektarbeid pr uke. Det er ikke ordinær undervisning i emnet; hver enkelt student får veiledning av aktuell faglærer.
Åpent for
Ph.d. program i teknologi og naturvitenskap, eller i kjemi og biovitenskap.
Emneevaluering
Det skal være en tidligdialog mellom emneansvarlig, studenttillitsvalgt og studentene. Formålet er tilbakemelding fra studentene for endringer og justering i emnet inneværende semester.I tillegg skal det gjennomføres en digital emneevaluering minimum hvert tredje år. Den har som formål å innhente studentenes erfaringer med emnet.