Språkkontakt før og no (NOR272)
Emnet omfattar fleirspråklegheit, der ein studerer språkkontakt - hjå fleirspråklege individ og i fleirspråklege samfunn. I emnet inngår historisk sosiolingvistisk analyse, der ein studerer språkhistorisk variasjon og endring. Emnet tek òg for seg korleis det fleirspråklege Noreg i dag kan forståast i lys av møte mellom norsk og andre språk over tid. Kunnskap om desse møta, som har lagt grunnen for den fleirspråklege situasjonen i Noreg i dag, er høgst relevant for skulelærarar, folk som arbeider i privat og offentleg sektor og for samfunnsdeltaking generelt, same kva språkleg bakgrunn ein har.
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2025-2026. Merk at det kan komme endringer.
Emnekode
NOR272
Versjon
1
Vekting (stp)
10
Semester undervisningsstart
Vår
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Vår
Undervisningsspråk
Norsk
Innhald
Læringsutbytte
Kunnskap
Etter å ha fullført emnet skal studenten
- ha innsyn i korleis språkkontakt har vore med og forma norsk språk, både i dag og i tidlegare hundreår.
- ha god kunnskap om tilhøvet mellom fleire språklege system i kontakt og sosialt styrd variasjon.
- vera godt kjend med sentrale retningar og omgrep innanfor teoriutviklinga åt språkvitskapen, med særleg vekt på språkkontaktforsking og historisk sosiolingvistikk.
Ferdigheiter
Etter å ha fullført emnet kan studenten
- analysera og vurdera språklege mønster i historisk sosiolingvistisk perspektiv.
- applisera språkvitskaplege teoriar og metodar på konkrete døme av norsk språkkontakt for å kunna relatera fleirspråklegheit i dagens Noreg til tidlegare sosiohistoriske kontekstar.
- utvikla prosjekt der ein kombinerer konkret språkvitskapleg teori med problemstillingar det synest nærliggjande å søkja svar på med utgangspunkt i den valde teorien og metoden.
Generell kompetanse
Etter å ha fullført emnet skal studenten
- ha ei forståing for kva språkvitskap er for noko, og kunna vita kva som ligg innanfor og utanfor rammene til ein vitskapleg analyse av språk og språkkontakt.
- gjera greie for fleirspråklegheit som eit breitt og mangfaldig sosiolingvistisk fenomen.
- ha utvikla evna til å drøfte kontakten mellom norsk og andre språk i dag og i tidlegare periodar.
Forkunnskapskrav
Eksamen / vurdering
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel |
---|---|---|---|---|
Munnleg eksamen | 1/1 | 30 Minuttar | Bokstavkarakterar | Inga hjelpemiddel tillate |
Munnleg eksamen har form av ein fagleg samtale på ca. 30 minutt der kandidaten vert spurd om ulike delar av pensum. Det vert lagt opp til at ein skal kunna visa kva ein har lært, med vekt på forståing av samanhengar i faget.For å få lov til å gå opp til (munnleg) eksamen, må studenten ha teke del i prosjektseminaret. Under prosjektseminaret, som kjem mot slutten av emnegjennomføringa, skal kvar student presentera ei sjølvstendig utarbeidd prosjektskisse. Dette skal vera eit konkret opplegg til ei bacheloroppgåve med språkvitskapleg innretting, som oppfyller nærmare presiserte krav til utforming. (Det er friviljug om ein vel å skriva bacheloroppgåva med utgangspunkt i denne skissa, eller om ein vel å gå vidare med den litteraturvitskaplege prosjektskissa.) Det er obligatorisk, kort rettleiing før seminaret. I tillegg til å presentera eige prosjekt skal kvar student fungera som opponent for ein av medstudentane sine.
Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering
75 prosent obligatorisk oppmøte i undervising. Emnet har stort fokus på utvikling av evne til å diskutera og applisera teori. Dette skjer gjennom konkrete samtalar i undervisinga. Det er difor eit krav om minimum 75 prosent oppmøte i undervisinga. Ved fråvær utover dette må ein rekna med kompenserande oppgåver.
Godkjent framlegg på prosjektseminaret.
Båe vilkåra må vera godkjende for at kandidaten kan gå opp til eksamen.
Fagperson(er)
Faglærar:
Yvonne Wilhelmina Henriette Van BaalEmneansvarleg:
David Albert NatvigFaglærar:
Klaus Johan MyrvollArbeidsformar
Overlapping
Emne | Reduksjon (SP) |
---|---|
Fordjuping i nordisk (NOR270_1) | 7.5 |