Syllabus and material design in English language teaching (MGL3038)
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2024-2025. Merk at det kan komme endringer.
Fakta
Emnekode
MGL3038
Versjon
1
Vekting (stp)
15
Semester undervisningsstart
Høst
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Høst
Undervisningsspråk
Engelsk
Tilbys av
Timeplan
Forkunnskapskrav
Et av følgende alternativer:
MGL1032 Engelsk lingvistikk for lærere. Trinn 1. - 7., MGL1033 English 1 - Teaching Methodology for Young Learners (1-7), MGL1036 English 2. English teaching methodology: Language, literature and culture (1-7), MGL3037 Inkluderende forskning og andrespråkspragmatikk: Et fokus på unge elever
MGL1032 Engelsk lingvistikk for lærere. Trinn 1. - 7., MGL1033 English 1 - Teaching Methodology for Young Learners (1-7), MGL1034 English 2; English Teaching Methodology for Young Learners (1.-7.), MGL1035 English 2: English Language, Literature and Culture (1-7), MGL3037 Inkluderende forskning og andrespråkspragmatikk: Et fokus på unge elever
MGL1032 Engelsk lingvistikk for lærere. Trinn 1. - 7., MGL1033 English 1 - Teaching Methodology for Young Learners (1-7), MGL1036 English 2. English teaching methodology: Language, literature and culture (1-7), MGL3037 Inkluderende forskning og andrespråkspragmatikk: Et fokus på unge elever
MGL1032 Engelsk lingvistikk for lærere. Trinn 1. - 7., MGL1033 English 1 - Teaching Methodology for Young Learners (1-7), MGL1034 English 2; English Teaching Methodology for Young Learners (1.-7.), MGL1035 English 2: English Language, Literature and Culture (1-7), MGL3037 Inkluderende forskning og andrespråkspragmatikk: Et fokus på unge elever
Anbefalte forkunnskaper
Students taking the course should have reached the CEFR C1 level in English in all four language skills.
Eksamen / vurdering
Hjemmeeksamen og muntlig presentasjon
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel |
---|---|---|---|---|
Hjemmeeksamen | 3/5 | 1 Uker | Bokstavkarakterer | |
Muntlig presentasjon | 2/5 | 15 Minutter | Bokstavkarakterer |
Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering
3 indivduelle innleveringsoppgaver, 1 gruppe innleveringsoppgave, Obligatorisk oppmøte 70%
Fagperson(er)
Emneansvarlig:
Nina LazarevicStudieprogramleder:
Ingeborg KnævelsrudStudiekoordinator:
Karen Elizabeth Gilje WoieArbeidsformer
The course is based on a combination of lectures, seminars, individual, pair and group work, for which active participation is expected. Some of the course content is not age-specific and many topics are discussed with both groups at the same time. Students will also work on material that is age-specific and will be in seminar groups for those activities.
Åpent for
Utveksling til Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora