Praktisk kommunikasjonsarbeid (KOM104)
Dette emnet skal gi studentene en innføring i praktisk kommunikasjonsarbeid i private og offentlige kommunikasjonsavdelinger. Emnet innledes med en innføringsuke. Så blir studentene delt inn i ulike grupper som i løpet av semesteret skal løse ulike kommunikasjonsprosjekter. Noen av prosjektene kan utvikles i tråd med gruppens interesser og faglige bakgrunn, mens andre prosjekt vil bli gitt av offentlige eller private aktører.
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2023-2024. Merk at det kan komme endringer.
Emnekode
KOM104
Versjon
1
Vekting (stp)
10
Semester undervisningsstart
Vår
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Vår
Undervisningsspråk
Norsk
Innhold
Læringsutbytte
Ved fullført emne forventes det at studentene sitter igjen med følgende kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Studenten skal:
- Ha bred kunnskap om og forståelse for kommunikasjonsarbeid på ulike plattformer i en kommunikasjonsavdeling.
- Ha bred kunnskap om kommunikasjonsfaglige prosesser, arbeidsmetoder og kildebruk.
- Ha bred kunnskap om og forståelse av langsiktig og metodisk kommunikasjonsarbeid.
Ferdigheter
Studenten skal:
- Kunne arbeide i team med andre for å nå langsiktige og kortsiktige kommunikasjonsfaglige mål.
- Kunne bidra med faglige innspill i arbeidsprosesser.
- Kunne utvikle og lage kommunikasjonskampanjer for offentlige eller private aktører.
- Kunne reflektere og evaluere eget og andres kommunikasjonsarbeid
Generell kompetanse
Studenten skal:
- Ha utviklet erfaring til å arbeide selvstendig og i samarbeid med andre.
- Kunne løse store og små prosjekt til bestemte frister.
Forkunnskapskrav
Eksamen / vurdering
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel |
---|---|---|---|---|
Hjemmeeksamen | 1/1 | 2 Uker | Bokstavkarakterer |
Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering
Fagperson(er)
Emneansvarlig:
Janne Tjensvoll StangelandEmneansvarlig:
Christian SædbergStudieprogramleder:
Janne Tjensvoll StangelandArbeidsformer
Åpent for
Emneevaluering
Det skal være en tidligdialog mellom emneansvarlig, studenttillitsvalgt og studentene. Formålet er tilbakemelding fra studentene for endringer og justering i emnet inneværende semester.
I tillegg skal det gjennomføres en digital emneevaluering minimum hvert tredje år. Den har som formål å innhente studentenes erfaringer med emnet.