Aud Berggraf Sæbø

Pensjonert tilknyttet UiS

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora
Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk
Publikasjoner
  • Vitenskapelige publikasjoner
    • Sæbø, Aud Berggraf; Egeli, Elisabeth; Pereira, Unni Puntervold

      (2020)

      Lesson Study som tilnærming i universitetspedagogikken og språkstøttende naturfagundervisning i grunnskolelærerutdanningen.

      UNIPED.

      ISSN 1500-4538.

      Hefte 1/20.

      DOI: 10.18261/issn.1893-8981-2020-01-07

    • Sæbø, Aud Berggraf; Eriksson, Stig Audun; Allern, Tor-Helge

      (2017)

      Drama, teater og demokrati. Om undervisning i barnehage, skole, museum og høyere utdanning. I: Drama, teater og demokrati : Antologi I : I barnehage, skole, museum og høyere utdanning.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 978-82-450-2143-1.

      s.13-30.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2017)

      Drama og utvikling av demokratisk kompetanse. I: Drama, teater og demokrati : Antologi I : I barnehage, skole, museum og høyere utdanning.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 978-82-450-2143-1.

      s.175-189.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2016)

      Drama as a Creative Aesthetic Learning Process to Improve Reading Competence. I: Drama and Theatre with Children: International perspectives (Routledge Research in International and Comparative Education).

      Routledge.

      ISBN 9781138859746.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Egeli, Elisabeth; Pereira, Unni Puntervold

      (2016)

      Lesson Study og praktiske strategier i lærerutdanning og grunnskolepraksis.

      Norsk pedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0029-2052.

      Hefte 3.

      s.180-194.

      DOI: 10.18261/issn.1504-2987-2016-03-03

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2015)

      Drama for a Democratic Learning Community. I: International Yearbook for Research in Arts Education. The Wisdom of the Many- Key Issues in Arts Education. Volume 3 (2015).

      Waxmann Verlag.

      ISBN 978-3-8309-3119-5.

      s.217-221.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2015)

      Drama - an inclusive form of teaching and learning.

      New Zealand journal of research in performing arts and education.

      ISSN 1178-7708.

      Volum 5.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2013)

      Concepts of arts education - Implementation of UNESCO's Seoul Agenda go als. I: International yearbook for research in arts education.

      Waxmann Verlag.

      ISBN 978-3-8309-2896-6.

      s.39-47.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2013)

      Estetiske læreprosesser og klasseledelse. I: Klasseledelse - for elevenes læring.

      Akademika forlag.

      ISBN 978-82-321-0054-5.

      s.85-103.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2013)

      Drama, creativity and aesthetic teaching and learning processes. I: Rethinking Education.

      ISBN 9789090284378.

      s.298-316.

      DOI: www.access-to-culture.eu/upload/Docs%20ACP/ACPELPublication2013.pdf

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2012)

      Drama og ledelse av undervisnings- og læringsprosesser. I: Ledelse og profesjonsutøvelse i barnehage og skole.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 978-82-15-01942-0.

      s.109-121.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2012)

      Dramapedagogikk - studium av drama og estetiske læreprosesser i klasseromsforskning. I: Forestilling, framføring, forskning: metodologi i anvendt teaterforskning.

      Akademika forlag.

      ISBN 978-82-519-2865-6.

      s.163-184.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      The relationship between the individual and the collective learning process in drama. I: Key concepts in theatre/drama education.

      Brill|Sense.

      ISBN 978-94-6091-331-0.

      s.23-27.

      DOI: 10.1007/978-94-6091-332-7_4

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Ledarrollen i processdrama. I: Drama - ledarskap som spelar roll.

      Studentlitteratur AB.

      ISBN 978-91-44-06803-9.

      s.99-118.

    • McCammon, Laura A.; Sæbø, Aud Berggraf; O'Farrell, Larry

      (2011)

      "Creativity really comes by what's inside of you". I: Key concepts in theatre/drama education.

      Brill|Sense.

      ISBN 978-94-6091-331-0.

      s.215-220.

      DOI: 10.1007/978-94-6091-332-7_35

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Kunstfagenes plass i barnehagen. I: Kunst, kultur og kreativitet. Kunstfaglig arbeid i barnehagen.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 978-82-450-1017-6.

      s.15-42.

    • Allern, Tor-Helge; Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Hva kan drama som læringsform bidra med i undervisnings- og læringsprosessen?.

      Norsk pedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0029-2052.

      Volum 94.

      Hefte 3.

      s.244-255.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Drama og elevenes engasjerte medvirkning i læreprosessen. I: Læring og medvirkning.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 978-82-15-01780-8.

      s.169-180.

    • McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Sæbø, Aud Berggraf; Heap, Brian

      (2010)

      Connecting with Their Inner Beeing: An international Survey of Drama/Theatre Teacher's Perceptions of Creative teaching and teaching for Creative Achievment.

      Youth Theatre Journal.

      ISSN 0892-9092.

      Volum 24.

      Hefte 2.

      s.140-159.

      DOI: 10.1080/08929092.2010.518907

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Drama som en utforskende estetisk læreprosess. I: Fagbok i bruk i alle fag i videregående skole.

      Universitetet i Stavanger.

      s.74-75.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Drama som estetisk læringsform for å utvikle leseforståelse.

      FoU i praksis.

      ISSN 1504-6893.

      Volum 4.

      Hefte 1.

      s.9-25.

    • Mccammon, Laura A.; Sæbø, Aud Berggraf; O'farrell, Larry

      (2010)

      Creativity Really Comes from What's Inside of You: Enhancing Achievment through Drama/Theatre. I: Key Concepts in Theatre/Drama Education.

      Brill|Sense.

      ISBN 9460913318.

      s.215-220.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Challenges and possibilities in Norwegian classroom drama practice.

      Research in Drama Education.

      ISSN 1356-9783.

      Volum 14.

      Hefte 2.

      s.279-294.

      DOI: 10.1080/13569780902868952

    • O'Farrell, Larry; Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; Heap, Brian

      (2009)

      Demystifying creativity: Progress in an international study of creativity in drama/theatre education. I: Planting trees of drama with global vision in local knowledge.

      IDEA Publications.

      ISBN 978-962-8321-85-8.

      s.422-439.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2008)

      Theater in der Schule. Ein europaweiter Vergleich Drama in Education across Europe. I: Volker Jurke, Dieter Link, Joachim Reiss (Hrsg.): Zukunft Schultheater.

      s.352-356.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Eriksson, Stig A.

      (2007)

      Drama/Theatre & Education in Norway. I: Drama/Theatre & Education in Europe.

      s.45-56.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2007)

      Hva mener morgendagens lærere om drama i undervisningen?.

      Norsk pedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0029-2052.

      Hefte 6.

      s.460-470.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Drama in the Classroom: Teachers Challenges and students Possibilities. I: Universal Mosaic of Drama and Theatre: The Idea 2004 Dialogues.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2005)

      Kunsten og kunstfagene - på vei inn eller ut?.

      DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0332-5296.

      Volum 3.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2005)

      Taushetens teater Fra et av sommerens høydepunkter: "Sin palabres" workshop i LIma.

      DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0332-5296.

      Hefte 3.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2005)

      Kulturell kompetanse og skolens nye læreplaner.

      DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0332-5296.

      Hefte 1.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2005)

      Drama - en undervisnings- og læringsform med et stort potensial. I: Vekst og utvikling Lærarutdanninga i Stavanger 50 år.

      Universitetet i Stavanger.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Karlsen, Geir

      (2005)

      Læringsformer i allmennlærerutdanningen. I: Konferanserapport FoU i Praksis 2005.

      s.313-323.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Lyngstad, Mette Bøe

      (2004)

      Et dramatisk møte mellom læreplan og praksis. I: Fag og arbeidsmåter i endring? : tidsbilder fra norsk grunnskole.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 82-15-00445-8.

      s.139-156.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2004)

      Drama skaper engasjement.

      DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0332-5296.

      Volum Nr. 3.

      s.5-8.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2002)

      Drama - en utforskende og engasjerende uttrykks- og arbeidsform i førskolelærerutdanningens fagstudier?. I: På vei videre... Jubileumsskrift for førskolelærerutdanningen i Stavanger, Martha Lea (red.).

      Universitetet i Stavanger.

      s.35-53.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2002)

      Drama og ordklasser - går det an?.

      ?.

      Volum 39.

      Hefte 2.

      s.9-13.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2000)

      Lederen har ordet.

      DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0332-5296.

      Hefte 1.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2000)

      Lederen har ordet.

      DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0332-5296.

      Hefte 2.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2000)

      Lederen har ordet.

      DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0332-5296.

      Hefte 3.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2000)

      Lederen har ordet.

      DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0332-5296.

      Hefte 4.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2000)

      Michelangelo, sjimpansene og den dynamiske skuespilleren.

      ?.

      Hefte 4.

      s.37-39.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Børre Johnsen, Egil m.fl.

      (1999)

      Trengs det lærebøker i kunstfag?. I: Lærebokkunnskap. Innføring i sjanger og bruk.

      Aschehoug & Co.

      s.107-111.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Aud - en kunstpedagog!. I: DRAMA NETTVERK. Rapport fra samling i Stavanger 1998.

      Universitetet i Stavanger.

      s.37-41.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Lederen har ordet.

      DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0332-5296.

      Hefte 1.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Lederen har ordet.

      ?.

      Hefte 2.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Lederen har ordet.

      DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0332-5296.

      Hefte 3.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Lederen har ordet.

      DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0332-5296.

      Hefte 4.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Kulturskolen - kunststykket i kommunenes satsing på et rikere lokalmiljø.

      ?.

      Hefte 2.

      s.25-26.

    • Bekkevold, Grethe; Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Billedkunstteater.

      ?.

      Hefte 4.

      s.23-28.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1998)

      Barn og unges grusomme hverdag.

      ?.

      Hefte 1.

      s.17-21.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1998)

      Drama, læring og erkjennelse.

      ?.

      Hefte 2.

      s.14-20.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Andersen, Susanne B.

      (1998)

      Psykodrama - en personlig og kreativ metode for å utforske vår kulturelle identitet.

      ?.

      Hefte 4.

      s.3-5.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Røskeland, Marianne

      (1998)

      L97 - med nye utfordringer for drama i norskfaget.

      Norsklæreren.

      ISSN 0332-7264.

      Volum 22.

      Hefte 5.

      s.44-46.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1997)

      Løft fram dramafaget!.

      ?.

      Volum 2.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1997)

      Drama i særklasse!.

      ?.

      Volum 3.

  • Bøker og kapitler
    • Bakke, Kari; Jenssen, Cathrine; Sæbø, Aud Berggraf

      (2023)

      Kunst, kultur og kreativitet. Kunstfaglig arbeid i barnehagen.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 978-82-450-4660-1.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2023)

      Forord. I: Performative innganger til undervisning - perspektiver på skapende læring med tverrfaglige tema.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 9788215056746.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2022)

      Undervisningsopplegg med for- og etterarbeid til dramaet/ forestillingen GJENGANGERE av Henrik Ibsen.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Eriksson, Stig Audun; Allern, Tor-Helge

      (2017)

      Drama, teater og demokrati : Antologi I : I barnehage, skole, museum og høyere utdanning.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 978-82-450-2143-1.

    • Songe-Møller, Anna; Sæbø, Aud Berggraf

      (2017)

      "En folkefiende" av Henrik Ibsen. Et kunstpedagogisk opplegg til skoler.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2016)

      International Yearbook for Research in Arts Education. AT the Crossroads of Arts and Cultural Education: Queries Meet Assumptions.

      Waxmann Verlag.

      ISBN 978-3-8309-3430-1.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2016)

      Drama som læringsform.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 978-82-15-02737-1.

    • Songe-Møller, Anna; Sæbø, Aud Berggraf

      (2016)

      Et dukkehjem: kunstpedagogisk undervisningsopplegg til skoler.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna

      (2014)

      Hamlet - et kunstpedagogisk undervisningsopplegg for skoler med tilhørende bildemateriale.

    • Bakke, Kari; Jenssen, Cathrine; Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Kunst, kultur og kreativitet. Kunstfaglig arbeid i barnehagen.

      Fagbokforlaget.

      ISBN 978-82-450-1017-6.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Sluttrapport PraksisFoU Drama og estetiske undervisnings- og læreprosesser.

      Norges forskningsråd.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna

      (2011)

      Peer Gynt. Kunstpedagogisk ressursmateriale til undervisning.

    • Byrkjeland, Hallgjerd; Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Haugtussa. Skulemateriell.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Byrkjeland, Hallgjerd

      (2011)

      Haugtussa. Undervisningsopplegg.

    • Mossige, Margunn; Hoem, Toril Frafjord; Blå, Berit Hope; Bøyesen, Liv; Pettersen, Karin Dahlberg; Dahlin, Liv Klakegg; Engen, Liv; Engen, Liv; Heber, Ellen; Helgevold, Lise; Maagerø, Eva; Maagerø, Eva; Skaftun, Atle; Skaftun, Atle; Skjelbred, Dagrun; Skjelbred, Dagrun; Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Fagbok i bruk i alle fag i videregående skole.

      Universitetet i Stavanger.

      ISBN 9788276490688.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Drama i barnehagen.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 9788215017082.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Rasmussen, Bjørn Konrad

      (2009)

      Drama og elevaktiv læring. En studie av hvordan drama svarer på undervisnings- og læringsprosessens didaktiske utfordringer.

      ISBN 978-82-471-1413-1.

      Hefte 2009:22.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Drama og elevaktiv læring. En studie av hvordan drama svarer på undervisnings- og læringsprosessens didaktiske utfordringer. Drama and student active learning. A study on how drama respond to the didactical challenges in the teaching- and learning process.

      ISBN 9788247114131.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna S.

      (2007)

      Ibsen og Holberg i skolen Et møte med dramatikk, drama og estetiske læringsformer.

      Cappelen Damm Høyskoleforlaget.

      ISBN 9788276347746.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2005)

      Læringsformer i allmennlærerutdanningen Elevaktiv læring og drama - Rapport A.

      Universitetet i Stavanger.

      ISBN 8276442552.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2005)

      Didaktiske utfordringer ved drama som læringsform i grunnskolen Elevaktiv læring og drama - Rapport B.

      Universitetet i Stavanger.

      ISBN 8276442560.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Lyngstad, Mette Bøe; Lyngstad, Mette Bøe

      (2003)

      Synteserapport "Evaluering av Drama i L97".

    • Lyngstad, Mette Bøe; Lyngstad, Mette Bøe; Sæbø, Aud Berggraf

      (2003)

      Evaluering av drama i L97: Drama i undervisningen - muligheter og utfordringer ved klasseromsforskning PPU serien.

      ISBN 8279230238.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2003)

      Drama i L97.

      Universitetet i Stavanger.

      ISBN 8276442072.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2003)

      Drama i barnehagen. 2. utgave.

      Universitetsforlaget.

      ISBN 8215003656.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2002)

      Congress Directors Report, World Congress for Drama/Theatre and Education, THE CONGRESS HANDBOOK IDEA 2001 (Stig A. Eriksson red.).

      ISBN 8299592836.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2002)

      Drama i museumsformidling trinn II. Evalueringsrapport.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Hjelm en venn.Veiledende undervisningsopplegg til boka Mick Harte har vært her.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna S.

      (2001)

      Peer Gynt - Kunstpedagogisk undervisningsopplegg - teater i klasserommet.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Evalueringsrapport. Kurs i dramaformidling i museene.

    • Knutsen, Hanne; Sæbø, Aud Berggraf; Allern, Tor-Helge

      (1999)

      Rammeplan for drama i faglærerutdanning i praktiske og estetiske fag.

    • Songe-Møller, Anna S; Sæbø, Aud Berggraf

      (1998)

      Tre søstre og Jeg- Obstfelder.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1998)

      Drama - et kunstfag.Den kunstfaglige dramaprosessen i undervisning, læring og erkjennelse.

      Aschehoug & Co.

      ISBN 82-518-3701-4.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna S.

      (1998)

      Kunstpedagogisk undervisningsopplegg. Teater i klasserommet "JEGOBSTFELDER".

      Universitetet i Stavanger.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna S.

      (1998)

      Kunstpedagogisk undervisningsopplegg. Teater i klasserommet "TRE SØSTRE".

    • Songe-Møller, Anna S.; Sæbø, Aud Berggraf

      (1997)

      Drama som metode i museumsformidling.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1997)

      Psykodrama- en inspirerende utfordring for dagens dramaundervisning.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna S.

      (1997)

      Kunstpedagogisk undervisningsopplegg. Teater i klasserommet. GARMAN& WORSE & CO.

      Universitetet i Stavanger.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1997)

      Psykodrama - en inspirerende utfordring for dagens dramaundervisning.

    • Songe-Møller, Anna S.; Sæbø, Aud Berggraf

      (1996)

      Teater i klasserommet- Erasmus Montanus.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1996)

      Drama- framtidens viktigste kunstdidaktiske fag.

  • Formidling
    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2022)

      Drama og estetiske læreprosesser i alle fag.

      DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0332-5296.

      Hefte 2.

      s.84-88.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2022)

      Venner eller uvenner? Et dramaforløp .

      Dramaflash i Rogaland;

      2022-11-22.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2022)

      Fagfornyelsen: folkehelse, livsmestring og elevdeltakelse med lek og drama som læringsform på ungdomstrinnet.

      Drama- og teaterpedagogene i Rogaland - kursrekke;

      2022-05-31.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2022)

      Dørgende kjedelig lærestoff finnes ikke.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

      s.38-38.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2022)

      Trenger skolen flere stortingsmeldinger?.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

      s.28-28.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2022)

      Myrset har rett i noe, men tar også feil.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2018)

      Needed presentation and communication skills for PhD researchers.

      Kursrekke for PhD kandidater ved TN;

      2018-02-22 - 2018-05-24.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2018)

      Presentation and communication skills for PhD researchers.

      Kursdager for PhD kandidater HUM;

      2018-03-05 - 2018-03-06.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2018)

      Presentation and communication skills for PhD researchers.

      Kursdag for IOR;

      2018-04-11.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2018)

      Utforsking og deling - voksenrollen i estetiske læreprosesser i bh.

      Personalseminar Solvang barnehage;

      2018-05-29.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2018)

      Dramapedagogisk forskning .

      Master i estetiske fag;

      2018-08-23.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2018)

      Hva kan drama bidra med i undervisning og læring?.

      Konferanse ved Åshild Vethals 70 årsdag;

      2018-09-12.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2018)

      Presentasjons- og kommunikasjonsferdigheter for PhD forskere.

      Kursdager for PhD kandidater HUM;

      2018-11-13 - 2018-11-14.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2018)

      Presentasjonskurs med oppfølgende veiledning for UiS Forsker Grand Prix deltakere under Forskningsdagene 2018.

      Forskningsdagene 2018;

      2018-06-07 - 2018-09-29.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2017)

      Lærerens strukturering og ledelse av den dramafaglie gruppeprosessn.

      Demokrati på spill. Konferanse om drama, teter og demokrati;

      2017-06-12 - 2017-06-13.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2017)

      Hva kan drama som læringsform bidra med i undervisningen?.

      PechaKucha;

      2017-12-12.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna

      (2017)

      Kunstpedagogisk undervisningsopplegg til "En folkefiende" av Henrik Ibsen på Rogaland Teater høsten 2017.

      Kurs for lærere i ungdomsskole og videregående skoler;

      2017-09-06.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2017)

      Motivasjon og inspirasjon til å planlegge estetiske læringsaktivitet.

      Kurs for barnehageansatte;

      2017-10-03.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2017)

      Oppfølging av og refleksjon over estetiske læringsaktiviteter, avd. Straen.

      Prosjektet "Du er så god og jeg er så glad i deg";

      2017-10-16.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2017)

      Oppfølging av og refleksjon over estetiske læringsaktiviteter, avd. Sølvberget.

      Prosjektet "Du er så god og jeg er så glad i deg";

      2017-10-17.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2017)

      Oppfølging av og refleksjon over estetiske læringsaktiviteter, avd. Valberget.

      Prosjektet "Du er så god og jeg er så glad i deg";

      2017-10-19.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Gordon, June; Gundersen, Bente

      (2017)

      Prosjektpresentasjon: Du er så god og vi er så glad i deg.

      Barnehagekonferanse i Stavanger;

      2017-10-04.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2017)

      Hvordan motivere elever til faglig innsats med drama som læringsform. I: En hyllest til kunst og kulturfagene Artikkelsamling.

      s.11-15.

    • Songe-Møller, Anna; Sæbø, Aud Berggraf

      (2017)

      "En folkefiende".

      Kurs i et kunstpedagogisk opplegg for lærere i skolen, ungdomstrinnet og videregående;

      2017-09-06.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2017)

      Process Drama for Creative Teaching to Foster Creative Competences and a Holistic Learning Outcome.

      ДУХОВНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ:методологія, теорія і практика.

      ISSN 2220-6310.

      Volum 78.

      Hefte 3.

      s.260-271.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna

      (2016)

      Kunstpedagogisk undervisningsopplegg til Et dukkehjem av Henrik Ibsen på Rogaland Teater 2016.

      Kurs for lærere i ungdomsskole og videregående skole;

      2016-01-28.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2016)

      Impro I - Enkle leker og impro øvelser for utvikling av sosial og emosjonell kompetanse.

      Kurs for lærere i grunnskolen;

      2016-03-15.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2016)

      IMPRO II - Improvisasjons for utforsking av ulike typer bilder.

      Kurs for lærere i grunnskolen;

      2016-04-26.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2016)

      IMPRO IV - Forumspill for utforsking av et tema.

      Kurs for lærere i grunnskolen;

      2016-09-13.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2016)

      IMPRO III - Improvisasjon for utforsking av tekt.

      Kurs for lærere i grunnskolen;

      2016-11-29.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2016)

      Drama, lek og estetiske læreprosesser i barnehagen.

      Kurs for barnehagepersonell;

      2016-04-26.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2016)

      Dramapedagogisk forskning og praksis.

      BA - Estetiske fag samling;

      2016-08-22 - 2016-08-23.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2016)

      Drama for en engasjert, elevaktiv, skapende og utbytterik læringsprosess i "Fremtidens skole".

      Vaffelmøte foredrag;

      2016-09-28.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2016)

      Coaching meeting I for presentation at Researchers Grand Prix, Rogaland 2016.

      Forskningsdagene 2016;

      2016-08-24.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2016)

      Coaching meeting II for presentation at Researchers Grand Prix, Rogaland 2016.

      Forskningsdagene 2016;

      2016-08-31.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2016)

      Drama som fag og læringsform i lærereutdanningen.

      Skolehistorisk årbok for Rogaland.

      ISSN 0801-2520.

      Volum 33.

      s.78-86.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2015)

      Research in Drama in Education.

      Masterutdanning;

      2015-01-15 - 2015-01-16.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2015)

      Om forskningsprosessen og om å skrive en masteroppgave.

      Masterutdanning;

      2015-01-16.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2015)

      What's a good friend? A Process Drama workshop.

      Masterutdanning;

      2015-01-16.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2015)

      Malenas Dagbok - et prosessdrama forløp om mobbing.

      Masterutdanning;

      2015-01-15.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2015)

      How to improve the questionnaire for MONEAS - Monitoring National Arts Education Systems?.

      International Expert meeting for MONEAS;

      2015-02-27 - 2015-02-28.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2015)

      Drama, lek og estetiske læreprosesser.

      Fagdag i Solvang barnehage;

      2015-11-13.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2015)

      Fra ide til teaterforestilling I.

      Dramapedagogisk kurs ;

      2015-09-22.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2015)

      Fra Ide til forestilling II - Om å utvikle og fordype elevenes arbeid med en teaterforestilling.

      Dramapedagogisk kurs;

      2015-10-13.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2015)

      Faglig kurs og veiledning for presentasjon av PhD arbeid til Forsker GrandPrix - Om å lage en god presentasjon.

      Forsker Grand Prix 2015;

      2015-08-24.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2015)

      Om å utvikle og trene en god presentasjon av PhD arbeid til Forsker GrandPrix.

      Forsker Grand Prix 2015;

      2015-08-27.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2014)

      A review of my experience in the Field of researching/ monitoring arts education in Norway.

      International Network in Research in Arts Education (INRAE) Monitoring Arts Education seminar;

      2014-02-03.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2014)

      Historiske perspektiv og teoretiske modeller i nyere norsk og internasjonal drama forskning, drama i skolen og klasseromsforskning.

      Master i estetiske fag samling;

      2014-03-13.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2014)

      How to argue for and promote arts in education.

      Seminar/debate on Arts Education;

      2014-03-31.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2014)

      Muligheter og utfordringer i det å være gruppeleder innen det nasjonale Drama/ teater og demokrati forskningsprosjektet.

      Seminar for ledergruppen i Drama/ teater og demokrati prosjektet;

      2014-06-10.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2014)

      Hvordan skape en god, fengende kort presentasjon av ditt forskningsarbeid?.

      Forsker Grand Prix 2014;

      2014-08-19.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2014)

      Hva er viktigst å få med i en kort forskningspresentasjon og hvordan kan dette formidles for å fenge publikum?.

      Forsker Grand Prix 2014 ;

      2014-08-21.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna

      (2014)

      Hamlet - et kunstpedagogisk undervisningsopplegg til skoler.

      Kurs for lærere i ungdoms- og videregående skoler;

      2014-08-25.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

      (2014)

      Drama, Critical Literacy & Engaged Democracy - strategies for teaching Democracy and implication for teacher education.

      Europeen Community of Educational Researchers (ECER) conference 2014;

      2014-09-02 - 2014-09-05.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

      (2014)

      Creative Capacities Needed to Implement Arts-based Approaches to Teaching and Learning and so to Forster Creativity.

      Europeen Community for Educational Research (ECER) Conference 2014;

      2014-09-02.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Thorkelsdottir, Rannveig Björk

      (2014)

      Drama in Education and Democracy.

      International Perspectives of Research in Arts Education - Second workshop;

      2014-09-16 - 2014-09-17.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2014)

      International Network for Research in Arts Education's (INRAE)Monitoring Arts Education Project.

      IDEA EUROPE meeting 2014;

      2014-11-14 - 2014-11-16.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2014)

      Forskningsfelt og forskningsutfordringer i forskergruppen "Skole og undervisning" i det nasjonale Drama/ teater og demokrati forskningsprosjektet.

      Seminar for det nasjonale Drama/ teater og demokrati prosjektet;

      2014-11-27.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2013)

      Dramastrategier i en inkluderende lese- og skriveprosess.

      NY GIV 2013;

      2013-02-12.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2013)

      Dramastrategier i en inkluderende lese- og skriveprosess.

      NY GIV 2013 - andre samling;

      2013-02-15.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2013)

      Dramastrategier i en inkluderende lese- og skriveprosess.

      NY GIV 2013 - tredje samling;

      2013-02-26.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2013)

      Dramastrategier for lærerik lesing og muntlig trening.

      Lesekonferansen 2013 God praksis;

      2013-04-18 - 2013-04-19.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

      (2013)

      Literacy, Creativity and Democracy: Creative Strategies for Teaching Critical Literacy.

      IDEA 2013 - 8th world congress of International drama/theatre and education;

      2013-07-08 - 2013-07-13.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Mccammon, Laura A.; O'farrell, Larry; Heap, Brian

      (2013)

      Creativity is our hope (UNESCO): Theoretical models for promoting creative achivement through drama/theatre education in international context.

      IDEA 2013 - 8th world congress of International drama/theatre and education;

      2013-07-08 - 2013-07-13.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2013)

      Å møte studentenes utfordringer.

      Avspark IGIS;

      2013-08-12.

    • Sæbø, Aud Berggraf; O'farrell, Larry; Mccammon, Laura A.; Heap, Brian

      (2013)

      Creative and Art based Approaches to Teaching and learning.

      ECER 2013 - European Conference on Educational research 2013;

      2013-09-10 - 2013-09-13.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

      (2013)

      Creativity, Critical Literacy, and Engaged Democracy:Strategies for Classroom Teaching And Implications For Teacher Education.

      ECER 2013 - European Conference on Educational research 2013;

      2013-09-10 - 2013-09-13.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2013)

      Erasmus IP: From Exercising to Exploring.

      Journal of the Comenius Association.

      ISSN 2033-4443.

      Volum 22.

      Hefte September.

      s.35-37.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2013)

      Research project presentation: Drama for Critical Literacy and Democracy - D4LD.

      International Networking Workshop ;

      2013-11-04 - 2013-11-05.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2013)

      Research and Evaluation in Arts Education.

      2013 World Summit on Arts Education;

      2013-05-13 - 2013-05-17.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2013)

      Vurdering i valgfaget Sal og scene.

      Faglig kurs for ungdomsskolelærere;

      2013-11-20.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2012)

      Drama for muntlig trening, lesing og skriving.

      Skoleringsopplegg - NY GIV ;

      2012-02-13 - 2012-02-14.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2012)

      Drama for muntlig trening, lesing og skriving.

      Skoleringsopplegg - NY GIV;

      2012-02-16 - 2012-02-17.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2012)

      Drama for muntlig trening, lesing og skriving.

      Skoleringsopplegg - NY GIV;

      2012-02-27 - 2012-02-28.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2012)

      Drama for muntlig trening, lesing og skriving.

      Skoleringsopplegg - NY GIV;

      2012-03-12 - 2012-03-13.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2012)

      Drama for muntlig trening, lesing og skriving.

      Skoleringsopplegg - NY GIV;

      2012-03-15 - 2012-03-16.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2012)

      Drama, estetiske læreprosesser og forskning i skolen.

      Faglig samling;

      2012-02-28.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2012)

      Hvordan kan kunstfaglige estetiske læreprosesser skape kvalitet i opplæringen innenfor fellesskapets rammer?.

      DraMuDa prosjekt Sjåk ungdomsskole;

      2012-02-21.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2012)

      Drama i teorifagene - lærerikt og utfordrende for både elever og lærere.

      Landslaget Drama i Skolen 50 års jubileum;

      2012-04-19.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2012)

      Drama for å forbedre lese- og skrivekompetanse.

      Landslaget Drama i Skolen 50 års jubileum;

      2012-04-19.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

      (2012)

      Drama, literacy and citizenship - A creative and critical approach.

      International Drama in Education Research Institutt;

      2012-07-10 - 2012-07-15.

    • Mccammon, Laura A.; O'farrell, Larry; Heap, Brian; Sæbø, Aud Berggraf

      (2012)

      Creativity a transformed and transforming pradigm in drama/theatre education.

      International Drama in Education Research Institutt;

      2012-07-10 - 2012-07-15.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

      (2012)

      Literacy, Creativity and Democracy: Creative Strategies for Teaching Critical Literacy and Implications for Teacher Education.

      Internasjonal forskningskonferanse ECER 2012;

      2012-09-18 - 2012-09-21.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2012)

      Dramapedagogisk forskning.

      Samling for MA studenter;

      2012-10-08.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2012)

      Presentation technique seminar - how to use body, voice, room and aesthetic performance in presentation.

      Presentation seminar;

      2012-10-30.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

      (2011)

      Creativity and Literacy: The Need for Knowledge and Artistery in teacher Education.

      Urban Education;

      2011-09-13 - 2011-09-16.

    • O'farrell, Larry; Mccammon, Laura A.; Heap, Brian; Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Working from Inside and Outside the Student: How drama/Theatre Teachers Can Promote Creative Achievment.

      Lakeside Reflections;

      2011-07-27 - 2011-07-31.

    • Bowell, Pamela; Heap, Brian; Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Drama and Inclusive Education: Who's Perspective Counts?.

      Lakeside Reflections;

      2011-07-27 - 2011-07-31.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      How to improve students' reading and writing competencies through drama and aesthetic learning processes?.

      Skriv! Les! Nordisk konferanse 2011;

      2011-05-30 - 2011-06-02.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      How to stimulate comparative research and cooperation between researchers and practitioners?.

      International Monitoring and Comparative Research in Arts Education;

      2011-05-25 - 2011-05-27.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Hvordan kan drama og estetiske læreprosesser skape kvalitet i opplæringen innenfor fellesskapets rammer?.

      Drama i Lærerutdanning;

      2011-05-11.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Drama og elevaktiv læring. Presentasjon av en studie av hvordan drama svarer på undervisnings- og læringsprosessens didaktiske utfordringer.

      Drama i Akademien;

      2011-05-13 - 2011-05-14.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Hvordan kan drama bidra til å skape meningsfulle læreprosesser som øker læringsutbyttet for alle elever i dagens skole?.

      PES konferansen;

      2011-05-04 - 2011-05-05.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Drama and inclusive education.

      Drama - Same Difference;

      2011-04-11 - 2011-04-14.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Kjerringa mot strømmen - et utforskende dramaopplegg for grunnskolen.

      DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.

      ISSN 0332-5296.

      Volum 48.

      Hefte 3.

      s.19-21.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Hvordan nyskape forestillingen Ikke Tøft Å Være Død med et nytt team?.

      Faglig samling ;

      2011-11-23.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      What is a good friend? A workshop to demonstrate how to structure an aesthetic and democratic learning process.

      International FLISS workshop;

      2011-10-11.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Om drama og elevaktiv læring i estetiske læreprosesser.

      Solakonferansen for nyutdannede lærere;

      2011-04-04.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Om drama i undervisningen, dramafagets læringspotensial og dramafaglig forskning.

      Drama og samfunn;

      2011-02-09.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Byrkjeland, Hallgjerd

      (2011)

      Haugtussa. Hvordan forberede elevene til forestillingen Haugtussa?.

      Kurssamling;

      2011-01-26.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Drama, læring og forskning.

      Kurssamling;

      2011-01-25.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Peer Gynt. Kunstpedagogisk undervisningsopplegg.

      Kurs for lærere;

      2011-08-30.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Byrkjeland, Hallgjerd

      (2011)

      Haugtussa workshop for lærere.

      Kurs for lærere;

      2011-01-27.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Hva kjennetegner skapende dramafaglige prosesser? Dramafaglig workshop.

      PES konferansen;

      2011-05-04 - 2011-05-05.

    • Lyngstad, Mette Bøe; Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Drama mot mobbing.

      Bergens Tidende.

      ISSN 0804-8983.

      Volum 144.

      Hefte 351.

      s.27-27.

    • Espeland, Einar; Sæbø, Aud Berggraf

      (2011)

      Elevenes muligheter til å arbeide med teater og drama i skolen.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Drama og leseopplæring.

      utenTitteltekst;

      2010-01-12.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Hvorfor og hvordan aktivisere den lærende for å utvikle forståelse og refleksjon i trafikkopplæringen?.

      Trygg Trafikk seminar;

      2010-01-26.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Drama - en inkluderende læringsform.

      Spesialpedagogikk.

      ISSN 0332-8457.

      Volum 75.

      Hefte 5.

      s.5-10.

    • Greenwood, Janinka; Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Review of PRAXIS series.

      Educational Action Research.

      ISSN 0965-0792.

      Volum 18.

      Hefte 3.

      s.401-411.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

      (2010)

      Creativity And Basic Skills: Competing or Complementary Agendas In Initial Teacher Education?.

      ECER 2010 European Conference on Educational Research;

      2010-08-25 - 2010-08-27.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Initial Teacher Education And Art Based Creative learning Approaches.

      ECER 2010 European Conference on Educational Research;

      2010-08-25 - 2010-08-27.

    • McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Developing Creative Capacities: What Do Teachers Do?.

      IDEA - International Drama and Education Association Congress;

      2010-07-17 - 2010-07-25.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Hvordan kan estetiske læreprosesser og drama skape kvalitet i faglig arbeid?.

      Engasjement og kvalitet i opplæringen/ Engagement and Quality in Education;

      2010-04-19.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Hvordan kan drama og estetiske læreprosesser skape engasjement og kvalitet i opplæringen?.

      Fagmøte for praksislærere;

      2010-04-28.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Drama - en inkluderende og engasjerende undervisnings- og læringsform.

      Engasjement og kvalitet i opplæringen/ Engagement and Quality in Education;

      2010-04-19.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Hva sier forskningen om betydningen av drama og estetiske læreprosesser i opplæringen?.

      Engasjement og kvalitet i opplæringen/ Engagement and Quality in Education;

      2010-04-19.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Estetiske læreprosesser. Om å gjøre elevene til deltakere i egen læreprosess.

      Samling for nyutdannede lærere;

      2010-04-14.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Estetiske læreprosesser. Om å gjøre elevene til deltakere i egen læreprosess.

      Samling for nyutdannede lærere i Stavanger kommune;

      2010-04-15.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Hvordan kan drama stimulere lesing og utvikle leseforståelse?.

      Faglig samling for praksislærere;

      2010-04-28.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Inspirasjon i skolen.

      Hva er den gode lærer? Konferanse om kreative læringsformer i skole og utdanning.;

      2010-04-09 - 2010-04-19.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Veien videre med de estetiske læreprosessene i fokus.

      Gylne øyeblikk kan flytte fjell. Barnehage og skole som kunst- og kulturarena;

      2010-10-12.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Forskning og utvikling i grunnskolen.

      Forskning og utvikling i grunnskolen. Nasjonal konferanse om drama i skolen.;

      2010-10-19 - 2010-10-20.

    • Bowell, Pamela; Heap, Brian; Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Drama - veien til inkluderende undervisning/ Drama - the portal to inklusive education.

      Drama og inkluderende læring;

      2010-10-29 - 2010-10-30.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Drama, kreativitet og estetiske læreprosesser.

      Forskning om utdanning 2010.;

      2010-11-08.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Drama for læring!.

      utenTitteltekst;

      2010-10-28.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Hvordan kan drama som læringsplattform ivareta en inkluderende og differensiert undervisning?.

      UiS Åpen fagdag;

      2010-11-24.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2010)

      Hvordan kan drama som læringsform ivareta Kunnskapsløftets målformuleringer om elevaktive, kreative og estetiske læreprosesser i faglig arbeid?.

      Skriftspråkstimulerende lek og improvisasjon i klasserommet;

      2010-11-23.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Om estetiske læreprosesser i skolens arbeid.

      Nordisk Nettverkskonferanse;

      2009-03-04 - 2009-03-05.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Drama og elevaktiv læring i skolens teorifag.

      utenTitteltekst;

      2009-02-06.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Improvisert spill og prosessdrama i skolens teoriundervsining.

      Drama, kreativitet og estetiske læreprosesser;

      2009-03-03.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Drama som elevaktiv læring.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Drama og improvisert spill med utgangspunkt i tekst.

      utenTitteltekst;

      2009-03-03.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Estetiske læreprosesser og undervisningens kvalitet.

      Nordisk nettverkskonferanse;

      2009-03-05.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Muligheter og utfordringer for kunstfagene i opplæringen Possibilities and Challenges for the Arts in Education.

    • Sæbø, Aud Berggraf; O'Farrell, Larry

      (2009)

      It helps to bring a creative mind: Creativity and the teaching of drama/theatre.

      Theater mit mir? Drama in Education for Children and adolescents at risk;

      2009-05-07 - 2009-05-10.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Hvilket skjerf skal jeg bruke? Om drama og estetiske læreprosesser for å utvikle leseforståelse.

      Bedre Skole.

      ISSN 0802-183X.

      Hefte 2.

      s.58-62.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Drama for å utforske det å være ungdom i trafikken.

      utenTitteltekst;

      2009-06-03.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.

      (2009)

      Researchers without borders: Possibilities and challenges of an international drama/theatre network.

      The 6th International Drama in Education research Institute;

      2009-07-14 - 2009-07-19.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Heap, Brian

      (2009)

      Finding the "open door": Understanding creativity.

      The 6th International Drama in Education research Institute;

      2009-07-14 - 2009-07-19.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      How does drama respond to concepts of knowledge and learning?.

      The 6th International Drama in Education research Institute;

      2009-07-14 - 2009-07-19.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Drama and theories on knowledge and learning.

      The 6th Drama Boreale Conference;

      2009-08-05 - 2009-08-09.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Greenwood, Janinka

      (2009)

      Bringing the textbook to life: using creative group processes in the classroom.

      ECER 2009: European Conference on Educational Research;

      2009-09-28 - 2009-09-30.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Research in Drama in Education - Norway.

      World Alliance for Art in Education Summit 2009;

      2009-10-30 - 2009-11-02.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Drama/Theatre in Education in Norway.

      International Drama and Education Europe meeting;

      2009-11-12 - 2009-11-15.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Teachers needed core knowledge for success when integrating drama in education.

      International Drama and Education Europe meeting;

      2009-11-12 - 2009-11-15.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Drama og positv trafikkatferd.

      Ungdom og trafikk;

      2009-11-18.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Drama og positv trafikkatferd.

      Ungdom og trafikk;

      2009-11-19.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2009)

      Hvordan kan drama stimulere lesing og utvikle leseforståelse?.

      Åpen fagdag;

      2009-11-25.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2008)

      Estetiske læreprosesser og ny lærerutdanning.

      Estetisk kompetanse i en ny lærerutdanning;

      2008-01-16.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2008)

      Estetiske læreprosesser - veien til "forrektige" læring.

      Samspillkonferansen 2008;

      2008-01-30 - 2008-01-31.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2008)

      Estetiske læreprosesser - veien til fordypet og varig læring.

      Skapende læring konferanse 2008;

      2008-03-31 - 2008-04-01.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Heap, Brian

      (2008)

      What is the Relationship between Creative Achievement and the Development of Mind, Body and Spirit in Young People?: Preliminary Results from International Case Studies in Drama/Theatre Education.

      National Drama International Conference 2008 Drama - mind, body & spirit;

      2008-04-08 - 2008-04-11.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Heap, Brian

      (2008)

      Teaching and Learning for creative achievement: What do drama/theatre teachers perceive?.

      ?.

      Volum 24.

      Hefte 1.

      s.61-88.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Heap, Brian

      (2008)

      What is creativity and how can we teach it: A preliminary reflection from an international study.

      ?.

      Volum 18.

      Hefte 3.

      s.21-29.

    • McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Sæbø, Aud Berggraf; Heap, Brian

      (2008)

      Teaching and Assessing creative achievment: Perspectives from classrooms.

      American Alliance for Theatre & Education Conference;

      2008-07-23 - 2008-07-26.

    • McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Sæbø, Aud Berggraf; Heap, Brian

      (2008)

      Teachers' perceptions of creative teaching and teaching for creativity: Priliminary results of an international research project.

      6th Hawaii International Conference on Arts and HUmanities;

      2008-01-11 - 2008-01-14.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2008)

      Estetiske læreprosesser - et bidrag til å forbedre undervisnings- og læringskvaliteten i teorifagene?.

      FoU i praksis;

      2008-04-17 - 2008-04-18.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2008)

      How does drama respond to concepts of knowledge and learning?.

      18th EECERA Annual Conference: Reconsidering the Basics in Early Childhood Education;

      2008-09-03 - 2008-09-06.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2008)

      PÅ VEG - Drama og kreative estetiske læreprosesser som metode i trafikk prosjekt.

      Faglig samling for lærere i PÅ VEG prosjektet 2007/2008;

      2008-01-08.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2008)

      Kreativ elevaktiv læring og drama som grunnlag for holdningsskapende mot rus og trafikkulykker ved egen videregående skole.

      Trygg Trafikk - Ungdom, rus og trafikk;

      2008-02-12.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2008)

      Betydningen av strukturerte estetiske læreprosesser for å skape kvalitet i undervisnings- og læringsprosessen innenfor fellesskapets rammer.

      Prosjektsamling i Veiledning av nyutdannede lærere;

      2008-04-16.

    • Sæbø, Aud Berggraf; O'Farrell, Larry; Greenwood, Janinka

      (2008)

      Creativity in drama/theatre education profiled in the context of the themes of the summit: water, home, identity and employment.

      WAAE Worlds Creative Summit 2008;

      2008-06-05 - 2008-06-08.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Darras, Bernard; Cohen Evron, Nurit; Bresler, Liora; Fung, Victor; Pascoe, Robin

      (2008)

      Potentials for research in the Arts to reach WAAE goals and objectives.

      WAAE Worlds Creative Summit 2008;

      2008-06-05 - 2008-06-08.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2008)

      Drama og læring.

      Spesialpedagogikk.

      ISSN 0332-8457.

      Volum 73.

      Hefte 8.

      s.32-37.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2008)

      Estetiske læreprosesser - et møtested for mangfoldet.

      Mangfoldkonferansen 2008;

      2008-11-06 - 2008-11-07.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2008)

      Drama, elevaktiv læring og estetiske læreprosesser.

      utenTitteltekst;

      2008-11-26.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2008)

      Drama og elevaktiv læring i holdningsskapende arbeid om ungdom, rus og trafikk.

      utenTitteltekst;

      2008-11-24.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2008)

      Drama og elevaktiv læring i holdningsskapende arbeid om ungdom, rus og trafikk.

      utenTitteltekst;

      2008-11-25.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; Heap, Brian; O'Farrell, Larry

      (2007)

      Understanding creativity in arts education: A multinational exploration.

      The Arts in Society Conference;

      2007-02-23 - 2007-02-25.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry

      (2007)

      Creative teaching and teaching for creativity Kreativno poducavanje - Ucenje o kreativnosti (Bosnisk).

      ?.

      Volum 9.

      Hefte 33-34.

      s.80-93.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2007)

      The Power of Drama in Education - Who Sees the Power? Snaga drame u obrazovanju - tko vidi snagu?.

      ?.

      Volum 9.

      Hefte 33-34.

      s.66-69.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2007)

      Playing with the Challenging Word/World of IBSEN to Help us Survive the Problems of Today Igranja sa izazovnim rijecima/svijetom IBSENA koji nam pomaze prezivjeti probleme dadasnjice.

      ?.

      Volum 9.

      Hefte 33-34.

      s.118-123.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry

      (2007)

      Exploring teaching creativity and creative teaching: The first step in an international research project.

      ?.

      Hefte 7.

      s.8-18.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry

      (2007)

      Creative Teaching - Teaching Creativity.

      ?.

      Volum 53.

      Hefte 1&2.

      s.205-215.

    • McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Sæbø, Aud Berggraf; Heap, Brian

      (2007)

      "Creativity is our hope": A multinational exploration of teaching for creativity and creative teaching in drama/theatre education.

      The American Educational Research Association conference;

      2007-04-09 - 2007-04-13.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Heap, Brian

      (2007)

      Demystifying creativity: Progress in an international exploration of creativity in drama/theatre education.

      The 6th World Congress of the International Drama/Theatre Education Association;

      2007-07-16 - 2007-07-22.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2007)

      Exploring the challenging world & word of IBSENs script plays to help us survive the problems of today.

      6th World Congress of the International Drama/Theatre and Education Association, IDEA;

      2007-07-16 - 2007-07-22.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Chan Yuk-lan, Phoebe; Lin, Mei-Chun

      (2007)

      Educating Local Teachers for Drama/Theatre: What are the Relevant Choices from Global Practice?.

      6th World Congress of the International Drama/Theatre and Education Association, IDEA;

      2007-07-16 - 2007-07-22.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2007)

      Creativity and arts integration in education.

      World Creative Summit;

      2007-07-23 - 2007-07-25.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2007)

      PÅ VEG - om drama og kreative estetiske læreprosesser i trafikk prosjekt.

      Faglig samling for lærere i PÅ VEG prosjektet 2007/2008;

      2007-10-18.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2007)

      PÅ VEG - Drama og estetiske læreprosesser som metode i trafikk prosjekt.

      Faglig samling for lærere i PÅ VEG prosjektet 2006/2007;

      2007-01-09.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2007)

      Drama og trafikk i ungdomsskolen.

      utenTitteltekst;

      2007-05-04.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna S.

      (2007)

      Ibsen og Holberg i Skolen - et møte med dramatikk, drama og estetiske læringsformer.

      Åpen fagdag;

      2007-11-28.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Heap, Brian

      (2007)

      Creativity in Drama/Theatre Education: A Report on an International Survey of Drama/Theater teachers.

      Creativity Education through the Arts: Goals, methodology and Impact. An Interactive Web-cast Symposium;

      2007-11-10 - 2007-11-11.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Luce-Kapler, Rebecca; Stathopoulis, Theodora; Wilson, Michael; Elster, Angela

      (2007)

      Live web-cast of panel discussion: Creativity Education through the Arts.

    • McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry; Sæbø, Aud Berggraf; Heap, Brian

      (2007)

      Creativity: Spawning new horizons with a timeless concept.

      American Alliance for Theatre & Education Conference;

      2007-07-31 - 2007-08-05.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; O'Farrell, Larry

      (2006)

      Creativity in Education.

      Power of Drama - The 8th International BHD Conference;

      2006-05-23 - 2006-05-25.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      The Power of Drama - who sees the Power?.

      Power of Drama - The 8th International BHD Conference;

      2006-05-23 - 2006-05-25.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Playing with the Challenging word/world of Ibsen to help us survive the problems of today.

      Power of Drama - The 8th International BHD Conference;

      2006-05-23 - 2006-05-25.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Creativity in Education - The Potencial of Creative Aesthetic Teaching and Learning Forms in Education.

      The Fifth Nordic Drama Boreale Conference;

      2006-07-31 - 2006-08-04.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Elevaktiv læring og drama - dramafagets potensial i møte med undervisningens didaktiske utfordringer.

      The Fifth Nordic Drama Boreale Conference;

      2006-07-31 - 2006-08-04.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Metodiske problemstillinger i klasseromsforskning.

      The Fifth Nordic Drama Boreale Conference;

      2006-07-31 - 2006-08-04.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Læringsformer i allmennlærerutdanningen.

      Fagmøte for Institutt for Allmennlærerutdanning og Spesialpedagogikk, UiS;

      2006-01-10.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      PÅ VEG: Hvordan arbeide for å produsere en teaterforestilling med elevene?.

      PÅ VEG - Faglig samling for lærere på 8 klassetrinn i Karmøy;

      2006-01-18.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Hvordan kan elever og lærere arbeide holdningsskapende mot rus og trafikkulykker ved egen videregående skole.

      Ungdom, rus og trafikk;

      2006-11-15.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Hvordan kan elever og lærere arbeide holdningsskapende mot rus og trafikkulykker ved egen videregående skole.

      Trygg Trafikk - Ungdom, rus og trafikk;

      2006-11-16.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Videreutvikling av forestillingen IKKE TØFT Å VÆRE DØD.

      Faglig samling for Trygg Trafikk - ikke tøft å være død - Rogaland;

      2006-09-22.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Videreutvikling av forestillingene "Kampen for livet".

      Faglig samling for Trygg Trafikk - Kampen for livet/ videregående skole;

      2006-10-16 - 2006-10-17.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Hvordan kan drama som undervisnings- og læringsform i grunnskolen bidra til å skape en god læringsprosess og et godt læringsmiljø for elevene?.

      Forum for førskolepedagogisk forskning;

      2006-09-18.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Elever aksjonerer for faglig likestilling.

      ?.

      Hefte 2.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Ivaretar dagens dramaundervisning elevenes helse bedre enn elevenes læring?.

      ?.

      Hefte 2.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Ibsens rollefigurer og etikkbegrepet.

      Forskningsdagene: Ibsens rollefigurer og etikkbegrepet -;

      2006-09-26.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.

      (2006)

      Creativity in Education - teaching creativity.

      The Fifth International Idieri: Returning the Gaze - Reclaiming the Voice;

      2006-07-13 - 2006-07-18.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Elevaktiv læring og drama som grunnlag for holdningsskapende mot rus og trafikkulykker ved egen videregående skole.

      Trygg Trafikk - Ungdom, rus og trafikk;

      2006-02-08.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Elevaktiv læring og drama som grunnlag for holdningsskapende mot rus og trafikkulykker ved egen videregående skole.

      Trygg Trafikk - Ungdom, rus og trafikk;

      2006-02-07.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Elevaktiv læring og drama.

      ?.

      Hefte Juni.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Lyngstad, Mette Bøe; Lyngstad, Mette Bøe

      (2005)

      Kunnskapsløftet i lys av elevenes erfaringer med drama.

      Lærerutdanning og praksis;

      2005-11-10.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2005)

      Læringsformer i allmennlærerutdanningen.

      FoU i praksis 2005;

      2005-04-28 - 2005-04-29.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2005)

      Undervisnings- og læringsformer i allmennlærerutdanningen.

      Forskningskveld ved Høgskolen i Bergen, avd. lærerutdanning;

      2005-11-10.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2005)

      Drama in the classroom: How are students possibilities and teachers challenges related to each other?.

      The 5th International Conference of Researching Drama and Theatre in Education;

      2005-04-12 - 2005-04-16.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2005)

      Why do students experience a great learning outcome, when teachers are very reluctant doing drama in the classroom?.

      The 5th International Conference of Researching Drama and Theatre in Education;

      2005-04-12 - 2005-04-16.

    • Sæbø, Aud Berggraf; McCammon, Laura A.; Greenwood, Janinka; Materego, Ghonche

      (2005)

      Drama and Theatre as a Tool for the Teaching and Learning Process.

      IX CONGRESO NATIONAL DE EDUCADORES - UPC;

      2005-08-02 - 2005-08-04.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Galvan, Liliana; Karpinnen, Tintti

      (2005)

      "Sin Palabres" "Taushetens teater".

      utenTitteltekst;

      2005-08-02 - 2005-08-04.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2005)

      Kunnskapsløftet og Kultur for læring - nye utfordringr for det dramafaglige nettverket.

      Nettverksamling i drama/teater 2005;

      2005-11-02 - 2005-11-04.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Vang, Britt-Mona

      (2005)

      PÅ VEG DRAMA - opplegg 8 klasse.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2005)

      PÅ VEG - Kompetanseheving for lærere.

      Faglig samling for "PÅ VEG" lærere Karmøy kommune;

      2005-11-08.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2005)

      Hvordan videreføre erfaringene til nye aktøere i IKKE TØFT Å VÆRE DØD?.

      faglig samling for IKKE TØFT teamene i Oppland kommune;

      2005-11-29 - 2005-11-30.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Lyngstad, Mette Bøe; Lyngstad, Mette Bøe

      (2004)

      Lærernes praksis i lys av elevenes erfaringer.

      FoU i Praksis;

      2004-04-26.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2004)

      Drama in the classroom - teachers' challenges and students possibilities.

      The first CSP Conference in the Study of Professions: Professionalism, Trust and Competence;

      2004-06-17.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2004)

      Drama - teaching challenges and students possibilities.

      IDEA 2004, the 5th World Congress of Drama/Theatre and Education;

      2004-07-02 - 2004-07-08.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2004)

      "The secret of the sealskin".

      IDEA 2004, the 5th World Congress of Drama/Theatre and Education;

      2004-07-02 - 2004-07-08.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2004)

      Kulturell basiskompetanse - på blåtur?.

      Blå bevegelser. Nasjonal konferanse om kulturell kompetanse i skolen.;

      2004-09-24 - 2004-09-25.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2004)

      Hvilke utfordringer står Fellesrådet for kunstfagene i skolen ovenfor i forbindelse med St.meld.nr.32 2003-2004 Kultur for læring og de kommende læreplanrevisjoner?.

      Blå bevegelser. Nasjonal konferanse om kulturell kompetanse i skolen.;

      2004-09-24 - 2004-09-25.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2004)

      Drama og klasseromsforskning - ulike metoders muligheter og utfordringer.

      Slik tenåringene ser det - liv og læring i den videregående skole;

      2004-12-13 - 2004-12-14.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2004)

      Drama som læringsform i holdningsskapende arbeid.

      Ungdom, rus og trafikk;

      2004-11-09.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2004)

      Hvordan bruke drama som læringsform i holdningsskapende arbeid?.

      Ungdom, rus og trafikk;

      2004-11-10.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2004)

      Morgendagens triste skole.

      Stavanger Aftenblad.

      ISSN 0804-8991.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2004)

      Innføring i nye metoder nye "Ikke tøft å være død".

      faglig drøftings- og arbeidsmøte for nye "Ikke tøft og være død";

      2004-08-25 - 2004-08-26.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Lyngstad, Mette Bøe; Lyngstad, Mette Bøe

      (2003)

      Evaluering av drama i L97 og i lærernes praksis.

      Sluttkonferansen for Evaluering av R97: HVA FANT VI?;

      2003-05-26 - 2003-05-27.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Lyngstad, Mette Bøe; Lyngstad, Mette Bøe

      (2003)

      Å late som du er en annen, men det kan være vanskelig å finne ut hva en skal si og masse sånt: presentasjon av resultat.

      L97 med plass til kunstfagene? Evaluering av kunstfagene i L97. Utvikling av den kulturelle skolesekken.;

      2003-10-31.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2003)

      Drama som fagområde og metode i utvikling av sosial kompetanse.

      utenTitteltekst;

      2003-09-16.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2003)

      Hvordan kvalitetssikre forestilingen "Ikke tøft..." i fylkene - dramaturgi og regi av forestillingen.

      fagmøte for videreutvikling av "Ikke tøft å være død";

      2003-09-11.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2003)

      Ikke tøft å være død - scenario og hovedpunkt i forestillingen.

      Rogaland Trygg Trafikk fagmøte for deltaker i "Ikke tøft å være død";

      2003-12-05.

    • Lyngstad, Mette Bøe; Lyngstad, Mette Bøe; Sæbø, Aud Berggraf

      (2002)

      Drama i grunnskolens praksis - fra spørreundersøkelse til klasseromsforskning?.

      FoU i Praksis. Konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning.;

      2002-11-28 - 2002-11-29.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2002)

      Evaluating Drama in L97 Evaluering av Drama i L97.

      Researching Drama and Theatre in Education;

      2002-04-09 - 2002-04-13.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2002)

      Evaluering av drama i L97: Drama i undervisningen - muligheter og utfordringer ved klasseromsforskning.

      Current Issues in Classroom Reasearch: Practices, Praises and Perspectives;

      2002-05-22 - 2002-05-24.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2002)

      Hvordan arbeide faglig og politisk for å utvikle drama i undervisningen?.

      Drama og teaterkonferansen 2002, Dansk Dramalærerforening;

      2002-05-31 - 2002-06-01.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2002)

      Holdningsskapende arbeid i videregående skole.

      "Ungdom, rus og trafikk" Trygg Trafikk seminar for videregående skole;

      2002-02-05 - 2002-02-07.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2002)

      Elevaktiv læring - dramafagets pedagogiske potensial i møte med undervisningens fagdidaktiske utfordringer.

      Ungdom, teater og kulturproduksjon;

      2002-09-19 - 2002-09-20.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2002)

      Bruk av rollefigur og fortelling i rolle i museumsarbeid.

      Drama i museumsformidling;

      2002-11-04 - 2002-11-06.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2002)

      Elevaktiv læring og drama i holdningsskapende arbeid.

      Trygg Trafikk konferansen for videregående skole: Ungdom, rus og trafikk;

      2002-11-20 - 2002-11-21.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Drama og konfliktløsning.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Drama som metode ved undervisning av voksne.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Kommunikasjon og samhandlig - foredrag med praktiske øvelser.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Presentasjonsteknikk, kommunikasjon og formidling.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Kroppslig kommunikasjon, samspill og improvisasjon i arbeid med multifunksjonshemmede elever.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Enkle psykodramateknikker.

      Fylkeskonferanse for Landslaget Drama i skolen;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Klassemiljø og konfliktløsning.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Hvordan tilrettelegge en engasjerende, elevaktiv trafikkundervisning i klasserommet?.

      Trafikksikkerhetskonferansen 2000 for Sør - Trøndelag;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Kunstfag og matematikk - et utfordrende samarbeid.

      Riv ned gjerdene! en konferanse om kunstfag og matematikk;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Konfliktløsning og psykodrama.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Ikke tøft å være død.. - Veiledning, motivering og teambuilding.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf; Bekkevold, Grethe

      (2001)

      KRL- faget: et møte mellom fortellingen, bildende kunst og drama.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Drama som metode i holdningsskapende trafikkarbeid - muligheter og utfordringer.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Ungdom, psykisk helse og livsmot. Kommunikasjonøvelser og drama.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Fornyelse og metodeutprøving omkring "Ikke tøft å være død...".

      Trygg Trafikks fellessamling 2000;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Hvordan takle hverdagens små og store utfordringer?.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      JEPPE på BERGET. Presentasjon av kunstpedagogisk undervisningsopplegg. Teater i klasserommet.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf; OFarrell, Larry; OToole, John; Karppinen, Tintti; Pascoe, Robin; van Bakelen, Maria P.

      (2001)

      Secondary School Drama/Theatre Curriculum: An International perspective.

      American Alliance for Theatre and Education Conference 2000;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      I hvilken grad og hvordan er drama som fagområde og metode en del av innholdet og arbeidsmåtene i den nye grunnskolen? Presentasjon av forskningsprosjektet.

      NFR:Program for evaluering av L97. Forskningskonferansen 2000.;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Drama & Theatre pedagogy - summing up.

      3rd Nordic Conference Boreale: Drama & theatre pedagogy;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Fra Nettverk Drama 2000 til IDEA 2001.

      Nettverkskonferansen i Drama 2000;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Snart drama i Bergen.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Alt var topp.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      "Ikke tøft å være død" - veiledning, motivering og teambuilding.

      Trygg Trafikk Rogaland;

      2001-09-20.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      "Ikke tøft å være død" - bruk av drama i for- og etterarbeidet.

      Trygg Trafikk Rogaland samling for ungdomsskolelærere;

      2001-11-27.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      "Ikke tøft å være død" - bruk av drama i for- og etterarbeidet.

      Trygg Trafikk Vest Agder samling for ungdomsskolelærer;

      2001-10-11.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      "Ikke tøft å være død" - bruk av drama i for- og etterarbeidet.

      Trygg Trafikk Møre og Romsdal samling for ungdomsskolelærere;

      2001-10-30 - 2001-10-31.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Peer Gynt - innføring i kunstpedagogisk undervisningsopllegg.

      Rogaland Teater kurssamling for lærere i undoms-og videre gående skole;

      2001-10-23.

    • Sæbø, Aud Berggraf; ukjent-for-m006540, ukjent-for-m006540

      (2001)

      Dramaformidling i museene.

      Norsk Museumsutvikling kurssamling for museumspedagoger;

      2001-09-24 - 2001-09-26.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      PetroData Workshop. Utvikling av handlingsplan.

      PetroData Workshop;

      2001-01-26 - 2001-01-28.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Drama som metode i "Si ifra" kampanjen.

      Trygg Trafikk Oslo/Akershus samling for politi og trafikklærere for videregående skole;

      2001-01-17.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Om det å skrive en praksisrelatert FOU rapport.

      utenTitteltekst;

      2001-02-02 - 2001-02-03.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Hvordan arbeide med mobbeproblematikken?.

      LDS Rogaland kurs for lærere;

      2001-02-12.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Hvordan takle hverdagens små og store konflikter?.

      utenTitteltekst;

      2001-04-20 - 2001-04-22.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      IDEA 2001 Bergen - åpning, generalforsamling og avslutning.

      IDEA 2001 Bergen 4. verdenskongress for drama/teaer og utdanning;

      2001-07-02 - 2001-07-08.

    • Songe-Møller, Anna S.; Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Kurs i museumspedagogikk med drama/teater som virkemidler.

      utenTitteltekst;

      2001-09-24 - 2001-09-26.

    • Songe-Møller, Anna S.; Sæbø, Aud B.

      (2000)

      Kunstpedagogisk undervisningsopplegg. Teater i klasserommet. Jeppe på Berget.

      Universitetet i Stavanger.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Drama som metode - ny rammeplan i LU 98.

      Lærerutdanning 98;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Arbeidsgruppen mangler kompetanse, vilje og mot!.

      Arabesk.

      ISSN 0809-0807.

      Hefte 3.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Oversikt: Eksamenording førskole grunnutdanning 1998/99.

      DRAMA NETTVERK 1998;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Oversikt: Ressurser til 30 timers kurset i drama - allmenn.

      DRAMA NETTVERK 98;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Estikkbegrepet og faget drama.

      Gruppe V-Est, høstsamling 1999;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Drama som samhamdling og undervisningsmetode i videregående skole, allmennfag.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Drama, fortellingen og muntlig opplæring i norskfaget.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Drama og elever med atferdsvansker.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Norsk på ungdomstrinnet med vekt på drama og muntlig trening.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Norsk på barnetrinnet med hovedvekt på drama og muntlig trening.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1999)

      Drama - en ny utfordring i voksenopplæringen.

      utenTitteltekst;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1998)

      Velkommen til oss?.

      Nordisk dramakonferanse;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1998)

      Psychodrama as a way to explore our cultural identity.

      IDEA 98 - 3rd IDEA World Congress of drama/Theatre and Education;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1998)

      Drama som uttrykksform og arbeidsmåte i fagene i relasjon til L97.

      Konferanse;

      1996-11-30 - .

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1998)

      Drama som uttrykksform og arbeidsmåte i KRL-faget i relasjon til L97.

      Konferanse;

      1996-11-30 - .

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1998)

      Personalseminar - hvordan realisere visjoner?.

      Konferanse;

      1996-11-30 - .

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1998)

      Drama - et kunstfag.

      Skolemøtet i Agder;

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1998)

      Kunst, kultus og kultur.

      Konferanse;

      1996-11-30 - .

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1998)

      Konfliktløsning og utvikling gjennom psykodrama.

      Konferanse;

      1996-11-30 - .

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1997)

      Garman & Worse & Co - kunstpedagogisk undervisningsopplegg.

  • Kunstnerisk produksjon
    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2018)

      Drama for å utvikle lesekompetanse 1 - 4 klasse.

      Kurs for lærere i grunnskolen .

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2018)

      Drama for å utvikle lesekompetanse 1 - 4 klasse - II.

      Kurs for lærere i grunnskolen.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2018)

      Voksenrollen og estetiske læreprosesser i barnehagen.

      Kurs for fagarbeidere og assistenter i bh.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2018)

      Drama for å utvikle lesekompetanse, 5-7 klasse.

      Kurs for lærere i grunnskolen.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Karlsen, Jan Erik

      (2017)

      Glød og intensitet - lys og skygge. En hyllest til Kjell Pahr Iversen og hans malerkunst.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Songe-Møller, Anna

      (2017)

      Kunstpedagogisk undervisningsmateriell til "En folkefiende" av Henrik Ibsen. Tilgjengelig: www.rogalandteater.no.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2017)

      Når skal vi få en skole hvor alle kan lykkes? (leserinnlegg).

    • Songe-Møller, Anna; Sæbø, Aud Berggraf

      (2013)

      Fruen fra Havet av Henrik Ibsen. Kunstpedagogisk undervisningsopplegg til skoler, Rogaland Teater høsten 2013.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Mossige, Margunn

      (2011)

      Drama, lesing og elevaktiv læring.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2006)

      Kunnskapsløftet - dramafagets potensial i forhold til Læringsplakaten og grunnleggende ferdigheter.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2004)

      Et danningsbegrep som er adekvat også for drama?.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Bjerkestrand, Karin Brunvatne

      (2001)

      Moving Theatre project: "Askeladden og de gode hjelperne" - oppsøkende teater for glede og terapi.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Planlegging av personalsamling - utfordringer og muligheter.

    • Jørgensen, Cecilie; Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Teater som terapi.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      "Moving Theatre" prosjekt - teaterforestillingen Neretva.

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (2001)

      Dukketeaterfestivalen 2001.

    • Sæbø, Aud Berggraf; Bekkevold, Grethe

      (1998)

      Kunstbildeteater produksjonen "Det hvisker så svakt i bjørkeskogen".

    • Sæbø, Aud Berggraf; Bekkevold, Grethe

      (1998)

      Kunstbildeteater produksjonen " Tre høner, tre egg og en konge...".

    • Sæbø, Aud Berggraf

      (1998)

      FN forestillingen "Du store verden - Honningsamlerens tre sønner".

  • Kommersialisering
  • Cristin hovedlogo, Cristin current research information system in Norway