Abdelnour Alhourani

Rådgiver

Bio

Som Ed-Tech-rådgiver ved Universitetet i Stavanger, UniPed, og innehar akademiske stillinger ved VID Universitet og Noroff Universitet, er mitt fokus å effektivt utnytte digitale utdanningsverktøy for å forbedre læringsopplevelser og støtte både utdanningsprosesser og forskning. Dette innebærer strategisk utvikling av de digitale og didaktiske aspektene ved UniPeds tilbud, etablering av læringsanalyse hentet fra Læringsstyringssystemer (LMS), og skapelse av interaktive, blandede læringskurs.

I forbindelse med min akademiske bakgrunn innen biomedisin og en undervisningsbakgrunn som assisterende professor i biologi, spenner mine forskningsinteresser over både utdannings- og biomedisinske felt med en liste over vitenskapelige bidrag og publikasjoner nedenfor for å reflektere dette doble fokuset. Dette er muliggjort av et bredt og allsidig ferdighetssett som omfatter instruksjonsdesign, programmering og statistisk analyse i Python, R, og PowerBI, prosessautomatisering, og utplassering av AI-applikasjoner. I tillegg strekker ekspertisen seg til avanserte biomedisinske funksjonelle bildeteknikker, kromatografi og spektroskopiteknikker. Denne unike kombinasjonen av ferdigheter og erfaring gir en omfattende og innovativ tilnærming til undervisning og forskning, som er plassert i skjæringspunktet mellom utdanning, teknologi og biomedisinsk forskning.

Publikasjoner