StipNet Velferd - Doktorgradens betydning som kunnskapsbidrag

Torsdag 23. mai 2024 kl. 14:00-16:00,
Dataverkstedet, Kjølv Egelands hus (KE A259) UiS ,
KE A259.

Professor Geir Sverre Braut skal holde et foredrag om hvilken betydning doktorgradsprosjekt har som kunnskapsbidrag til velferdsfeltet, og koblingen mellom forskning og politikk.

Publisert Sist oppdatert

STIPNET Welfare er et nettverk for Ph.D kandidater på tvers av fakulteter og medlemsinstitusjoner i Nettverk for velferdsforskning. Bli med på foredrag om hvilken betydning doktorgradsprosjekt har som kunnskapsbidrag til velferdsfeltet, og koblingen mellom forskning og politikk.

Plakat for arrangement
Professor Geir Sverre Braut vil ha et foredrag om hvilken betydning doktorgradsprosjekt har som kunnskapsbidrag til velferdsfeltet, og koblingen mellom forskning og politikk.

Hvor: Dataverkstedet, Kjølv Egelands hus (KE A259) UiS
Når: Torsdag 23. mai 2024 kl. 14:00.16:00
Husk: Meld deg på, slik at vi har nok mat!

Det er viktig å bygge nettverk, og innen velferdsforskning er tverrfaglig samarbeid vesentlig for å bygge gode velferdstjenester.

Vi håper derfor at doktorgradskandidater vil delta på neste STIPNET samling den 23. mai på UiS.

Lang erfaring med tydelig stemme

Geir Sverre Braut er utdannet lege og er spesialist i samfunnsmedisin. Han er i dag seniorrådgiver ved Stavanger Sentralsjukehus (SUS), og har i tillegg professor II stilling både ved UIS og HVL. Han er også tidligere fylkeslege i Rogaland, og har vært assisterende helsedirektør i Statens helsetilsyn.

Han har lang erfaring fra undersøkelser av uønskede hendelser og tilsyn innenfor helse- og velferdstjenestefeltet. Braut har også bred erfaring fra forskning og utvalgsarbeid, både nasjonalt og internasjonalt, og er særlig opptatt av velferdsforskningens betydningen for kunnskap og politikkutforming på ulike velferdsområder

Geir Sverre er en tydelig stemme i det offentlige ordskifte, og en anerkjent foredragsholder med skarpt blikk på viktige samfunnsspørsmål.

Få med deg en stipendiatkollega eller flere, og bli med på nettverksbygging med faglig påfyll!

Veiledere er også velkomne.

Meld deg på!