Briten Russdal-Hamre

førstelektor i norsk/norskdidaktikk

Briten Russdal-Hamre

Kontakt

Telefon: 51831289

E-post: briten.russdal-hamre@uis.no

Rom: HG O-257

Organisasjonsenhet

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Russdal-Hamre, Briten

(2024)

Dataspill som multimodalt utgangspunkt for tekstskapingsoppgaver i norsk. I: Femtonde nationella konferensen i svenska med didaktisk inriktning : Språk och litteratur - en omöjlig eller skön förening? .

Lund University Press.

ISBN 978-91-89874-40-4.

s.299-314.

Russdal-Hamre, Briten

(2020)

Lærarstudentar og nynorsk rettskriving. I: Vilkår for nynorsk mellom barn og unge.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 9788202693527.

s.259-282.

DOI: 10.23865/noasp.106

Russdal-Hamre, Briten

(2018)

Norsklærerstudenter og multimodalitet : en analyse av eksamensbesvarelser. I: Multimodalitet i skole- og fritidstekstar.

Fagbokforlaget.

ISBN 9788245022889.

s.39-54.

Russdal-Hamre, Brit-Helen

(2009)

Premisser for faglig lesing i skolen. I: Lys på lesing. Lesing av fagtekster i skolen.

Novus Forlag.

ISBN 978-82-7099-526-4.

s.71-86.

Bøker og kapitler

Russdal-Hamre, Brit-Helen

(2005)

Nasjonalt hastverk er nasjonalt lastverk. Nasjonal prøve i lesing for 10. trinn 2005.

Gyldendal Akademisk.

ISBN 82-05-35302-6.

Formidling

Russdal-Hamre, Briten

(2023)

How to use digital texts in the classroom.

Meeting;

2023-10-02.

Russdal-Hamre, Briten

(2023)

Norwegian Teacher Education.

Meeting;

2023-11-07.

Russdal-Hamre, Briten

(2022)

Dataspill som multimodalt utgangspunkt for skriveoppgaver i norsk.

SMDI 15;

2022-11-22 - 2022-11-24.

Russdal-Hamre, Briten

(2019)

Den nyttige språkresponsen. Språklige kommentarer på lærerstudenters tekster, overføringsverdi fra arbeidskrav til eksamen .

NOLES Forksningskonferanse;

2019-03-11 - 2019-03-13.

Russdal-Hamre, Briten

(2019)

Den nyttige språkresponsen. Språklige kommentarer på lærerstudenters tekster, overføringsverdi fra arbeidskrav til eksamen .

Skriv! Les! 2019;

2019-05-07 - 2019-05-09.

Russdal-Hamre, Briten

(2019)

Dataspill som didaktisk ressurs i norskfaget.

NNMF7;

2019-10-23 - 2019-10-24.

Russdal-Hamre, Briten

(2017)

Tekststruktur og leseforståelse.

Skriv! Les!;

2017-05-09 - 2017-05-12.

Russdal-Hamre, Briten

(2017)

Modelltekst for multimodalitet. Norsklæreres refleksjoner over bruk av modelltekst for elevarbeid med sammensatte tekster.

NNMF 6: Grænsegængere;

2017-11-30 - 2017-12-01.

Russdal-Hamre, Brit-Helen

(2016)

Digitale tekster og lærerstudenter.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Volum 2016.

Hefte 4.

s.46-49.

Russdal-Hamre, Brit-Helen

(2008)

Leser nynorskelever bedre bokmål enn nynorsk? En analyse av Carlstensprøvens to utgaver for 8. klasse (kortversjon).

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Volum 2008.

Hefte 2.

Russdal-Hamre, Brit-Helen

(2006)

Smarte løsninger på utfordringene i Kunnskapsløftet - eller Nye læreverk på gammel grunn.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Hefte 3.

Russdal-Hamre, Brit-Helen

(2005)

Morsmål i Norge og våre naboland.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Hefte 2.

Russdal-Hamre, Brit-Helen

(2004)

SMS som feilforsterkar i normert språk.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Hefte 4.

Russdal-Hamre, Brit-Helen

(2003)

En enkel lyrisk utprøving.

Norsklæreren.

ISSN 0332-7264.

Hefte 5.

Kunstnerisk produksjon

Dversnes, Gunvald; Russdal-Hamre, Briten

(2021)

Kan dataspill være en norskfaglig tekst?.