Carl Cato Wadel

Førsteamanuensis i samfunnsfag

Carl Cato Wadel

Kontakt

Telefon: 51831600

E-post: carl.wadel@uis.no

Rom: HL K-163

Organisasjonsenhet

Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora

Institutt for barnehagelærerutdanning

Publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

Wadel, Carl Cato

(2024)

Endringer i barnehagers organisering : konsekvenser for samhandling om ledelse. I: Samfunn og samhandling under press: Betydning for pedagogisk praksis og teori.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 9788202829407.

s.133-147.

Wadel, Carl Cato

(2023)

Ledelse av og i barnehagen.

Fagbokforlaget.

ISBN 978-82-450-4174-3.

Wadel, Carl Cato; Knaben, Åse Dagmar

(2022)

Utvikling av barnehagen som lærende organisasjon: teoretiske perspektiver. I: Barnehageutvikling.

Universitetsforlaget.

ISBN 9788215050300.

s.15-32.

Wadel, Carl Cato; Knaben, Åse Dagmar

(2022)

Utvikling av barnehagen som lærende organisasjon: anvendelse av Senges perspektiver i utviklingsarbeid i barnehagen. I: Barnehageutvikling.

Universitetsforlaget.

ISBN 9788215050300.

s.33-46.

Wadel, Carl Cato

(2021)

Samlederskap i barnehagen. Erfaringer med delt lederskap mellom likestilte pedagogiske ledere.

Søkelys på arbeidslivet.

ISSN 1504-8004.

Volum 38.

Hefte 1.

s.59-73.

DOI: 10.18261/issn.1504-7989

Wadel, Carl Cato

(2021)

Design av organisasjonskultur. I: Design av organisasjon.

Universitetsforlaget.

ISBN 9788215051727.

s.107-120.

Wadel, Carl Cato

(2021)

Design av organisasjonsstruktur som en kontinuerlig prosess. I: Design av organisasjon.

Universitetsforlaget.

ISBN 9788215051727.

s.223-238.

Wadel, Carl Cato; Knaben, Åse Dagmar

(2021)

Untapped Potential for Professional Learning and Development: Kindergarten as a Learning Organization.

International Journal of Early Childhood.

ISSN 0020-7187.

s.1-16.

DOI: 10.1007/s13158-021-00303-w

Wadel, Carl Cato; Knaben, Åse Dagmar

(2021)

Barnehagen - en lærende organisasjon? Styreres forståelser av en lærende organisasjon og kjennetegn ved en lærende barnehage.

Norsk pedagogisk tidsskrift.

ISSN 0029-2052.

Volum 105.

Hefte 4.

s.397-408.

DOI: 10.18261/issn.1504-2987-2021-04-04

Wadel, Carl Cato

(2019)

Kollegaledelse : og ledelse af medarbejdere, som skal lede kolleger. I: Ledelse gennem organisatoriske ressourcepersoner.

Samfundslitteratur.

ISBN 9788759329504.

s.43-61.

Wadel, Carl Cato; Knaben, Åse Dagmar

(2019)

Pendling mellom utdanning og arbeid. Hvordan former barnehagelærerutdanningen deltidsstudenter som yrkesutøvere?.

Norsk pedagogisk tidsskrift.

ISSN 0029-2052.

Volum 103.

Hefte 02-03.

s.96-107.

DOI: 10.18261/issn.1504-2987-2019-02-03-09

Gard, Eilef Johan; Wadel, Carl Cato

(2017)

Groups and boundaries in higher education: partnership in curriculum development. I: Collaboration, communities and competition : international perspectives from the academy.

Brill | Sense.

ISBN 978-94-6351-120-9.

s.107-123.

Wadel, Carl Cato

(2017)

Samhandling i delt ledelse og profesjonalisering av ledelse.

Tidsskrift for Arbejdsliv.

ISSN 1399-1442.

Volum 19.

Hefte 3.

s.46-64.

DOI: 10.7146/tfa.v19i3.109065

Wadel, Carl Cato

(2015)

Participatory Work-Along as an Apprentice - A Qualitative Research Tool in Studying Organizations and Work Practices.

Nordic Journal of Working Life Studies.

ISSN 2245-0157.

Volum 5.

Hefte 3a.

s.85-103.

DOI: 10.19154/njwls.v5i3a.4835

Nesvold, Anette; Sjurseike, Ragnhild; Wadel, Carl Cato

(2014)

Å bruke nettdebatter som kilde i forskning.

Tidsskrift for samfunnsforskning.

ISSN 0040-716X.

Hefte 1.

s.106-120.

Wadel, Carl Cato; Fuglestad, Otto Laurits

(2014)

Feltarbeidsprosessen. I: Feltarbeid i egen kultur.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 978-82-02-45633-7.

s.211-238.

Wadel, Carl Cato

(2012)

Ledelse i et interaksjonsperspektiv :.

Sosiologi i dag.

ISSN 0332-6330.

Volum 42.

Hefte 2.

s.9-28.

Gard, Eilef Johan; Wadel, Carl Cato

(2012)

"Det er ikkje dansen i seg sjøl som er problemet, men alt han føre med seg" : : diskusjon av undervisning i lys av kvalifikasjonsrammeverket. I: Utdanningskvalitet og undervisningskvalitet under press?.

Tapir Akademisk Forlag.

ISBN 9788251928953.

s.205-218.

Wadel, Carl Cato

(2011)

Work-along som metode. I: Mange ulike metoder.

Gyldendal Akademisk.

ISBN 9788205413917.

s.128-143.

Wadel, Carl Cato

(2011)

Work-along som metod -om att få tillträde till och ta seg fram på fältet som lärling. I: Många Möjliga metoder.

Studentlitteratur AB.

ISBN 978-91-44-07422-1.

s.129-144.

Wadel, Carl Cato; Fuglestad, Otto Laurits; Fuglestad, Otto Laurits

(2011)

"Og kven si skuld er det?" : ein arbeidslaus mann sin kamp for sjølvrespekt og eit verdig liv.

Cappelen Damm Høyskoleforlaget.

ISBN 978-82-7634-916-0.

Wadel, Carl Cato

(2011)

Utvikling av læringsforhold i organisasjonen. I: Ledelse: Å bruke teori i praksis.

Cappelen Damm Høyskoleforlaget.

ISBN 978-82-7634-934-4.

s.81-103.

Wadel, Carl Cato

(2011)

Work-along som metode. I: Mange ulike metoder.

Gyldendal Akademisk.

ISBN 9788205413917.

s.128-143.

Wadel, Cato

(2008)

Innlemmelser i sosiale fellesskap.

Sosiologisk Tidsskrift.

ISSN 0804-0486.

Volum 3.

Hefte 16.

s.237-253.

Wadel, Carl Cato

(2008)

Pædagogisk ledelse og udvikling af lærende organisationer. I: Ledelse og læring : i organisationer.

Hans Reitzels Forlag.

ISBN 9788741251295.

s.54-86.

Wadel, Carl Cato

(2007)

Uformell arbeidsrelatert medarbeidersamhandling hvordan medarbeidere gjør bruk av hverandre i utførelsen av sitt arbeid.

Nordiske organisasjonsstudier.

ISSN 1501-8237.

Volum 9.

Hefte 2.

s.25-50.

Wadel, Carl Cato

(2006)

Om å lede seg selv sammen med andre.

Sosiologi i dag.

ISSN 0332-6330.

Volum 36.

Hefte 1.

s.59-77.

Wadel, Carl Cato

(2005)

Når medarbeidere må lede hverandre -organisasjonsendring mot mer medarbeiderledelse.

Tidsskrift for Arbejdsliv.

ISSN 1399-1442.

Hefte 4.

s.78-92.

Wadel, Cato

(2002)

Overorganisatorisk læringsledelse. I: Læring i lærende organisasjoner.

Wadel, Carl Cato

(2001)

The Social Organisation of Cultural values. Some reflections on the translation of values into social organisation within the school. Den sosiale organisasjon av kulturelle verdier. I: Qualitative Methods in Educational Reseach. Fuglestad, O.L. (red.) Under utgivelse.

Wadel, Carl Cato; Fly, Milter; Hounsgaard, Lise

(1999)

Pædagogisk ledelse og udvikling af læringskultur. I: Faglig ledelse i sundhedsvæsenet.

Gyldendal Uddannelse.

s.73-86.

Wadel, Carl Cato; Fuglestad, Otto Laurits; Lillejord, Sølvi

(1997)

Pedagogisk ledelse og utvikling av læringskultur. I: Pedagogisk ledelse - et relasjonelt perspektiv.

Fagbokforlaget.

Bøker og kapitler

Wadel, Carl Cato; Sværen-Hjulstad, Hilde Katrine; Sjøthun, Bente; Aartun-Van der Hagen, Elisaberth; Mowinckel, Winnie

(2024)

Bygging av kapasitet for ledelse av barnehagebasert kompetanseutvikling. I: Profesjonsutvikling i partnerskap.

ISBN 978-82-8439-254-7.

s.79-86.

Wadel, Cato; Wadel, Carl Cato; Fuglestad, Otto Laurits

(2014)

Feltarbeid i egen kultur.

Cappelen Damm Akademisk.

ISBN 978-82-02-45633-7.

Wadel, Cato

(2007)

Den samfunnsvitenskaplige konstruksjon av virkeligheten.

ISBN 9788276347647.

Wadel, Carl Cato

(2007)

Medarbeidersamhandling og medarbeiderledelse i en lagbasert organisasjon.

Universitetet i Bergen.

Wadel, Cato

(2007)

Den samfunnsvitenskapelige konstruksjon av virkeligheten.

Cappelen Damm Høyskoleforlaget.

ISBN 9788276347647.

Wadel, Carl Cato

(2003)

Arbeid og arbeidsliv - et arbeidslivssosiologisk perspektiv.

ISBN 8299676509.

Wadel, Cato

(2002)

Læring i lærende organisasjoner.

ISBN 8299178185.

Wadel, Cato

(1999)

Kommunikasjon : et mangfoldig samspill.

ISBN 82-991781-7-7.

Wadel, Carl Cato; Fuglestad, Otto Lauritz

(1996)

Ledelse og læringskultur i skolen.

Wadel, Carl Cato

(1993)

Lokalsamfunn som prosess.

Wadel, Carl Cato

(1993)

Lokalsamfunn i krise.

Wadel, Carl Cato

(1992)

Endring av organisasjonskultur.

Universitetet i Stavanger.

ISBN 82-91089-07-8.

Hefte 7.

Wadel, Carl Cato

(1990)

Kvinne i ledelse - Sonja Thorburn og Hudiksvallmodellen.

ISBN 82-991781-5-0.

Formidling

Wadel, Carl Cato

(2024)

Refleksjon er mer enn å tenke.

Barnehagefolk.

ISSN 1500-6905.

Volum 1.

s.101-105.

Wadel, Carl Cato

(2024)

Lærende nettverk som arbeidsform og kompetanseutviklingsstrategi.

Erfaringsdeling på tvers av lærende nettverk i region midt Rogaland;

2024-04-19.

Wadel, Carl Cato

(2024)

Konsekvenser av endringer i barnehagers organisering.

Forskningskabaret;

2024-04-04.

Wadel, Carl Cato; Sæbbe, Per Einar

(2024)

Omdømme og rekruttering til barnehagelærerutdanningen og yrket.

Norsk barnehageforskningskonferansne;

2024-10-23 - 2024-10-24.

Wadel, Carl Cato

(2024)

Hvordan sikre en kunnskapsbasert praksis i barnehagen? Pedagogisk leder som faglig leder.

Planleggingsdag Tjensvollbarnehagene;

2024-11-15.

Wadel, Carl Cato

(2024)

Sammen for en inkluderende praksis for alle barn. Faglig belysning gjennom en begrepsavklaring.

Rekom-samling: Lærende nettverk i partnerskap;

2024-11-13.

Wadel, Carl Cato

(2024)

Hva betyr det egentlig å samarbeide?.

Første steg.

ISSN 1504-1891.

Wadel, Carl Cato; Sæbbe, Per Einar

(2023)

Flere pedagoger = bedre kvalitet?.

Barnehagefolk.

ISSN 1500-6905.

Hefte 1.

s.92-98.

Wadel, Carl Cato

(2023)

Refleksjon: Hvorfor er det viktig for å fremme læring og endring?.

Fagsamling for pedagoger;

2023-04-25.

Wadel, Carl Cato

(2023)

Den pedagogiske lederrollen.

Fagsamling for pedagoger;

2023-05-09.

Wadel, Carl Cato

(2023)

Lærende nettverk.

Samling for private barnehager i regi av Regional kompetanseordning;

2023-06-12 - .

Wadel, Carl Cato

(2023)

Fem prinsipper for etisk ledelse.

Første steg.

ISSN 1504-1891.

Hefte 3.

s.76-79.

Wadel, Carl Cato

(2023)

Hva forstås med selvledelse og hvorfor er det et relevant tema for barnehagen og barnehagelærerutdanningen?.

Fagdag IBU;

2023-08-08.

Wadel, Carl Cato; Sæbbe, Per Einar

(2023)

Kommunikasjon i en endringsprosess der to små barnehager skal bli til en stor.

Norsk Barnehageforskningskonferanse 2023;

2023-10-24 - 2023-10-26.

Wadel, Carl Cato

(2023)

Delt lederskap og samledelse mellom pedagogiske ledere.

Styrermøte;

2023-11-07.

Wadel, Carl Cato

(2022)

Delt lederskap mellom pedagogiske ledere.Fordeler og utfordringer som nyutdannet og nyansatt?.

Solaseminar for nyutdannede barnehagelærere ;

2022-04-04.

Wadel, Carl Cato; Eidsvåg, Vigdis

(2022)

Faglige aperitiffer for pedagogiske ledere til inspirasjon og utvikling.

Ledersamling;

2022-04-05.

Wadel, Carl Cato

(2022)

Hvordan holde seg tett på eget fagområde? - to “bottom-up”-strategier.

Fagdag;

2022-02-17.

Wadel, Carl Cato

(2022)

Hva er arbeid? Hvordan oppsto interessen for arbeidsbegrepet? Innledning til Andreas Homplands kåseri om Cato Wadel som feltarbeider..

Festilval: 50 år med samfunnsfag i Stavanger;

2022-04-27.

Wadel, Carl Cato

(2022)

Relasjoner for læring.

Ledersamling for region midt i Regional kompetanseordning;

2022-06-10.

Wadel, Carl Cato

(2022)

Delt lederskap i barnehagen. Erfaringer med samledelse mellom pedagogiske ledere..

Norsk Barnehageforskningskonferanse 2022. Keynote foredrag;

2022-10-26 - 2022-10-28.

Wadel, Carl Cato; Sæbbe, Per Einar

(2022)

Reform uten oppskrift: Organisering av pedagoger etter innføringen av ny pedagognorm.

Norsk Barnehageforskningskonferanse 2022. Paperpresentasjon;

2022-10-26 - 2022-10-28.

Wadel, Carl Cato

(2022)

Nettverk og lærende nettverk.

Samling for kjernenettverket knyttet til regional kompetanseordning;

2022-11-10.

Wadel, Carl Cato

(2022)

Medarbeiderledere som kollegaledere.

Kompetansehevingsprogram for studieprogramledere;

2022-12-06.

Wadel, Carl Cato

(2022)

Relasjonell tenkning og et relasjonelt perspektiv på ledelse.

Kompetansehevingsprogram for studieprogramledere;

2022-12-06.

Wadel, Carl Cato

(2021)

Å ta ansvar for å lede seg selv i samhandling med andre.

Planleggingsdag;

2021-01-01 - 2021-01-04.

Wadel, Carl Cato

(2021)

Selvledelse: Å ta ansvar for å lede seg selv som barnehagelærer i samhandling med andre.

Fagdag;

2021-03-16.

Andreassen, Cecilie Schou; Wadel, Carl Cato

(2021)

Om å være på ballen – den etiske ledelsen i Fotballforbundet .

Stavanger Aftenblad.

ISSN 0804-8991.

Wadel, Carl Cato

(2021)

Kan organisasjonskultur bevisst formes?.

BST 310 Organisasjonsteori;

2021-09-16.

Wadel, Carl Cato

(2021)

Hvordan lede seg selv som barnehagelærer?.

Første steg.

ISSN 1504-1891.

Hefte 4.

s.60-63.

Wadel, Carl Cato

(2020)

Organisasjonskultur.

Forelesning på emnet BST310 Organisasjonsteori;

2020-09-11.

Wadel, Carl Cato

(2020)

Å lære sammen.

Rekom: Storsamling region midt;

2020-10-01.

Wadel, Carl Cato

(2020)

Ledelse av seg selv - for seg selv og i samhandling med andre.

Planleggingsdag;

2020-11-13.

Wadel, Carl Cato

(2018)

Design av organisasjonskultur.

Fagseminar ;

2018-09-06 - 2018-09-07.

Wadel, Carl Cato

(2018)

Samhandling og risikostyring ved delt ledelse.

Boklansering;

2018-09-21.

Sjurseike, Ragnhild; Jensen, Ingeborg Marie; Blåsternes, Terje; Wadel, Carl Cato; Farsund, Arild Aurvåg; Holmen, Ann Karin Tennås

(2017)

«Hva bidrar til at studenter utvikler en identitet som akademiske fagskrivere, og hvilke hindringer og hjelpere møter de på veien»?.

Konferanse om akademisk dannelse og førsteårsstudenten i høyere utdanning;

2017-11-01 - 2017-11-02.

Wadel, Carl Cato

(2016)

Relasjonell tenkning - et nyttig verktøy i arbeid i barnehagen?.

Organisasjon og ledelse i barnehagen;

2016-02-25.

Eilef, Gard; Wadel, Carl Cato

(2016)

Groups and Bounderies in Higher Education. Partnership in Curriculum Development.

EAIR 38th Annual Forum;

2016-08-31 - 2016-09-01.

Wadel, Carl Cato

(2016)

Den samfunnsvitenskapelige konstruksjon av relasjonell tenkning. Verdifullt for arbeid i barnehagen?.

Organisasjon og ledelse i barnehagen;

2016-11-17.

Wadel, Carl Cato

(2016)

Delt lederskap som organisatorisk ressurs.

NEONdagene 2016;

2016-11-22 - 2016-11-24.

Wadel, Carl Cato

(2015)

Kunsten å rive en kirke.

Wadel, Carl Cato

(2015)

Den sosiale og samfunnsvitenskaplige konstruksjon av virkeligheten..

Samling "Organisasjon og ledelse i barnehagen";

2015-01-28.

Wadel, Carl Cato; Sjurseike, Ragnhild

(2014)

Å bruke nettdebatter som kilde i forskning.

Digitale data - bruk og begrensninger;

2014-03-05.

Wadel, Carl Cato

(2014)

Revisjonslederrollen - Å lede uten å være sjef.

Revisjonsdagen i Petroleumstilsynet;

2014-04-03.

Wadel, Carl Cato

(2014)

Revisjonsledelse: Naturlig og uheldig variasjon?.

Lagsamling;

2014-06-11.

Wadel, Carl Cato

(2014)

Ledelse i Ptil. Noen refleksjoner om oppgaveledelse, samledelse og lederutvikling.

Ledersamling;

2014-06-12 - 2015-02-12.

Wadel, Carl Cato

(2014)

Ledelse og samhandling. Beretninger fra et feltarbeid.

Foredrag i Biblioteket;

2014-06-13.

Wadel, Carl Cato

(2014)

Samarbeid som samhandlingsform.

Fagseminar;

2014-10-23 - .

Wadel, Carl Cato

(2014)

Samledende ledere.

NEON-dagene;

2014-11-26 - 2014-11-27.

Wadel, Carl Cato

(2014)

Design av en ny organisasjon.

NEON-dagene;

2014-11-26 - 2014-11-27.

Wadel, Carl Cato

(2014)

Hva er en pedagogisk aktivitet i barnehagen?.

Første steg.

ISSN 1504-1891.

Hefte 3.

s.82-84.

Wadel, Carl Cato

(2013)

The Work of Managers - Towards a Practice Theory of Management.

Nordic Journal of Working Life Studies.

ISSN 2245-0157.

Volum 3.

Hefte 1.

s.149-155.

Wadel, Carl Cato; Gard, Eilef Johan

(2013)

Kvalifisering for undervisning.

Nasjonal nettverkskonferanse for universitets- og høgskolepedagogikk;

2013-05-13 - 2014-05-14.

Wadel, Carl Cato

(2013)

Å være medarbeider i en kunnskapsorganisasjon. Noen refleksjoner omkring medarbeiderrollen, medarbeidersamhandling og medarbeideres selvledelse.

Samling Norsk Olje og Gass, avd. Næringspolitkk og Miljø;

2013-06-10 - 2013-06-11.

Wadel, Carl Cato

(2013)

Oppgaveledelse. Revisjonslederrollen i en tilsynsetat.

NEON 2013;

2013-11-28 - 2013-11-29.

Wadel, Carl Cato; Gard, Eilef Johan

(2012)

Discussing teaching and learning on the background of the National Qualifications Framework for Higher Education.

EAIR;

2012-09-05 - 2012-09-08.

Wadel, Carl Cato

(2011)

Leadership as an interactional process.

27th EGOS Colloquium;

2011-07-06 - 2011-07-09.

Wadel, Carl Cato

(2011)

Work-along som metode.

Boksymposiet Många Möjliga Metoder;

2011-11-04.

Wadel, Carl Cato

(2010)

Organisasjonsendring mot økt medarbeiderledelse.

utenTitteltekst;

2010-02-08.

Wadel, Carl Cato

(2009)

Medarbeidersamhandling og medarbeiderledelse i en lagbasert organsasjon.

utenTitteltekst;

2009-03-10.

Wadel, Carl Cato

(2009)

Medarbeiderrollen i teambaserte organisasjoner.

Lagsamling Drift og utvikling, Petroleumstilsynet;

2009-05-28.

Wadel, Carl Cato

(2009)

Theorising practice in the emergence of CoPs The case of the Norwegian Petroleum Directorate.

25th EGOS Colloquium: Passion for creativity and innovation;

2009-07-02 - 2009-07-04.

Wadel, Carl Cato

(2009)

Medarbeiderrollen i forandring.

Heldagssamling for ledere og medarbeidere i Kunnskapsdepartementet;

2009-09-23.

Wadel, Carl Cato

(2009)

Rollen som leder blir forskjellig alt etter hvem jeg skal være leder for Lederrollen i en lagbasert organisasjon.

NEON-dagene 2009;

2009-11-19 - 2009-11-20.

Wadel, Carl Cato

(2008)

Medarbeiderledelse og selvledelse.

Fagmøte Petroleumstilsynet;

2008-05-30.

Wadel, Carl Cato

(2008)

Erfaringer fra en organisasjonsendring.

Ledelsesseminar Det psykologiske Fakultet;

2008-02-28.

Wadel, Carl Cato

(2008)

Om å ta ledelsen - medarbeiderledelse i en lagbasert organisasjon.

NEON-dagene;

2008-11-26 - 2008-11-27.

Wadel, Carl Cato

(2007)

Når medarbeidere skal lede seg selv og hverandre Hvilke utfordringer stiller det medarbeidere og ledere overfor? Hvordan påvirker det begrepet ledelse?.

Leder-konference 2007. Selvledelse - at lede sig selv sammen med andre;

2007-01-15 - 2007-01-16.

Wadel, Carl Cato

(2006)

Når medarbeidere må lede seg selv og hverandre. Endringer i medarbeidersamhandling og betydningen for arbeidsmiljøet.

Er medarbejernes inflydelse truet eller på vej frem?;

2006-05-16.

Wadel, Carl Cato

(2005)

Uformell arbeidsrelatert medarbeidersamhandling og dens betydning for organisasjoners fungering.

utenTitteltekst;

2005-09-29.

Wadel, Carl Cato

(2004)

Medarbeidersamhandling, medarbeiderrollen og selvledelse. Refleksjoner ut fra observasjoner i OD.

utenTitteltekst;

2004-03-13.

Wadel, Carl Cato

(2004)

Medarbeiderrelasjoner, medarbeidersamhandling, medarbeiderrollen og selvledelse - refleksjon ut fra observasjoner i OD.

Ledermøte i Oljedirektoratet;

2004-11-01.

Wadel, Carl Cato

(2004)

Den samfunnsvitenskaplige konstruksjon av virkeligheten - om relasjonell og prosessuell tenkning.

utenTitteltekst;

2004-12-10.

Wadel, Carl Cato

(2003)

Kvalitetsreformen krever endring av læringskultur.

Fagdag, Avdeling Helse- og sosialfag, HiS;

2003-01-03.

Wadel, Carl Cato

(2003)

Kvalitetsreformen krever endring i læringskulturen.

?.

Hefte Nr. 3.

s.39-48.

Wadel, Carl Cato

(2002)

Organisasjonskultur og organisasjonskulturendring.

utenTitteltekst;

2002-02-13.

Wadel, Carl Cato

(2002)

Kulturendring og utvikling av en lærende organisasjon.

Den 13. nettverkskonferansen for universitets- og høgskolepedagogikk;

2002-10-15 - 2002-10-16.

Wadel, Carl Cato

(2002)

Implementering av nye læringsformer. Fra plan til kulturendring.

Implementering av nye læringsformer;

2002-09-09 - 2002-09-16.

Wadel, Carl Cato

(2000)

The social organisation of cultural values within the school. Some reflections on the translation of values into social organisation.

Workshop in the Meltzer-funded project: Productive Learing Cultures;

Wadel, Carl Cato

(1999)

Lokalsamfunn som bilde.

utenTitteltekst;

Wadel, Carl Cato

(1996)

Manus til lærebok i arbeidslivssosiologi.

Kunstnerisk produksjon

Wadel, Carl Cato

(2002)

Lærings-og evalueringsformer i kvalitetsreforma.

Wadel, Carl Cato; Ravndal, Bjarte

(2002)

Vurdering for læring.

Wadel, Carl Cato

(2001)

Arbeidsorganisering i en lagbasert organisasjon.