Career Learning App (CL-App)

I dette forskningsprosjektet skal vi teste ut appen RØST som inneholder ulike verktøy som kan være nyttige for unge som søker jobb eller utdanning.

Publisert Sist oppdatert
Forskningsprosjekt

Appen RØST skal testes ut gjennom forskningsprosjektet CL-App.

Helse Stavanger HF og NAV Rogaland

Finansiering

CL-App har fått tildelt støtte fra Norges forskningsråds program Velferd, arbeidsliv og migrasjon 2018 (VAM). Varighet Prosjektperioden er 5 år, fra 2019 til 2024.

Testing av appen

I løpet av 2023 vil flere unge få mulighet til å prøve ut appen i 6 uker. Invitasjon til deltagelse kommer via NAV. Prosjektet drives av forskere ved Institutt for sosialfag, Handelshøgskolen ved UiS og Helse Stavanger HF.

CL-App

Forskningsprosjektet CL-App skal utvikle og teste ut appen RØST

CL-App2

Mange unge sier at de ser frem til å komme i jobb eller utdanning, men at de også opplever veien dit som utfordrende. De skal inn i en ny og ukjent tilværelse, møte nye mennesker og få nye oppgaver. Det kan også oppleves som krevende å finne ut hva de faktisk vil bli.

Forskere ved UiS har inngått et samarbeid med Helse Stavanger og NAV Rogaland for å utvikle og teste ut RØST, en app som inneholder ulike verktøy som kan være nyttige for unge som søker jobb eller utdanning. I tillegg skal prosjektet gi ny kunnskap om unge jobb og skolesøkere.

Har du spørsmål knyttet til prosjektet?

Seniorrådgiver
Fakultetsadministrasjonen HH-UIS

E-post:

hjelp@rost.app

Besøksadresse:

Campus Ullandhaug Elise Ottesen-Jensens hus, 2. etasje Kjell Arholms gate 35 4021 Stavanger

Ledere og medarbeidere i prosjektet

Avdelingsleder
Avdeling for samfunnsøkonomi og finans