Finn innhold
Vis 28 treff
Du finner pensumet ditt i det digitale pensumlistestystemet Leganto. Her får du også tilgang til artikler og digitale ressurser, du kan se tilgjengelighet i biblioteket og du kan sette deg i kø til å låne utlånt materiale.
Nyhet
Teknat-liste fekk flest stemmer, og total oppslutning på valet var 15,73 prosent.
Tillitsvalgt-ordningen for studenter er del av kvalitetssystemet for utdanning ved UiS.
Trenger du hjelp? Her kan du se hvem som hjelper med hva i studieadministrasjonen ved Fakultet for utøvende kunstfag.
10 steg som hjelper deg i gang med studenthverdagen hos oss. Fra å få IT-bruker og studentkort, til å få utbetalt lån og stipend.
UiS skal tilby studentene et godt og inkluderende læringsmiljø. Godt læringsmiljø gir bedre studiekvalitet, større trivsel og bedre læring.
Kvalitetssikringen av ph.d.-utdanningene følger de samme overordnede prinsippene for evaluering og rapportering som kvalitetssystemet for første og andre syklus. For å ivareta ph.d.-utdanningenes særlige karakteristika er det utarbeidet egne retningslinjer for gjennomføring av emneevalueringer og studieprogramevalueringer på ph.d.-nivå.
Læringsmiljøutvalget (LU) ved UiS er oppnevnt av universitetsstyret. Utvalgets arbeidsfelt er omgivelsene som studienes innhold tilbys innenfor. Dette omfatter det fysiske, digitale, psykososiale, organisatoriske og pedagogiske lærings- og studiemiljøet.
Utdanningsutvalget er opprettet av UiS-styret for å utvikle Universitetet i Stavanger som utdanningsinstitusjon. Utvalget skal virke som rådgivende organ for styret i utdanningsspørsmål, herunder utvikling av studieporteføljen.
På grunnlag av fakultetenes studieporteføljerapporter, styrets bestilling og fakultetsstyrenes vedak, behandler utdanningsutvalget og styret årlig sak om det systematiske kvalitetsarbeidet og arbeidet med utvikling og endringer i studieporteføljen.
Rektor gjennomgår årlig strategiske dialogmøter med fakultetene. Dialogene er en strukturert utveksling av informasjon, innspill og styringssignaler med tanke på langsiktig oppfølging av resultater og tiltak.
Utviklingsdialogen gjennomføres årlig av prorektor for utdanning, utdanningsdirektør og fakultetsledelsene. Formålet er å legge til rette for omforente vurderinger av utviklingen av fakultetets studieprogramportefølje, planer for dimensjonering av studieplasser og planer om nyetableringer og nedleggelser av studieprogrammer.
Fakultetets studieporteføljerapport skal inneholde en overordnet vurdering av studieporteføljen og hvordan den er forankret i strategi og handlingsplaner. Vurderingene skal ta utgangspunkt i styrets føringer og bestilling, bygge på aggregerte resultat- og kvalitetsdata på studieprogram- og studieporteføljenivå og angi status og forbedringsområder i studieprogrammer og studieportefølje.
Retningslinjene omfatter etablering av alle nye årsstudier og gradsprogrammer, inkludert erfaringsbaserte masterprogrammer som tilbys som oppdrags- eller egenbetalingsstudier.
Alle studieprogrammer skal ha periodisk evaluering hvert femte år. Programmet evalueres i samsvar med lover og nasjonale forskrifter samt tilleggskriterier fastsatt av UiS
Formålet med kvalitetsarbeidet på programnivå er å sikre og utvikle læringsutbyttet studentene tar
med seg fra hele studieløpet. Kvalitetsarbeidet skal også sikre at studieprogrammene oppfyller
akkrediteringskrav fastsatt i nasjonale forskrifter.
Kvalitetsutvikling av praksis foregår både på emne- og programnivå. Praksis er en viktig og stor del av studentenes utdanning. Skal utdanningen holde høy kvalitet er det nødvendig at praksis tilfredsstiller de læringsmålene som stilles til denne. Det må derfor samles inn systematiske data om kvaliteten i praksisopplæringen ved UiS.
Som student ved UiS må du aktivere din IT bruker for å kunne ta i bruk IT tjenester ved UiS.
Lyst å bli kjent med medstudentane dine og oppleve alt Stavanger har å by på? Bli med på fadderfestivalen, då vel!
Made by Ramsalt Lab and Sopra Steria