Finn innhold
Filtrer etter kategori
Studier
Vis 15 treff
Studieprogram
Vil du undervise i realfag? Da bør du søke lektorutdanningen i realfag på Universitetet i Stavanger. Etter endt studium har du en mastergrad og mulighet for å undervise på videregående skole.
Studieprogram
Ønsker du å få undervisningskompetanse samtidig som du er i jobb? Da kan praktisk-pedagogisk utdanning på deltid være noe for deg. Studiet retter seg mot deg som har fag- eller yrkesutdanning. Vi har både allmennfaglig og yrkesfaglig PPU.
Studieprogram
Dette femårige masterprogrammet er for deg som ønsker faglig fordypning og spisskompetanse. Du får undervisningsrett for ungdomstrinn og videregående skole og vil som ferdig utdannet lektor ha svært gode jobbmuligheter.
Studieprogram
Har du utdannelse i musikk, dans, drama/teater? Ønsker du å undervise innen ditt fagfelt? Ta praktisk-pedagogisk utdanning som kvalifiserer for arbeid som musikk- og dansepedagog.
Studieprogram
Har du utdannelse i musikk, dans, drama/teater? Ønsker du å undervise innen ditt fagfelt? Ta praktisk-pedagogisk utdanning som kvalifiserer for arbeid som musikk- og dansepedagog.
Studieprogram
Som lærer for trinn 1-7 møter du elever som ivrer etter å lære og som ser på læreren som litt av en helt. Du blir en viktig person for mange og kan være med på å forme framtiden til elevene.
Studieprogram
Har du fag- eller yrkesutdanning og har lyst til å bli lærer? Ta praktisk-pedagogisk utdanning ved Universitetet i Stavanger og få undervisningskompetanse! Vi tilbyr både allmennfaglig og yrkesfaglig PPU.
Studieprogram
Som lærer spiller du en avgjørende rolle i å forme fremtiden og bidra til å bygge et sterkere, mer kunnskapsrikt og ansvarlig samfunn. Læreryrket åpner døren til ulike roller innen utdanningssystemet, inkludert spesialundervisning, rådgivning, administrasjon og mer.
Barnehagepedagogikk er et tilleggsutdanningstilbud på 60 studiepoeng som kvalifiserer til fast stilling som pedagogisk leder og styrer i barnehage dersom du er pedagog, men ikke barnehage- eller førskolelærer.
Johann Odd Solheim Hamre lot historieinteressen styre valget inn mot lektor 8-13. Hamre er snart ferdig utdannet og klar for å undervise i videregående skole. Før han kommer dit, er planer lagt for noe ganske annet.
Thu Hien Nguyen Landrock brenner for matematikkfaget og gode læreopplevelser, helst når de to kan kombineres. Selv har hun overkommet noen utfordringer for å komme der hun er nå, på fjerde året i grunnskolelærerutdanning 5-10.
Stein Erik Hauge valgte lektorutdanning 8-13 med fordypning i nordisk for å kunne konsentrere seg om undervisning på ungdomstrinn og videregående.
Det sto mellom pastor og grunnskolelærer 1-7. I dag er Andreas Lye glad det ble det siste.
‒ Det er praksis tidlig i studiet. Det gjør at man kan raskt kan få føle på om det å bli lærer er det rette.
Praksisstudiet har en integrerende funksjon i grunnskolelærerutdanningen. Dette forutsetter samarbeid mellom studenter, faglærere, praksislærere og skoleledelse.